بازار

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۲۹۷

قیمت‌گذاری کره آزاد شد

ستاد تنظیم بازار اعلام کرد با توجه به تغییر نرخ ارز کره وارداتی از رسمی به نیمایی، قیمت‌گذاری تثبیتی این محصول برداشته و مقرر شد واحدهای تولید‌کننده کره نسبت به تعیین قیمت اقدام کنند. بر اساس تصمیم دیروز کارگروه تنظیم بازار با توجه به تغییر نرخ ارز رسمی (۴۲۰۰ تومانی) برای واردات کره از گروه یک اولویت ارزی به گروه دو (ارز نیمایی) قیمت‌گذاری تثبیتی این محصول برداشته شد. در مصوبه امروز ستاد تنظیم بازار آمده است: با توجه به نرخ ارز کره (انتقال از گروه یک به گروه دو) و اتمام موجودی آن به نرخ ارز رسمی و از آنجایی که اقلام گروه دو مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی نیست مقرر شد واحدهای تولید‌کننده کره نسبت به تعیین قیمت با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها اقدام کنند.

قیمت انواع روغن خام در مبادی ورودی تعیین شد

بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم روغن خام سویا و پالم در مبادی ورودی ۵۵ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم روغن خام آفتاب و کلزا در مبادی ورودی نیز ۶۰ هزار ریال تعیین شد. ستاد تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت روغن خام و سایر هزینه‌ها از جمله ملزومات بسته‌بندی و ورق، حداکثر افزایش قیمت مصرف‌کننده انواع روغن در بسته‌بندی پت را 10 درصد و سایر انواع بسته بندی‌ها را ۱۳ درصد اعلام کرد. در این ستاد مقرر شد قیمت احجام و بسته بندی‌های مختلف روغن توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شود. همچنین مقرر شد سازمان‌های صمت ۳۱ استان ضمن اهتمام هرچه بیشتر در خصوص رعایت قیمت‌های مصوب، نسبت به کنترل اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج روغن نباتی از کارخانجات تولیدی و انبارهای مستقر در استان، نحوه توزیع آن و ممانعت از فروش به عوامل واسطه (با هدف بازارسازی و افزایش قیمت) اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی نمایند.

۱۶۰۰ تن مرغ منجمد در تهران توزیع می‌شود

ایسنا |معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران اعلام کرد: در راستای تنظیم بازار و رفاه حال هموطنان به ویژه اقشار آسیب پذیر، ۱۶۰۰تن مرغ مصرف خانوار در تهران توزیع می‌شود. مجتبی شیرقاضی گفت: توزیع مرغ‌های تنظیم بازاری از دو هفته قبل در شبکه‌های توزیع آغاز شده و این مقدار سهمیه نیز مازاد بر آن سهمیه‌ها بوده که در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت و فروشگاه‌های صنفی منتخب سطح شهر با قیمت ۱۵ هزار تومان توزیع می‌شود. وی در ادامه تاکید کرد که نظارت بر نحوه عرضه و توزیع، توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت و اتاق اصناف انجام می‌شود. براساس آخرین تصمیمات کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰تومان تعیین شد و این درحالی است که مرغ گرم در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران با قیمت حدود ۲۶هزارتومان عرضه می‌شود.

تعیین قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی

ستاد تنظیم بازار قیمت فروش شیر خام (با مشخصات 3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار) را مبلغ ۴۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم درب دامداری تصویب کرد. ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که با توجه به درخواست تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه و وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح نرخ شیرخام و محاسبه سهم اثر نرخ جدید نهادها و سایر هزینه‌های تولید، کمیته مربوطه با مسوولیت سازمان حمایت تشکیل و قیمت فروش شیر خام (با مشخصات 3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار) مبلغ ۴۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم درب دامداری تصویب گردید. همچنین در این ستاد مصوب شد که به ازای هر 0.1 درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۶۰ تومان متناسب با افزایش یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیر خام اضافه یا کسر شود. با توجه به سهم اثر شیر خام در تولید محصولات لبنی، قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی پرمصرف مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی (شیر، ماست و پنیر) نیز توسط کمیته مربوطه با مسوولیت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین گردید. بر این اساس قیمت شیر بطری یک لیتری کم چرب 1.5 درصد 71 هزار ریال، شیر بطری یک لیتری نیم چرب 2 درصد 75 هزار ریال، شیر بطری یک لیتری پر چرب 3 درصد 85 هزار ریال و شیر بطری یک لیتری کامل 3.2 درصد 86 هزار ریال تعیین گردید. قیمت شیر نایلونی 900 گرمی کم چرب 1.5 درصد 54 هزار ریال و پنیر یواف 400 گرمی 145 هزار ریال تعیین شد. قیمت ماست 900 گرمی کم چرب 1.5 درصد 80 هزار ریال و قیمت ماست 900 گرمی پر چرب 3 درصد نیز 97 هزار ریال مصوب شد. در این کمیته همچنین قیمت ماست دبه‌ای 2500 گرمی کم چرب 1.5 درصد و پرچرب 3 درصد به ترتیب 210 هزار ریال و 240 هزار ریال به تصویب رسید. گفتنی است که قیمت سایر احجام این اقلام پس از پیشنهاد انجمن مربوطه و محاسبه سازمان حمایت تعیین و ملاک عمل خواهد بود.

 

ارسال نظر