روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۷۰۴

قیمت هرشانه تخم مرغ به ۳۷ هزارتومان رسید

ایسنا| قیمت تخم مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۷ هزار تومان رسیده است. بر اساس مشاهدات میدانی و گزارش‌های رسیده از برخی محله‌های تهران قیمت هرشانه تخم مرغ در خرده‌فروشی‌ها به حدود ۳۷ تا ۳۹ هزارتومان رسیده است که البته در برخی مغازه‌ها ارزان‌تر و در برخی نیز تا ۴۰ هزارتومان هم عرضه می‌شود. این دومین جهش قیمت تخم مرغ در دو هفته اخیر است؛ به‌طوری که قیمت هرشانه تخم مرغ هفته گذشته به ۳۵ تا ۳۶ هزارتومان رسیده بود. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نیز بایستی قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته‌بندی شناسنامه‌دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزارتومان باشد.

آمار واردات تلفن‌همراه در ۸ ماه

ایرنا|  سخنگوی گمرک گفت: در هشت ماهه سال جاری، هفت میلیون و 800 هزار دستگاه تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۱۹۸میلیون دلار به صورت تجاری وارد کشور شده است. سید روح‌الله لطیفی اظهار داشت: میزان واردات گوشی تلفن همراه در هشت ماهه سال گذشته بالغ بر پنج میلیون و ۶۶۲ هزار دستگاه و به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار بوده است که این مقایسه رشد ۳۷ درصدی از نظر تعداد را نشان می‌دهد.وی افزود: ماخذ ورودی پایین پنج درصدی به لحاظ وجود نداشتن تولید گوشی‌های هوشمند در داخل کشور روند ورود این کالا را تسهیل کرده است و این کالا پس از ذرت، دومین کالای وارداتی به کشور بوده است.لطیفی در خصوص واردات تلفن همراه در سال ۹۸، گفت: واردات گوشی تلفن همراه در دوازده ماهه سال ۹۸، بالغ بر ۱۱ میلیون و ۱۸۴ هزار دستگاه و به ارزش یک میلیارد ۴۴۲ میلیون دلار بوده است.به گزارش ایرنا، گوشی تلفن همراه در تقسیم بندی جدید سازمان توسعه تجارت (کالاهای سرمایه‌ای، کالاهای سرمایه‌ای ضروری، کالاهای واسطه‌ای، کالاهای واسطه‌ای ضروری، کالاهای مصرفی، کالاهای مصرفی ضروری)، در رده کالاهای مصرفی قرار گرفته است.

ادامه تعطیلی گروه‌های شغلی3 و 4 در هفته آینده

به گزارش فارس به نقل از اتاق اصناف تهران قاسم نوده فراهانی با اشاره به تغییر وضعیت شیوع کرونا در تهران از قرمز به نارنجی اشاره کرد و گفت: از شنبه هفته آینده، ۱۵ آذرماه صاحبان واحدهای صنفی گروه‌های شغلی ۱ و ۲ به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند مغازه‌های خود را باز کنند اما فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در تهران همچنان ممنوع می‌باشد.رییس اتاق اصناف تهران افزود: مشاغل گروه ۳ شامل بوستان‌ها، مراکز تفریحی و مشاغل مشابه، مهدهای کودک، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها (شامل بیرون بر نمی‌شود)، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، موزه‌ها، سینماها و تئاترها، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی پر برخورد، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی می‌باشد.وی افزود: گروه ۴ نیز شامل باشگاه‌های ورزشی و ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، باغ و حش و شهر بازی، مراکز آبی، استخر سر پوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی است.نوده فراهانی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف تهران طی روزهای گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و از شهروندان و کسبه خواست دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را به صورت کامل رعایت کنند تا تهران دوباره به وضعیت قرمز باز نگردد و بار دیگر مغازه‌ها تعطیل نشوند.

فروش فوق‌العاده  ۶۰ هزار خودرو تا پایان سال 

قرعه کشی مرحله نهم فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش این شرکت برگزار شد. قرعه کشی مرحله نهم فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش این شرکت برگزار شد. معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در حاشیه این مراسم، از عرضه حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو در قالب طرح فروش فوق‌العاده تا پایان امسال خبر داد و گفت: تا پایان سال، در هر ماه حدود ۲۰ هزار خودرو عرضه خواهیم کرد. بابک رحمانی افزود: در هفته آینده طرح پیش فروش با موعد تحویل یک ساله به اجرا گذاشته خواهد شد و تا پایان سال نیز برنامه‌های دیگری برای پیش فروش و مشارکت در تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم. وی با بیان اینکه تمامی تعهدات در فروش‌های فوق‌العاده به روز بوده و تعهد معوقی نداریم، گفت: تاکنون ۸۸ هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق‌العاده عرضه شده که از این تعداد ۶۵ هزار دستگاه تحویل مشتریان شده است. در قرعه کشی امروز نیز ۱۳ هزار خریدار انتخاب شده‌اند. گفتنی است، نتایج قرعه کشی امروز پس از تأیید فرآیند قرعه کشی توسط نمایندگان نهادهای ناظر از طریق سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. نتایج از طریق پیامک نیز به منتخبان اعلام خواهد شد اما برای اطمینان، توصیه می‌شود متقاضیان سایت فروش را ملاک نتیجه قرار دهند. منتخبان تا پنج روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به پرداخت وجه خودرو مطابق با بخشنامه فروش اقدام کنند. در صورت عدم واریز نفرات فهرست ذخیره جایگزین خواهند شد.

 

ارسال نظر