اخبار

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۰۴۰

لیست افزایش قیمت  کالاهای اساسی در ماه هشتم

قیمت انواع کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، شکر، برنج در آبان امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته بین 20 تا 107 درصد افزایش یافته است. قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در آبان سال گذشته 117 هزار و 125 ریال بوده که در آبان امسال با 107 درصد افزایش به 242936 ریال رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی نیز از 77 هزار و 104 ریال در آبان ماه سال گذشته با 88 درصد افزایش به 144 هزار و 972 ریال در آبان ماه امسال افزایش یافت.براساس این گزارش برنج ایرانی از جمله برنج طارم و برنج هاشمی درجه یک نیز در یک سال گذشته در بازه زمانی آبان 98 تا آبان 99 به ترتیب 40 و 39 درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت هر کیلوگرم شکر سفید با 64 درصد افزایش قیمت از 50 هزار و 957 ریال در آبان 98 به 83 هزار و 904 ریال در آبان امسال رسید.

 قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه نیز با 85 درصد افزایش قیمت از 13 هزار و 716 ریال در آبان 98 به 24 هزار و 114 ریال در آبان 99 افزایش یافت.

در بازه زمانی مذکور قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله 20 درصد و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی 21 درصد افزایش یافته است.قیمت شکر بسته بندی نیز در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش قیمت داشته است.

واردات یک میلیارد دلاری محصولات  دخانی

مهر | سخنگوی گمرک ایران گفت: طی چهار سال گذشته، حدود یک میلیارد دلار واردات محصولات دخانی به کشور انجام شده و همه آن دود شده است. روح‌الله لطیفی اظهار داشت: براساس آمارها در سال ۹۵، ۳۲ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۴۰ دلار، در سال ۹۶، ۱۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۳۱۲ دلار، در سال ۹۷، ۲۳ هزار و ۳۴ دلار و در سال ۹۸، ۲۹۸ دلار، واردات سیگار به کشور انجام شده است. سخنگوی گمرک ایران اضافه کرد: ، اما واردات کل محصولات دخانی در سال ۹۵، ۲۳۸ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۱۲ دلار، در سال ۹۶، ۲۱۰ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۳۰۱ دلار، در سال ۹۷، ۲۱۴ میلیون و ۷ هزار و ۴۲۹ دلار و در سال ۹۸، ۲۱۸ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۵۱ دلار بوده است. لطیفی گفت: با این احتساب، تنها در چهار سال گذشته ۹۲۶ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۶۹۸ دلار، یعنی حدود یک میلیارد دلار محصولات دخانی وارد شده که از این میزان ۴۸ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۷۷۸ دلار آن تنها واردات سیگار بوده است.

آغاز شماره‌گذاری محصولات زامیاد و پارس خودرو

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش از اجرای سه طرح فروش دیگر به شیوه فوق‌العاده (فوری) محصولات سایپا تا پایان سال خبر داد و گفت در هر یک از این طرح‌ها، انواع محصولات سایپا با موعد تحویل کمتر از ۹۰ روز عرضه می‌شود. 

به گزارش سایپانیوز، مجید باقری در مراسم قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده ۸ محصول سایپا اظهار کرد: علاوه بر این طرح‌های فروش فوق‌العاده، سایپا طرح جدید فروش خودرو به شیوه پیش فروش با موعد تحویل کمتر از یک سال را نیز دی‌ماه امسال اجرا خواهد کرد که براساس آن ۳۰ هزار خودرو از انواع محصولات به مشتریان و متقاضیان عرضه خواهد شد.  

باقری با بیان اینکه در طرح‌های فروش گروه خودروسازی سایپا از خرداد امسال تاکنون، بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی مشارکت کرده و از این بین حدود ۲۲۵ هزار نفر در فرآیند قرعه کشی انتخاب شده‌اند، افزود: طرح‌های متنوع فروش محصولات سایپا به صورت مستمر تا پایان سال ۹۹ ادامه می‌یابد تا هموطنان و مشتریان سایپا این اطمینان خاطر را داشته باشند که تولید و تحویل محصولات این گروه خودروسازی با روند خوب و مطلوبی ادامه دارد. 

وی به تمدید مهلت واریز وجه مشتریان منتخب در طرح فروش قبلی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و تعطیلی بسیاری از شهرهای کشور در هفته گذشته، مشکلاتی در واریز وجه منتخبین طرح فروش مشارکت در تولید سایپا به وجود آمد و به همین دلیل این مهلت برای مشتریان تا پایان هفته جاری تمدید شده است.

 باقری در ادامه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بروز یک سری مشکلات، شماره گذاری وانت‌های تولیدی شرکت زامیاد با مشکل مواجه شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری نهادهای ذی ربط این مشکل رفع شده و شماره‌گذاری محصولات نیسان زامیاد به زودی از سرگرفته می‌شود. 

قائم مقام مدیرعامل سایپا از دریافت مجوز نهایی برای شماره گذاری خودروهای ساندرو شرکت پارس خودرو نیز خبر داد و افزود: پس از رایزنی‌های متعدد، مقرر شد محصولات تولید شده ساندرو با مدل سال ۹۸ شماره گذاری شوند که این اقدام از روز، یکشنبه انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر