اخبار مهم

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۵۴۹

قیمت مرغ از هفته جاری سقوط می‌کند

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس اطلاعات این سازمان درباره حجم کشتار مرغ، قیمت این محصول از هفته جاری سقوط می‌کند. علی صفر ماکنعلی رییس سازمان دامپزشکی کشور در یک برنامه تلویزیونی گفت: بر اساس اطلاعات این سازمان درباره حجم کشتار مرغ، قیمت این محصول از هفته جاری سقوط می‌کند. وی افزود: با توجه به تدابیری که در وزارت جهاد کشاورزی اندیشیده شده قیمت به زودی متعادل خواهد شد. رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: دیروز ۱۴۳ ماشین مرغ وارد میدان بهمن شد و نتایج آن از روزهای آینده مشخص می‌شود و در نهایت قیمت مرغ به قیمت مصوب ۲۰,۴۰۰ تومان می‌رسد. ضمن اینکه قیمت مرغ زنده بر اساس بررسی‌های سازمان حمایت ۱۵ هزار تومان تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که تا به دست مصرف‌کننده برسد همان ۲۰,۴۰۰ تومان می‌شود. وی تصریح کرد: قیمت فعلی مرغ متأثر از شرایط و روانی بازار و افزایش مقطعی تقاضا است؛ البته باید در نظر داشت که قیمت این محصول از قیمت نهاده‌ها و سایر هزینه‌های تولید نیز متأثر و عدم ترخیص به موقع آنها بر روی قیمت تمام شده تأثیر می‌گذارد. ماکنعلی با اشاره کاهش مقطعی جوجه‌ریزی اظهار داشت: در قضیه افزایش قیمت مرغ یک عده‌ای سوداگری کردند و عده‌ای نیز برای خرید این محصول هجوم بردند.

خودرو شاسی بلند در  منطقه آزاد ارس تولید می‌شود

ایرنا | رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از تصویب طرح تولید خودرو شاسی بلند توسط یک شرکت هلدینگ کارآفرینی در کمیسیون اقتصادی منطقه خبر داد. محسن نریمان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می‌شود اولین خودروی تولیدی این شرکت تا پایان سال تولید و رونمایی شود. وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری این طرح یکهزار میلیارد تومان است که با شروع فعالیت آن برای ۱۵۸ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می‌شود. نریمان ادامه داد: این شرکت خودروسازی قرار است در ارس خودروهایی در کلاس SVU، شاسی بلند، سواری سدان و سواری وانت را تولید و به بازار عرضه کند.

عراق در صدر فهرست بازارهای صادراتی ایران

ایلنا | مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایرات از صادرات 5 میلیارد دلاری ایران به عراق طی 7 ماهه سال 1399 خبر داد و گفت: ارزش وزنی صادرات ایران به عراق طی مدت مذکور ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است. فرزاد پیلتن با بیان این مطلب اظهار داشت: در 7 ماهه سال جاری کشور عراق با سهم 27 درصدی از مجموع صادرات ایران و بالا‌تر از چین در صدر اول بازارهای صادراتی ایران قرار گرفت. وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در دوره مذکور پس از عراق، در فهرست مهم‌ترین بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران، چین با ۴.۴ میلیارد دلار و سهم ۲۴ درصدی در رتبه دوم، امارات با ۲.۲ میلیارد دلار و سهم ۱۲ درصدی در رتبه سوم، ترکیه با ۱.۵ میلیارد دلار و سهم ۸.۲ درصدی در رتبه چهارم، افغانستان با ۱.۳ میلیارد دلار و سهم ۷.۳ درصدی در رتبه پنجم اهداف صادراتی کشور قرار داشته‌اند. پیلتن گفت: مقایسه روند صادرات ایران به عراق طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده رشد وزنی 26 درصدی است. وی ادامه داد: علاوه بر گاز و برق، میله‌های آهنی، گوجه فرنگی، کاشی و سرامیک، هندوانه تازه، کولرهای آبی، رب‌گوجه فرنگی، قطعات توربین‌های بخار، پنیر و بیسکویت نیز جزو مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به عراق محسوب می‌شوند. پیلتن بیان داشت: کشورهای ترکیه با حدود ۲۶ درصد، چین با ۲۵ درصد، کره جنوبی با حدود ۶ درصد، هند با ۵ درصد و امریکا با حدود ۴ درصد سهم از بازار عراق، رقبای جمهوری اسلامی ایران در بازار عراق محسوب می‌شوند.

باردهی کم درختان عامل افزایش قیمت میوه

ایسنا | رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد باردهی کم درختان را عامل افزایش قیمت امسال در میادین میوه و تره بار دانست ولی در عین حال مدیریت نشدن صادرات در این بخش را نیز در این موضوع دخیل خواند. محمد حسین مشرف گفت: اگـر امسال با افزایش قیمت در میدان میوه و تره بار مواجه هستیم دلیل بر باردهی کم درختان در طی امسال بوده است ولی در عین حال، مردم نباید بابت کمبود میوه و تره بار نگرانی داشته باشند چرا که به اندازه نیاز مصرف‌کنندگان این اقلام در استان تامین می‌شود و کمبودی در این باره وجود ندارد. وی در خصوص وضعیت قیمت‌ها در هفته جاری اظهار کرد: قیمت پرتقال نابل جیرفت از فردا در میدان میوه و تره بار یزد ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال واشنگتنی نیز به قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد. هر کیلوگرم نارنگی نیز در حال حاضر ۱۱ هزار تومان و لیموشیرین ۱۰ هزار تومان است. وی افزود: قیمت گوجه فرنگی تغییر قیمت چندانی نداشته و همچنان هر کیلو به قیمت ۳ تا ۸ هزار تومان در میادین میوه و تره بار یزد عرضه می‌شود. مشرف از افزایش اندک قیمت سیب‌زمینی و عرضه آن به قیمت سه هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: پیاز نیز در میادین میوه و تره بار یزد از ۲ تا ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد. وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر صادرات میوه در کشور به درستی مدیریت شود، قیمت‌ انواع میوه به مراتب پایین‌تر خواهد آمد چرا که در حال حاضر صادرات میوه تاثیر قالب توجهی روی افزایش قیمت‌ها در این بخش دارد.

 

ارسال نظر