اخبار مهم

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۳۵۹

قیمت خودروی شاهین چند؟

تسنیم |در حالی که شورای رقابت قیمت خودروی جدید سایپا را حدود ۲۶۵میلیون تومان تعیین کرده، فعالان بازار پیش بینی می‌کنند قیمت این خودرو بعد از عرضه به بازار حداقل بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان خواهد بود.رامین جهانی از فعالان بازار خودرو درخصوص اینکه قیمت خودروی شاهین بعد از عرضه در بازار چه قیمتی را ثبت خواهد کرد، گفت: بازار خودرو این روزها شرایط بسیار متفاوتی دارد و فاصله معناداری میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، بدین جهت اکثر فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که با عرضه اولین سری خودروی شاهین که اسفند ماه خواهد بود، قیمت این خودروی جدید در بازار افزایش قابل توجهی پیدا کند.وی ادامه داد: بازار، تشنه خودروی جدید است از اینرو با ورود شاهین به بازار شاهد اتفاق‌های خوب در این حوزه خواهیم بود؛ یکی از موضوعاتی که به‌شدت بازار از آن رنج می‌برد محصولات قدیمی است؛ مردم همواره قیمت فعلی خودروها را با قیمت‌های گذشته آن قیاس می‌کنند و همین امر سبب نارضایتی شده است لذا با ورود خودروهای جدید به بازار مردم برای خرید خودرو انگیزه پیدا می‌کنند.این کارشناس بازار خودرو اذعان داشت: خودروی شاهین، ویژگی‌های زیادی نسبت به خودروهای تولید داخل دارد و حتی از نظر فنی سطح بالاتری نسبت به خودرویی چون دنا دارد از اینرو با وجود کاهش قیمت خودرو تصور ما این است که شاهین در حدود قیمتی 350 تا 360 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود و اختلاف حداقل 100 میلیون تومانی با قیمت کارخانه داشته باشد. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شورای رقابت برای خودروی شاهین قیمت پایینی در نظر گرفته است چرا که پیش از این فعالان بازار تصور می‌کردند که قیمت شاهین در حدود 300 میلیون تومان است. وی افزود: در حال حاضر خودروی دنا پلاس در بازار حدود 300 میلیون تومان است اما از آنجا که شاهین یک سر و گردن از دنا بالاتر است تصور ما این است با ورود اولین سری از خودروهای شاهین، قیمت آن بالاتر از محصول ایران خودرو یعنی دنا شود.

راه‌اندازی مجدد ۱۱۷۰ واحد صنعتی غیرفعال

شاتا | سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیاء و راه‌اندازی مجدد ۱۱۷۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیرفعال در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد. اصغر مصاحب با اعلام این خبر افزود: با راه‌اندازی مجدد این واحدها، برای ۱۹ هزار و ۴۴۶ نفر اشتغالزایی یا تثبیت شغل شده است. وی تصریح کرد: هم‌اکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیش از ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که حدود ۹۲۰۰ مورد از آنها غیرفعال و راکد هستند. از این رو در سال ۱۳۹۹، در مرحله نخست احیاء ۱۵۰۰ واحد صنعتی و در بازنگری برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه‌اندازی مجدد ۲۰۰۰ واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است. مصاحب اضافه کرد: با بازگشت ۱۱۷۰ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۷۸ درصد از برنامه تدوین شده برای احیاء صنایع کوچک و متوسط در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده است.وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی احیاء ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده بیش از ۷۲ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است. مصاحب بیان کرد: رشته صنایع شیمیایی با ۲۹۰ واحد، فلزی با ۲۷۵ واحد و غذایی با ۲۴۰ واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند. وی گفت: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه‌اندازی شده، بطور متوسط ۱۷ نفر است و سرمایه‌گذاری انجام شده برای احیاء این واحدها بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. مصاحب تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، تأمین مالی، اخذ شریک سرمایه‌گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و ...، انجام شده است. وی یادآور شد: تجربه سال‌های گذشته در راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیرفعال نشان می‌دهد که در شش ماهه دوم سال، عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد و امیدواریم این روند در سال ۱۳۹۹ نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.

مجوز صادرات مواد ضدعفونی‌کننده به امارات صادر شد

فارس | مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: مجوز صادرات مواد ضدعفونی‌کننده با پایه غیرالکلی به امارات صادر شد. میرابوطالب بدری با بیان اینکه مجوز صادرات مواد ضدعفونی‌کننده با پایه غیرالکلی به امارات صادر شد، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش است با رفع محدودیت و ممنوعیت صادراتی (با در نظر گرفتن نیاز بازار داخلی) شرایطی را مهیا کند تا صادرکنندگان حوزه اقلام سلامت‌محور بتوانند از فرصت‌های صادراتی در دوران کرونا استفاد کنند. وی در بازدید یکی از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات ضدعفونی‌کننده نانو‌سیل، انواع داروهای بهداشتی، خوراکی و دامی در شهرستان ملارد، با اشاره به اهمیت تمرکز بر ظرفیت‌های صادراتی حوزه اقلام سلامت‌محور گفت: دنیا در شرایط ممنوعیت‌های صادراتی داخلی منتظر ایران نمی‌ماند.

 

ارسال نظر