ویژه

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۷۱۰

دستفروشان شهر اصفهان  در 29 بازارچه ساماندهی شدند 

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: پیش از کرونا اکثر دستفروشان شهر اصفهان را در 29 بازارچه سطح شهر مستقر و ساماندهی کردیم اما به واسطه شرایط کرونایی ممنوعیت ایجاد بازارچه‌های دستفروشی برقرار است که مصمم به ساماندهی هستیم. حسن محمدحسینی با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلفات شهری در مجموعه شهرداری اگر حمایت و مشارکت شهروندان نباشد به مشکل برمی‌خوریم، اظهار کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد و 33 وظیفه به صورت مستقیم و برخی وظایف به صورت غیرمستقیم به عهده ما گذاشته شده به‌طوری که برخی مردم ما را به عنوان پلیس شهرداری می‌شناسند. وی جلوگیری از تکدی‌گری و دستفروشی، برخورد با نصب تابلوهای خارج از عرف و مجوز و جلوگیری از نصب داربست‌های خطرآفرین را از دیگر وظایف این اداره کل عنوان کرد. محمدحسینی آموزش نحوه رفتار با کودکان کار، کنترل مدیریت خشم، ضوابط شهرسازی، قوانین حقوقی، آموزش ضابطین قضایی و ایین‌های دادرسی را از آموزش‌های ارایه شده به پرسنل عنوان و اظهار کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری ارتباط خوبی با 29 اتحادیه در شهر اصفهان با محوریت جلوگیری از تخلف دارد و آموزش‌هایی در این زمینه برگزار می‌کند. وی با بیان اینکه در حوزه رفع تخلفات در سطح شهر، نظارت‌ها به‌روز شده و یکی از اقدامات استفاده از ابزارهای نوین است، ادامه داد: تعامل با حوزه‌های دیگر از جمله دستگاه قضایی و انتظامی بخشی از تعاملات مطلوب ما با دیگر نهادها بوده و این دو دستگاه در همه ماموریت‌ها همواره کنار ما هستند. همچنین استفاده از دوربین‌های سطح شهر برای رفع تخلف، ارتقای علمی و کیفی واحدهای پیشگیری و ارتباط با مراکز دانشگاهی برای افزایش بهره وری به ما کمک کرده است.

افزایش سهم حمل و نقل عمومی؛ راهکار بلندمدت  برای حل آلودگی هوا

شهردار اصفهان گفت: شهرداری برای رفع مشکل آلودگی هوا، راهکار بلندمدت را در نظر گرفته تا سهم ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهد. قدرت‌الله نوروزی با اشاره به تعطیلی شهر اصفهان به دلیل آلودگی هوا، گفت: باید مراقب بود در این شرایط اقشار آسیب‌پذیر و عموم مردم آسیب نبینند. متاسفانه فقط شهر اصفهان اینگونه نیست و برخی شهرهای همجوار هم به تعطیلی کشیده شده و این مشکل در مکان‌هایی که واحدهای صنعتی مستقر است، وجود دارد. وی با بیان اینکه شهرداری برای رفع این مشکل، راهکار بلندمدت را در نظر گرفته تا سهم ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهد، اظهار کرد: شهر تا جایی که ظرفیت دارد باید پیاده‌محور شده و از حمل و نقل عمومی و پاک مثل مترو و بی‌‌آرتی و نیز دوچرخه بیشتر استفاده شود. در همین راستا 777 کیلومتر ظرفیت ایجاد مسیر دوچرخه در شهر اصفهان وجود دارد که قول دادیم تا پایان سال 150 کیلومتر از این مسیر راه‌اندازی شود و این در حالی است که در سال‌های گذشته مسیرهای دوچرخه در شهر اصفهان حدود 40 کیلومتر بوده است. وی با اشاره به استفاده برخی شهروندان از مسیرهای دوچرخه با موتور یا خودرو بیان کرد: در برخی خیابان‌های شهر مانند خیابان نیکبخت موتورسوارها و برخی خودروها از لاین دوچرخه وارد مسیر می‌شدند که این کار در شأن شهر اصفهان نیست. وی با اشاره به اجرای طرح شهروند دیپلمات در شهر اصفهان هدف از این طرح را تقویت ارتباطات اصفهان با 13 شهر خواهرخوانده عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم با اجرای طرح‌های کاربردی، روابط بین‌المللی شهر با دیگر شهرها ارتقا پیدا کند.

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی میانرود با سرعت بیشتری ساخته می‌شود

عنایت‌الله رحیمی در سفر به تهران در نشست‌هایی مختلف، موضوعات متعددی همچون تامین نیروهای مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تازه‌تاسیس استان و شهرداری‌ها، توافقات پیرامون سفر رییس‌جمهور به استان فارس، پروژهای آزادراهی و بزرگراهی استان، پروژه‌های ریلی و فرودگاهی، تکمیل بیمارستان‌ها و پروژه‌های بهداشتی و درمانی را پیگیری کرد. رحیمی با اشاره به دیدار خود با سعید نمکی، وزیر بهداشت تکمیل بیمارستان‌های در حال احداث و تجهیز آنها و آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی و تجهیزات مورد نیاز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و لارستان گراش، فسا و جهرم را از مباحث مطرح‌شده در این دیدار برشمرد و عنوان کرد: مقرر شد وزیر بهداشت در این زمینه‌ها به استان فارس کمک کند. وی همچنین از موافقت وزیر برای کمک به اتمام بیمارستان‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در استان خبر داد. احداث بیمارستان 700 تخت‌خوابی میان‌رود در زمینی به مساحت 18 هکتار از دیگر مباحث مطرح‌شده در دیدار استاندار فارس و وزیر بهداشت بود. استاندار فارس با بیان اینکه پروژه برج پژوهشی سرطان توسط خیر آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به توافقات انجام‌شده 50 درصد از این پروژه نیز با کمک دولت تکمیل خواهد شد. استاندار فارس در نشست دیگری نیز با وزیر راه و شهرسازی داشت که به گفته او در این دیدار مباحثی همچون حل مشکل اراضی حریم و محدوده شهر صدرا، بافت‌های فرسوده ساماندهی و بازآفرینی بافت اطراف شاهچراغ، اراضی مسکن ملی، باقی‌مانده مسکن مهر، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی، خطوط ریلی، ترمینال خارجی و فرودگاه‌های استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

 

ارسال نظر