روی خط خبر

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۵۷۴

میلگرد ۸۰۰ تومان گران شد

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است و هنوز بازار به سمت آرامش نرفته است.حمید رضا رستگار با اشاره به اینکه هنوز آرامشی به بازار آهن و فولاد به وجود نیامده است، اظهار داشت: نمی‌دانم مسوولان چرا با یک تصمیم‌گیری جامع فکری به حال بازار نمی‌کنند.وی با اعلام اینکه بازار بدون هیچ منطقی با افزایش قیمت‌ها روبه رو می‌شود، افزود: دو هفته پیش قیمت هر کیلو میلگرد به 14 هزار تومان هم رسید اما با کاهش تدریجی امروز به کیلویی 13 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که ما در مقطع فعلی حتی با کاهش تقاضا هم روبه رو هستیم.رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد 800 تومان افزایش پیدا کرده است و هنوز بازار به سمت آرامش نرفته است.رستگار با اعلام اینکه بازار همچنان مرکزی برای جولان دلالان شده است، گفت: قرار بود با یک تصمیم جمعی با حضور تمام مسوولان حوزه آهن و فولاد بازار ساماندهی پیدا کند اما هنوز راهکاری برای مدیریت بازار به کار نگرفته شده است.

طرح‌های جدید برای تبدیل محصولات رنو

گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی مجدد از مشتریان محترم به دلیل تاخیر در عمل کردن به تعهدات به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، در راستای جلب رضایت بیشتر مشتریان محصولات رنو شرکت پارس خودرو، طرح‌های جدید تبدیل را اعلام کرد.در این طرح خریداران خودروهای«ساندرو و استپ وی اتوماتیک» می‌توانند از طرح‌های متنوع پیشنهادی در خصوص تبدیل خودروهای خود استفاده کنند.در طرح شماره یک مشتریان محترم ساندرو اتوماتیک و استپ وی اتوماتیک می‌توانند سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه سایپا۱۳۱ به آخرین قیمت اعلامی کارخانه، یک دستگاه کوییک اتوماتیک و همچنین یک دستگاه کوییکR به قیمت تیر۹۷ دریافت کنند.در طرح شماره دو مشتریان محترم می‌توانند یک دستگاه کوییکR به صورت رایگان (بدون نیاز به پرداخت وجه) و یک دستگاه کوییک اتوماتیک با قیمت تیرماه۹۷ (از محل پیش پرداخت ثبت نام خودروی رنو به علاوه سود متعلقه تاکنون) دریافت کنند.در طرح شماره سه نیز مشتریان محترم می‌توانند سه دستگاه خودرو شامل دو دستگاه کوییکR به قیمت تیرماه۹۷ و یک دستگاه کوییک اتوماتیک به قیمت تیرماه۹۷ دریافت کنند. در طرح شماره ۴ هم مشتریان محترم می‌توانند ۳ دستگاه حودروی کوییکR با قیمت تیرماه۹۷ دریافت کنند.طبق اعلام گروه خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو مشتریان محترم محصولات رنو با گیربکس دنده‌ای نیز می‌توانند از طرح تبدیل این تعهدات به یک دستگاه کوییکR با قیمت تیرماه۹۷ و یک دستگاه کوییکR رایگان بهره مند شوند.

خرده‌فروشی کالا و خدمات ۱۲ درصد رشد کرد

جدیدترین گزارش طرح «شامخ» (شاخص مدیران خرید) حاکی از بهبود وضعیت خرده‌فروشی و رشد ۱۲.۰۵ درصدی شاخص میزان فروش کالا و خدمات در آذر ماه است.معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران هر ماه گزارش طرح شاخص مدیران خرید (PMI) که «شامخ» نامیده می‌شود را منتشر می‌کند که بر اساس جدیدترین گزارش، عدد شامخ آذر امسال، ۴۵.۱۲ شد که نشان‌دهنده بهبود وضعیت بخش خرده‌فروشی در آذر نسبت به آبان ماه است که عدد شامخ کل آن ۳۵.۷۱ بود. البته با توجه به اینکه عدد شامخ کل پایین‌تر از عدد ۵۰، به معنی رکود است، بهبود وضعیت خرده‌فروشی نسبت به ماه آبان، به معنای خروج از رکود نیست. در این میان شاخص میزان استخدام و به کارگیری نیروی انسانی معادل ۵۹.۳۶ در آذر، بیشترین میزان شاخص‌ها در بین پنج مولفه اصلی شامخ بوده است. شاخص قیمت خرید مواد اولیه یا کالاهای مورد نیاز نسبت به ماه قبل کاهش ۱۱.۹ درصدی داشته و به تبع آن شاخص میزان فروش کالا و خدمات در آذرماه نسبت به ماه قبل رشد ۱۲.۰۵ درصدی داشته است. طبق بررسی‌های انجام شده، شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان نسبت به ماه گذشته رشد ۶۷.۵۳ درصدی داشته و به همین صورت میزان فروش کالا و خدمات در داخل کشور هم حدود ۱۲ درصد رشد مثبت داشته است. از سوی دیگر صادرات کالا و خدمات هم نسبت به ماه قبل با افزایش حدود ۳۱ درصدی همراه بوده است. بر اساس تحلیل اتاق اصناف ایران از این گزارش روندهای مثبت یاد شده با توجه به افزایش کم قیمت حامل‌های انرژی، سبب شده تا محصولات بیشتری از موجودی انبارها، سفارش گرفته شود که همین امر سبب کاهش شاخص موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری شده، گشته است. در همین راستا شاخص سرعت انجام و تحویل سفارش به میزان۹،۲۶ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر، افزایش میزان فروش باعث می‌شود تا نیاز به پرسنل و نیروی کار بیشتری احساس شود که این امر در ماه مورد مطالعه با افزایش حدود ۶۰ درصدی شاخص میزان استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی، مشاهده می‌شود.با توجه به تغییرات شاخص‌ها و روند نسبتا مثبت آنها، میزان امیدواری واحدهای صنفی نسبت به بهبود اوضاع با افزایش حدود ۴۵ درصدی شاخص انتظارات در ارتباط با فعالیت‌های شرکت در ماه آینده، نسبت به ماه قبل، رشد مثبتی را به همراه داشته است. 

 

ارسال نظر