خبر

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۲۴۰

روند صعودی تولید لوازم خانگی 

مهر | تولید لوازم خانگی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون به ترتیب با افزایش ۳۰.۸ درصد، ۵۳.۲ درصد و ۴۴.۷ درصد مواجه بوده است. بررسی آمار وزارت صمت از وضعیت تولید در کشور نشان می‌دهد روند شتابان افزایش تولید لوازم خانگی در داخل کشور در دی‌ماه امسال نیز ادامه یافته است به‌طوری که بر اساس آمار تجمیعی، تولید انواع لوازم خانگی در 10 ماهه امسال با رشد قابل توجهی همراه بوده است. طی ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۸۶ هزار دستگاه یخچال و فریزر توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است، این در حالی است که در ۱۰ ماه سال گذشته یک میلیون و ۲۸۸ هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود. بدین ترتیب تولید یخچال و فریزر در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰.۸ درصدی یافته است .همچنین در ۱۰ ماه امسال ۸۸۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۵۷۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه تولید شده بود. بنابراین تولید ماشین لباسشویی در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۳.۲ درصدی یافته است. در ۱۰ ماه امسال ۹۹۵ هزار دستگاه انواع تلویزیون توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده که در مدت مشابه پارسال نصف این حجم، یعنی تنها ۶۸۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه تولید شده بود؛ یعنی رشد ۴۴.۷ درصدی داشته است.

صادرکنندگان برتر تهرانی معرفی می‌شوند

رییس کنفدراسیون صادرات ایران از برگزاری مراسمی برای معرفی و تقدیر از صادرکنندگان برتر تهرانی خبر داد. بر اساس اعلام محمد لاهوتی با پایان یافتن بررسی پرونده‌ها و تایید نهایی کارگروه، ۱۴ صادرکننده نمونه و شایسته تقدیر استان تهران، در مراسمی که به صورت حضوری (بسیار محدود) و مجازی برگزار می‌شود،  روز دوشنبه چهارم اسفند ماه معرفی می‌شوند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این مراسم از سایت اتاق تهران پخش خواهد شد و با توجه به محدودیت‌های کرونایی امکان برگزاری آن مانند سال‌های گذشته وجود ندارد. به گفته او، از دو ماه قبل با دریافت مدارک صادرکنندگان، کار بررسی مدارک و مستندات آغاز شد و در هفته پایانی بهمن ماه، با مشخص شدن نتایج اولیه، این فرآیند به اتمام رسید. پس از آن نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای کارگروه که نمایندگان سازمان‌های مرتبط هستند، فهرست نهایی ۱۴ صادرکننده شایسته تقدیر با مرور مجدد پرونده‌ها مشخص شد.

تولید «آریا» و «شاهین»  موفقیت در صنعت خودرو است

مهر| عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه زمانی در صنعت خودرو تنها مونتاژکننده بودیم و اکنون به تولیدکننده تبدیل شده‌ایم، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر اقدام‌های ارزشمندی توسط گروه خودروسازی سایپا در تولید خودروهای جدید و به روز صورت گرفته است. لطف‌الله سیاهکلی، با بیان اینکه طراحی و تولید خودرو در مجموعه سایپا توسط کارشناسان داخلی انجام می‌شود، گفت: باعث افتخار است که سایپا به تولیدکننده خودرو تبدیل شده و می‌تواند برای صادرات محصولات خود برنامه‌ریزی کند. وی افزود: تولید خودروهای جدید سایپا «آریا» و «شاهین» نشان‌دهنده این موضوع است که در صنعت خودرو به موفقیت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم که این امر بسیار ارزشمند است و امیدوارم چنین فرآیندی در آینده ادامه پیدا کند. سیاهکلی با اشاره به حمایتی که مجلس از صنایع خودروسازی در جهت جهش تولید می‌تواند داشته باشد، اظهار داشت: مجلس آمادگی کامل دارد تا با وضع قوانین و مقررات، کمک خوبی به صنعت خودرو داشته باشد.

 

ارسال نظر