اخبار مهم

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۶۷۴

پلمب ۷۹ واحد صنفی  فروش مرغ به دلیل گرانفروشی

ایسنا | معاون نظارت وبازرسی سازمان صمت تهران اعلام کرد که طی ۷۲ ساعت گذشته ۶۵ واحد صنفی به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی و ۱۴ واحد به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است. سعید محمدی پور از اجرای طرح تنظیم بازار مرغ و برخورد با متخلفین از هشت تا ۱۰ آدر ماه خبر داد و گفت: در سه روز یاد شده بیش از ١٣٦٥ بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی مربوط به مرغ انجام شده که ازاین تعداد، ۴۳۲ پرونده تخلف به ارزش ۴۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.همچنین به گفته وی بر اساس دستور قضایی و با هماهنگی پلیس اقتصادی در سه روز گذشته ۶۵ واحد صنفی به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی و ۱۴ واحد به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.به گزارش ایسنا، از هفته گذشته قیمت مرغ گرم در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش ۳۰ هزارتومان رسید. این در حالی است که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود. در نهایت مقرر شد برای تنظیم بازار این محصول، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ و مرغ گرم به قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری توزیع شود و سهم استان تهران روزانه تا سقف ٣٠٠ تن مرغ گرم تعیین شده است.همچنین روز گذشته اعلام شد که واحدهای دریافت کننده سهمیه مرغ ملزم به نصب بنر با قیمت مصوب ١٨ هزار و ٥٠٠ تومان شده‌اند و تولیدکنندگان نیز باید اطلاعات تولید، خرید و فروش این کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت و رصد کنند. سهمیه واحدهای صنفی نیز از طریق معرفی اتحادیه با ارایه لیست روزانه تایید شده و با نظارت کامل بر تحویل گوشت مرغ با نرخ مصوب تحویل خواهد شد.

بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس در مس رقم خورد

 ایمیدرو| بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس در راستای سیاست‌های دوسال اخیر ایمیدرو، به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی مس رسید. شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف اجرای سیاست ایمیدرو در تأمین مالی پروژه‌های توسعه‌ای با استفاده از سود انباشته، اقدام به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با مدیریت ایمیدرو کرد که در آن سهامداران به اتفاق آرا، به افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی رأی دادند. بدین ترتیب بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس، در این مسیر و برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس، رقم خورد. ایمیدرو از دو سال گذشته تاکنون تنوع بخشی در تأمین مالی پروژه‌ها را برای شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی کلید زده که روز دوشنبه ۱۰ آذرماه جاری، بزرگ‌ترین آن به ثمر نشست. اکنون شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان شرکتی با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومانی شناخته می‌شود.

«کوییک.اس» زمستان امسال وارد بازار می‌شود

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد با انتقال قالب از شرکت خارجی به سایپا تولید مدل فیس لیفت محصول کوییک (کوییک.اس) اواخر آذرماه آغاز و این خودرو زمستان امسال وارد بازار کشور می‌شود. تغییر در زمان‌بندی پروژه تولید کوییک.اس و طولانی شدن زمان آغاز تولید انبوه این محصول به دلیل تأکیدات کیفی و روند جدید این گروه در ارتقا کیفیت قطعات و محصول نهایی و همچنین محدودیت‌های ناشی از اجرای پروتکل‌های بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در یکی از شرکت‌های قالب‌سازی خارجی است که با دستور مدیریت ارشد گروه سایپا این موضوع به صورت مستمر پیگیری شده و ضمن بهبود کیفیت مورد نظر، قالب‌سازی نهایی این محصول فیس‌لیفت در شرکت خارجی به اتمام رسیده و آماده انتقال به داخل کشور است. مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در این خصوص اعلام کرد تاکنون چندین دستگاه از این محصول با قطعات نهایی از قالب‌های اصلی در این مرکز تولید شده و تست‌های تأییدیه آن نیز به پایان رسیده است، همچنین بر اساس رویه‌های کیفی داخلی سایپا، مراحل دریافت تأییدیه از نهادهای ناظر از جمله نیروی انتظامی برای شماره گذاری، تأییدیه از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و نیز مجوز شماره‌گذاری تا انتهای دی‌ماه ۹۹ به پایان رسیده و کوییک.اس در بهمن‌ماه ۹۹ به بازار عرضه می‌شود. در خصوص خودرو ساینا. اس (دیگر محصول جدید فیس‌لیفت پلت‌فرم X200 سایپا) نیز به اطلاع مشتریان می‌رساند که این محصول هم‌اکنون در خط تولید شرکت سایپا سیتروئن در حال تولید انبوه بوده ولیکن جهت عرضه به بازار صرفاً در انتظار تعیین و اعلام قیمت از سوی شورای رقابت است.  سازمان فروش گروه خودروسازی سایپا نیز اعلام کرد که وجه واریزی مشتریان محترم در پیش فروش‌های این محصولات مشمول سود مشارکت و همچنین جریمه تأخیر خواهد شد و گروه خودروسازی سایپا در این خصوص نیز نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام خواهد کرد. این سازمان توضیح داده که گروه خودروسازی سایپا با هدف رضایتمندی و پاسخ به نیاز ضروری برخی از مشتریان به خودرو، طرح تبدیل و پیشنهاد صدور دعوتنامه‌های خودروهای مشابه و جایگزین این محصولات و تحویل آنها را نیز داده است اما این اقدام، یک امر پیشنهادی و کاملاً اختیاری است و در صورت عدم تمایل مشتریان به تغییر مدل خودروهای خود؛ محصولات ثبت‌نامی بلافاصله پس از تولید انبوه و تأمین، تحویل مشتریان محترم خواهد شد.

 

ارسال نظر