رویداد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۸۴

تجمع تالارداران برای دریافت مجوز بازگشایی

فارس|رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران با اشاره به تجمع اعضای اتحادیه تالارهای پذیرایی در ساختمان این اتحادیه، گفت: اعضای اتحادیه در انتظار دریافت مجوز برای بازگشایی تالارهای پذیرایی پس از حدود یک سال هستند. خسرو ابراهیم نیا، گفت: علیرغم اینکه هفته گذشته اخباری از احتمال بازگشایی تالارهای پذیرایی در شهرهای زرد کرونایی شنیده شده، اما تا این لحظه اتحادیه هیچ مجوز و ابلاغیه‌ای برای بازگشایی تالارهای پذیرایی دریافت نکرده است. وی با بیان اینکه تالارهای پذیرایی از حدود یک سال پیش و با شیوع بیماری کرونا در کشور تعطیل شده‌اند، افزود: پیرو این موضوع بسیاری از تالارداران ورشکست شده‌اند. وی بیان داشت: امروز تعداد زیادی از تالارداران تهران در اتحادیه تجمع کرده‌اند و در انتظار دریافت مجوز برای بازگشایی تالارها هستند، در حالی که ما تا این لحظه هیچ مجوزی دریافت نکرده‌ایم. وی با بیان اینکه با تعطیلی تالارهای پذیرایی مردم مراسم‌های خود را در مکان‌ها نامناسبی و به اشکال دیگری برگزار می‌کنند، گفت: این در حالی است که در آن مکان‌ها به هیچ عنوان امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد. ابراهیم نیا بیان داشت: با بازگشایی تالارهای پذیرایی قطعا مراسم در محیط‌های بهتری برگزار خواهد شد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بهتر انجام خواهد شد. وی بیان داشت: هفته گذشته رییس اتاق اصناف ایران خبر داد که براساس مذاکرات انجام شده با مسوولان ستاد ملی کرونا تالارهای پذیرایی پس از موافقت استانداری به صورت مشروط باز خواهد شد، اما متاسفانه علیرغم انتظار اتحادیه و اعضای اتحادیه این موضوع تا این لحظه محقق نشده است.

دعوتنامه‌های خودرو شاهین صادر شد

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: نخستین سری از دعوتنامه‌های خودرو شاهین، با قیمت و ضوابط ابلاغی شورای رقابت صادر شد. مجید باقری گفت: همانطور که پیش‌تر نیز وعده داده بودیم، دعوتنامه‌های خودرو شاهین را در موعد مقرر صادر کردیم و تعدادی از خریداران این محصول تکمیل وجه کرده‌اند و در آینده‌ای نزدیک خودرو خود را به ترتیب اولویت تکمیل وجه، تحویل خواهند گرفت. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مرجع قیمت‌گذاری خودرو در کشور، شورای رقابت است، ادامه داد: صدور این دعوتنامه‌ها بر اساس قیمت اعلام شده و مورد تایید شورای محترم رقابت صورت گرفته و گروه خودروسازی سایپا به مفاد این ضوابط عمل کرده است. باقری با اشاره به پرداخت مبلغی به عنوان علی‌الحساب از سوی خریداران در تمام پیش‌فروش‌ها، افزود: گروه خودروسازی سایپا از ابتدای ثبت‌نام خودرو شاهین نیز در بخشنامه رسمی فروش به دلیل عدم تعیین قیمت نهایی از سوی مراجع ذی ربط، مبلغی را به‌ عنوان علی‌الحساب اعلام کرده که لزوماً این مبلغ ۵۰ درصد قیمت نهایی خودرو نبوده و همانطور که بارها اعلام شده، گروه سایپا تعیین‌کننده قیمت هیچ یک از محصولات خود نیست. قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش تصریح کرد: خودرو شاهین به عنوان باکیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین خودرو تولید داخل آغازگر فصل نوینی از کیفیت و ایمنی در صنعت خودرو ایران و گروه سایپا محسوب می‌شود.

افزایش قیمت شکر در بازار آزاد

ایسنا |دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش قیمت شکر در بازار آزاد خبر داد. قاسمعلی حسنی با بیان اینکه شکر از ابتدای سال چندین بار با افزایش قیمت مواجه شده است، گفت: به دنبال شایعه افزایش قیمت شکر با نرخ مصوب دولتی، بازار آزاد قیمت شکر را ۱۵ درصد افزایش داده و قیمت آن در یک روز رکورد زد. دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: ابتدای سال قیمت شکر ۶۲۰۰ تومان بود که به ۶۶۵۰ تومان رسید و با انتشار این خبر افزایش قیمت شکر دولتی، در بازار آزاد شکر ۸۰۰۰ تومانی برای بنکداری‌ها به ۹۴۰۰ تومان رسیده است. به گفته وی با افزایش قیمت شکر به صورت عمده قیمت آن برای مصرف کننده با احتساب هزینه‌های دیگر از جمله حمل و نقل، انبار داری و ... قطعا بیشتر خواهد شد. وی با اشاره به اینکه فروش شکر با قیمت ۹۴۰۰ تومان در بازار مصداق بارز گرانفروشی است در حالی که قیمت مصوب آن درب کارخانه ۶۶۵۰تومان است، گفت: علت افزایش قیمت شکر مشخص نیست و مسوولان مربوطه باید پاسخگو باشند. اگر قیمت گذاری شکر آزاد شده است قیمت مصوب شکر معنایی ندارد. اگر شکر همچنان دارای قیمت مصوب است پس بایستی جلوی این گرانفروشی‌ها گرفته شود.

ارزش صادرات فولاد  به بیش از ۲.۱ میلیارد دلار رسید

ایرنا | بررسی آمار عملکرد در بخش فولاد در دوره ۹ ماهه امسال گویای صادرات ۵.۶ میلیون تن به ارزش بیش از دو میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار است که ۴۷ درصد ارزش آن متعلق به شمش (بیلت و بلوم) است. همچنین آمار گمرک ایران حاکی است، آذرماه ۸۳۹ هزار تن فولاد به ارزش ۳۵۴ میلیون دلار صادر شد. بررسی ارزش صادرات فولاد در دوره ۹ ماهه امسال گویای آن است که شمش (بیلت و بلوم) با سهم ۴۷ درصدی در مدت یاد شده بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داد و سپس شمش (اسلب) سهمی حدود ۲۷ درصد را داشت. سهم وزنی بیلت و بلوم با رقم دو میلیون و ۷۷۲ هزار تن بالغ بر ۴۹ درصد ازحجم صادرات را کسب کرد و شمش اسلب هم با یک میلیون و ۵۹۳ هزار تن بالغ بر ۲۸ درصد سهم وزنی را دارد. آمارهای مورد بررسی در ارتباط با دوره ۹ ماهه امسال، میزان صادرات ۵۹۷ هزار تن میلگرد به ارزش ۲۵۳.۴ میلیون دلار را نشان می‌دهد که از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۱ و ۱۲ درصد صادرات این مدت را نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر