ویژه

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۱۰۹

مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

سرپرست شرکت گاز استان مازندران از مشترکان گاز طبیعی درخواست‌‌‌ کرد با توجه به برودت هوای سرد در شمال و شمال شرق، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی را در راستای تامین گاز پایدار در دستور کار قرار دهند. حمزه امیرتیموری با اشاره به اهمیت رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی در سازمان‌ها، گفت: رعایت توصیه ایمنی و مصرف بهینه منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی در ادارات دولتی، امری ضروری و مهم است. براساس ماده 43 قانون بودجه سال 99، ادارات و ارگان‌های دولتی مکلفند در سال جاری با راهکارهای عملی 10 درصد از مصرف گاز طبیعی را کاهش دهند و برای رصد این مصوبه، شرکت گاز استان مازندران گروه پایش انرژی را تشکیل داده است. امیرتیموری افزود: با توجه به اهمیت تامین پایدار گاز طبیعی و پیش‌بینی‌‌‌های صورت‌گرفته مبنی‌بر کاهش دمای استان در روزهای آینده و افزایش میزان مصرف گاز طبیعی، مصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت نکات ایمنی توسط مشترکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سرپرست شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اینکه دمای رفاه اتاق‌ها بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد تعیین شده است، اظهار کرد: استفاده از دماسنج برای تنظیم دمای اتاق، استفاده از پرده‌های ضخیم، پوشیدن لباس گرم در منزل و عایقکاری موتورخانه‌ها از ساده‌ترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است. در حال حاضر بیش از یک میلیون و چهارصد و هشتاد هزار مشترک از خدمات شرکت گاز مازندران بهره‌مند هستند.

عملیات جایگزینی سیم  به کابل در فریدونکنار

در راستای پویش «این خانه روشن است» عملیات جایگزینی سیم به کابل در جهت اقدام و عمل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با حضور فرامرز سپری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، نصیری فرماندار، حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه و شهردار فریدونکنار و جمعی از مسوولان شهری شهرستان و اکیپ‌‌‌های عملیاتی امور توزیع نیروی برق فریدونکنار برگزار شد. فرامرز سپری با بیان اینکه اجرای پروژه سیم به کابل در بهبود مبلمان شهری، کاهش پیک مصرف، حذف شاخه‌زنی درختان، جلوگیری از آسیب‌‌‌های زیست محیطی با کاهش ورود آلاینده‌ها و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، بهبود ولتاژ و افزایش کیفیت برق تحویلی را در شهرستان فریدونکنار در بر دارد، افزود: شرکت توزیع برق مازندران تمام تلاش خود را برای ارایه برق مطمئن به مردم شریف مازندران خواهد کرد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه در کابل‌‌‌های خودنگهدار امکان اخذ انشعاب غیرمجاز به حداقل می‌رسد، اظهار کرد: صرفه‌جویی انرژی و کاهش تلفات فنی و غیرفنی کاهش خاموشی‌ها و افزایش ایمنی از دیگر مزایای کابل‌‌‌های خودنگهدار است. حجت‌الاسلام سجادی امام جمعه شهرستان فریدونکنار نیز با اشاره به اقدامات جهادی توزیع برق مازندران خواستار تقویت و توجه بیشتر به مناطق کم‌برخوردار شد و افزود: صنعت برق زیرساخت همه زیرساخت‌هاست و خوشبختانه توزیع برق مازندران در اجرای پروژه‌های خود برای رساندن برق مطمئن به مردم عزیز فریدونکنار خوب عمل کرده و قابل تقدیر است و امیدواریم این مانورهای جهادی ادامه‌دار باشد. عملیات جایگزینی سیم به کابل در شهرهای مازندران به عنوان یکی از شش سرفصل اصلی اقدام و عمل شرکت توزیع در پویش «این خانه روشن است» در ابتدا در ۱۰ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف شهر فریدونکنار اجرایی خواهد شد.

اجرای 90 درصد شبکه فاضلاب شهرستان مبارکه اصفهان

مدیر آبفا مبارکه اعلام کرد: با اجرای 334 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای مبارکه، کرکوند، زیباشهر و دیزیچه بیش از 90 درصد شبکه فاضلاب شهرستان مبارکه عملیاتی شد. مرتضی یادگاری گفت: به‌منظور برخورداری مردم شهرستان مبارکه از خدمات شبکه فاضلاب احداث 6 ایستگاه پمپاژ در دستورکار قرار گرفت و هم اکنون ایستگاه پمپاژ صفاییه و کرکوند در مدار بهره‌برداری قرار دارند. احداث ایستگاه‌های پمپاژ سورچه سیاه بوم، دهنو و زیبا شهر تکمیل شده و اکنون عملیات اتصال این ایستگاه‌های پمپاژ به کلکتور فاضلاب دردستور کار قرار دارد. یادگاری با اشاره به جمعیت 170 هزار نفری شهرستان مبارکه ادامه داد: طی سال‌های اخیر 21 هزار انشعاب فاضلاب به متقاضیان در شهرستان مبارکه واگذار شده که این رقم بیانگر تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 60 درصد جمعیت این شهرستان از خدمات شبکه فاضلاب است. مدیر آبفا مبارکه با بیان اینکه در طول شبانه‌روز 420 لیتر در ثانیه پساب در تصفیه‌خانه فاضلاب مبارکه تولید می‌شود اظهار کرد: پس از انعقاد قرار داد بیع متقابل میان شرکت آبفا استان اصفهان با شرکت فولادمبارکه هم اکنون 200 لیتر در ثانیه پساب از تصفیه خانه فاضلاب مبارکه در اختیار شرکت فولادمبارکه قرار می‌گیرد. با عملیاتی شدن 30 کیلومتر دیگر، شبکه فاضلاب شهرستان در مبارکه تکمیل می‌شود و صد درصد شبکه فاضلاب در این شهرستان اجرا می‌‌شود. در سال 92 قرارداد بیع متقابل ساخت تاسیسات فاضلاب شهرستان‌های مبارکه و لنجان میان شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت آبفا استان اصفهان با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال منعقد و مقرر شد در ازای تخصیص پساب، قریب به ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان‌ها توسط شرکت فولاد مبارکه اجرا شود که با توجه به افزایش اجرای تاسیات فاضلاب در شهرهای زیبا شهر و دیزیچه و سایر موارد، سهم سرمایه‌گذاری در شهرستان مبارکه از محل این قراردادها به میزان بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال رسید. 

 

ارسال نظر