روی خط خبر

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۸۳

۴۳۲هزار فقره بازرسی از صنوف در آذر ماه انجام شد

 معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از انجام بیش از ۴۳۲ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور در آذر ماه سال جاری خبر داد. بهنام نیک‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران اظهار کرد: تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف سراسر کشور در آذرماه سال جاری ۴۳۲ هزار و ۹۲۰ فقره بود که ۱۴ هزار و ۹۸۵ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۲۱۲ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال تشکیل شده است. وی تصریح کرد: در ماه مذکور ۱۶هزار و ۹۰۵ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۶۱درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد در بخش خدمات بود. 

نیک منش افزود: از مجموع شکایات دریافتی ۲۳ درصد به صورت حضوری، ۵۸ درصد تلفنی و ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است. معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در عین حال پس از بررسی‌ها و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۶ هزار و ۸۵ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است. همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۹ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۲ درصد متخلف، ۳۶ درصد غیرمتخلف و ۱۳ درصد در دست بررسی است. وی افزود: بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب است.

رشد ۲۷ درصدی  واردات تلفن همراه در ۹ ماه

ایرنا |سخنگوی گمرک گفت: ۹ ماهه امسال بیش از هشت میلیون و ۶۱۷ هزار دستگاه تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار از گمرک ترخیص شده که از لحاظ ارزبری، دومین کالای وارداتی کشور محسوب می‌شود. سید روح‌الله لطیفی افزود: امسال تا پایان آذرماه، هشت میلیون و ۶۱۷ هزار و ۴۳۸ دستگاه تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۱۸ دلار از گمرکات کشور به شکل تجاری ترخیص شده است. وی افزود: میزان ترخیص تلفن همراه در مدت مشابه سال گذشته، ۶ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۱۲ دستگاه به ارزش ۸۰۸ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار بود. لطیفی پیرامون میزان تغییرات واردات تلفن همراه، گفت: آمار واردات و ترخیص قطعی تلفن همراه در۹ماهه امسال نشان می‌دهد، از لحاظ تعداد ۲۷ درصد و از لحاظ ارزش ۶۵ درصد، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش واردات ثبت شد. سخنگوی گمرک تصریح کرد: تلفن همراه، پس از ذرت، دومین کالای ارزبر کشوردر ۹ماهه امسال محسوب می‌شود.

۵۰ هزار دستگاه «تارا»  به بازار می‌آید قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی 

ایران خودرو، تارا را ثمره خلاقیت مهندسان این گروه صنعتی و همدلی سازندگان داخلی دانست و از تولید انبوه آن، در اواخر امسال خبر داد. حمید مرادی افزود: خودروی تارا بر روی پلتفرم اختصاصی ایران خودرو و با همکاری بیش از ۱۳۲ سازنده توانمند داخلی طراحی و تولید شده است. وی استحکام بالا و وزن کم را از ویژگی‌های اصلی ورق‌های به کار رفته در بدنه تارا دانست و گفت: پیش از این در تولید محصولات ایران خودرو از نسل قدیم ورق‌های سرد استفاده می‌شد و در مسیر توسعه محصولات، خودروی تارا از نسل جدید ورق‌ها با استحکام بالا نظیر ورق‌های دوفازی بهره می‌برد. مرادی تصریح کرد: پروژه مشترکی میان ایران خودرو و فولاد مبارکه برای تولید داخل این ورق درحال اجرا است که این پروژه در گریدهای پایین به نتیجه رسیده و اجرا در گریدهای بالاتر در حال پیگیری است. وی با اشاره به اینکه برای خودروی تارا برنامه ۱۰ ساله توسعه بازار تعریف شده که ظرفیت تولید آن را به سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه خواهد رساند، خاطرنشان کرد: قرار است در سال ۱۴۰۰، ۵۰ هزار دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار شود.

مراسم روز ملی صادرات   22 دی برگزار می‌شود

علی ملایی، معاون کسب‌وکار اتاق ایران از برگزاری مراسم روز ملی صادرات در روز دوشنبه، 22 دی‌ماه خبر داد. به گفته معاون کسب‌وکار اتاق ایران، آمار مشارکت‌کنندگان در بیست‌‍ وچهارمین مراسم روز ملی صادرات، در مقایسه با سال گذشته، رشد 70 درصدی را نشان می‌دهد. او با اعلام این خبر، افزود: بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات با حضور مسوولان ارشد اجرایی کشور ازجمله وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان او و صادرکنندگان نمونه و ممتاز، از ساعت 9 الی 12 روز دوشنبه، 22 دی‌ماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ساختمان اتاق ایران برگزار خواهد شد. ملایی بابیان اینکه در این مراسم قرار است از صادرکنندگان برگزیده تقدیر شود، گفت: با توجه به جدیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات تنها مدیران عامل و روسای هیات مدیره شرکت‌های برگزیده جایزه حضور خواهند داشت و امکانی تهیه‌شده است تا علاقه‌مندان بتوانند به‌صورت مجازی از طریق سایت اتاق ایرانی به‌نشانی http: //live.chambertrust.ir در این رویداد مشارکت داشته باشند.

 

ارسال نظر