روی خط خبر

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۰۷۲

دستور ویژه برای تنظیم بازار شب عید

شاتا |وزیر صنعت، معدن و تجارت در تماس تلفنی با رییس سازمان صمت استان ایلام، رییس اداره صمت مهران و فرماندار دهلران، ضمن بررسی و رصد شرایط تنظیم بازار شب عید و مشکلات حوزه صنایع و معادن این استان مرزی، دستورات ویژه‌ای را برای رفع موانع صادر نمود.علیرضا رزم‌حسینی در تماس‌های تلفنی جداگانه با رضا محمدرحیمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، مجید عسگری فرماندار دهلران و فرزاد مرادی رییس اداره صمت مهران، بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم و پیگیری دقیق موارد مرتبط با تنظیم بازار و فعال‌سازی ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان ایلام و شهرستان مهران تاکید نمود. وزیر صمت در این تماس تلفنی با یادآوری تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت صمت برای تنظیم بازار شب عید در سراسر کشور و تامین مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، رفع موانع پیش روی واحدهای صنعتی و معدنی فعال و همچنین پروژه‌های صنعتی در حال اجرای کشور و به ویژه استان ایلام را اولویت نخست وزارت صمت دانست.رزم حسینی تصریح کرد: در شرایط حاضر، تلاش و جدیت مدیران استانی برای هماهنگی با سیاست‌های جامع دولت و وزارت صمت و عملیاتی کردن تصمیمات کلان در مناطق مختلف کشور دارای اهمیت فراوانی بوده و کاملاً ضروری است. محمدرحیمی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام هم در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر صمت، با ارایه گزارشی از میزان پیشرفت 450 طرح صنعتی و معدنی درحال اجرا در این استان، برخی از مشکلات موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها را مطرح و خواستار رفع آنها شد.فرزاد مرادی، رییس اداره صمت مهران نیز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام تعطیلات نوروز، خواستار توجه ویژه به این شهرستان مرزی شد. مجید عسگری فرماندار دهلران هم ضمن قدردانی از پیگیری مشکلات این شهرستان توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، برای تامین مالی برخی از پروژه‌های صنعتی و معدنی دهلران درخواست مساعدت داشت.

حل مشکل تولید روغن نیمه‌جامد به زودی 

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: در بخش روغن نیمه جامد هم مشکلاتی در حوزه ارزی و تأمین حلب‌ها مطرح بود که تا حدود ۷۰ درصد این مشکلات برطرف و طی روزهای آینده در بخش روغن نیمه جامد هم مشکلی نخواهیم داشت.امیرهوشنگ بیرشک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز کشور در بخش روغن حدود 140 هزار تن است، اظهارداشت: در دی ماه امسال حدود 177 هزار تن و در 20 روزه بهمن ماه 120 هزار تن روغن تولید و روانه بازار شده است. وی با اعلام اینکه تولیدکنندگان در بخش روغن مایع مشکلی ندارند و با افزایش حجم تولید التهابات بازار را تا حد قابل توجهی کاهش داده‌اند، افزود: این اطمینان را به مردم می‌دهیم در شب عید و فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده تولیدکنندگان با تمام توان روند تولید را انجام و نگرانی در این رابطه وجود نخواهد داشت. دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی تصریح کرد: در بخش روغن نیمه جامد هم مشکلاتی در حوزه ارزی و تأمین حلب‌ها مطرح بود که تا حدود 70 درصد این مشکلات برطرف و طی روزهای آینده در بخش روغن نیمه جامد هم مشکلی نخواهیم داشت.

واحدهای صنفی  پروتکل‌های بهداشتی را  رعایت کنند

اتاق اصناف ایران بیانیه‌ای با موضوع افزایش نظارت و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی منتشر کرد. در متن این بیانیه آمده است: بر اساس آخرین اعلام رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، متأسفانه در برخی از شهرهای کشور شاهد روند صعودی مجدد شیوع ویروس کرونا هستیم. افزایش سرایت‌پذیری با جهش‌های ثبت شده، افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری و همچنین بالا بودن موارد تست مثبت، همگی حاکی از آن است که در روزهای آینده، گونه متفاوت‌تری از چرخه ویروس را شاهد خواهیم بود که می‌تواند نشان‌دهنده شکل‌گیری موج جدید بیماری باشد و مسلماً اگر خیز چهارم رخ دهد، سرعت سرایت، ابتلا و انتقال به مراتب از امواج قبلی بیشتر خواهدبود. اصناف به عنوان پیشانی تعامل‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه و به علت تعامل بیشتر با مردم، متأسفانه از ابتدا بیش از سایر نهادها در معرض این ویروس بوده و ضرر و زیان و محدودیت‌های سنگین‌تری را متحمل شده‌اند و بدون شک ساده‌انگاری و سهل‌انگاری در ایام پیش‌رو به ناچار تصمیم‌گیران ستاد ملی مبارزه با کرونا را به سمت اعمال محدودیت‌های جدید، آن هم دُرست، در بحبوحه فعالیت نزدیک به عید نوروز که قاعدتاً انتظار اصناف، رونق بیشتر کسب و کارشان است، پیش خواهد برد. بنابراین لازم است تمامی همکاران گرانقدر ما در اتاق‌‌های اصناف و اتحادیه‌های سراسر کشور، استراتژی‌ سختگیرانه‌تری در رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی اعمال کنند و نسبت  به پروتکل‌های مربوط به شاغلین واحدهای صنفی و همچنین آنچه مربوط به مشتریان است تذکرات جدی‌تری صورت پذیرد. اصناف قطعاً با جدیت بیشتری مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا را اجرا خواهند نمود و البته از تمامی اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی کشور تقاضا داریم مجموعه‌ جدی‌تری از سیاست‌های حمایتی و تشویقی در قالب تقدیر و تشکر از واحدهای صنفی که تلاش شایسته‌ای در رعایت پروتکل‌ها داشته‌اند و همچنین سیاست‌های جریمه‌ای و تنبیهی برای واحدهای متخلف در نظر گرفته و با همکاری بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مراکز بهداشت، بازرسان اصناف نظارت سنگین‌تری بر واحدهای صنفی صورت دهند.»

 

ارسال نظر