بنیاد برکت حامی قطعه‌سازان داخلی خودرو

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۷۹۴

واحد قطعه‌سازی خودرو در چهارمحال و بختیاری به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به چرخه تولید بازگشت.مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: کارخانه تولید قطعات پلیمری خودرو در شهرک صنعتی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی بنیاد احیا شده و به چرخه مجدد تولید بازگشته است.امیرحسین مدنی این اقدام بنیاد برکت را در راستای تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق جهش تولید خودرو از طریق تقویت قطعه‌سازان داخلی ذکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری افزایش تولید خودرو با اتکا به ظرفیت قطعه‌سازان داخلی را از جمله راهکارهای عملیاتی مشخص برای جهش تولید عنوان کرده‌اند.وی ادامه داد: بر همین اساس، بنیاد برکت با مشارکت و سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریالی در کارخانه تولید قطعات پلیمری خودرو علاوه بر احیا و بازگرداندن این واحد صنعتی به چرخه اقتصادی، بسترهای تولید روزانه 10 هزار قطعه پلیمری انبساط خودرو را فراهم آورده است.مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: این واحد تولیدی فعال در زمینه تولید قطعات پلیمری خاص و فوم‌های فشرده خودرو در شهرک صنعتی بروجن که به علت نبود سرمایه در گردش دچار رکود شده بود، از سال 1393 و پس از مشارکت با بنیاد برکت احیا شده و در حال حاضر 10 هزار قطعه را در روز برای 2 هزار خودرو تولید می‌کند.

به گفته مدنی، فعالیت این کارخانه تولید قطعات پلیمری خودرو باعث ایجاد 285 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان بروجن شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت واحد مشارکتی بنیاد برکت در شرایط امروز کشور و فشارهای تحریم خاطرنشان کرد: با تولید روزانه 10 هزار قطعه، ایران در زمینه قطعات پلیمری انبساطی خودرو در زمره 20 کشور تولیدکننده این قطعات قرار گرفته است. 

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: همچنین مواد اولیه قطعات پلیمری انبساطی خودرو پیش از این فقط توسط چهار کشور ژاپن، فرانسه، آلمان و کره جنوبی تولید می‌شد که با همت متخصصان، تا پایان سال خط تولید این مواد اولیه در واحد مشارکتی بنیاد برکت راه‌اندازی می‌شود و ایران در این حوزه به خودکفایی کامل می‌رسد. مدنی یادآور شد: بنیاد برکت تا به امروز با مشارکت و سرمایه‌گذاری در 360 بنگاه صنعتی و تولیدی، فرصت ایجاد اشتغال برای 190 هزار نفر را فراهم کرده است. این بنیاد همچنین از مشارکت با 265 بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخض خصوصی واگذار کرده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 5 هزار و 601 طرح را با حجم سرمایه‌گذاری 6 هزار و 504 میلیاد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسانده یا در دست تولید دارد.

 

ارسال نظر