بازار

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۰۴۳

گرانی ۹۵ درصدی برنج  در مرداد ماه امسال 

تسنیم |در مرداد ماه سال جاری قیمت برنج نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۵.۸درصدی را داشته است. براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تغییرات قیمتی کالاهای اساسی در مرداد ماه سال جاری قیمت برنج در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 95.8درصدی را داشته است. مطابق آمار در مردادماه امسال قیمت شکرسفید افزایش 69.1 درصد، شکر بسته افزایش 55.8 درصد داشته است. در شهریورماه امسال بیشترین کاهش قیمت‌ها در بخش کالاهای اساسی به پیاز با منفی 7.3 درصد اختصاص دارد.

گوشت قرمز گران شد

ایسنا |رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: از ابتدای هفته گوشت گاوی ۴ تا ۵ هزارتومان و گوشت گوسفندی نیز در روزهای گذشته حدود ۲هزارتومان افزایش قیمت داشته است. علی اصغر ملکی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: گوشت گاوی از ابتدای هفته و گوشت گوسفندی نیز از روز گذشته با افزایش قیمت همراه شده است که این افزایش قیمت در گوشت گوساله چهار تا پنج هزارتومان و در گوشت گوسفندی نیز حدود دو هزارتومان بوده است. رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: در شش ماهه دوم سال هستیم و نهاده‌های دامی و علوفه گران شده است و دامداران مجبور به افزایش قیمت دام‌هایشان هستند. وی تصریح کرد: تقاضا برای خرید گوشت افزایش نیافته است و قیمت گوشت در آینده به عرضه و تقاضا بستگی دارد. براساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران در روز دوشنبه (۲۱ مهرماه) قیمت هر کیلو شقه گوسفندی تا ۱۰۷ هزارتومان و قیمت هر کیلو گوشت گوساله نیز با قیمت ۱۱۰ هزارتومان در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران عرضه می‌شود.

فروش میوه‌های پاییزه با قیمت‌های 2 رقمی 

میوه‌های پاییزه نیز با نرخ‌های بالایی حتی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به فروش می‌رسد به‌طوری که بخش عمده آنها به قیمت‌های دو رقمی به فروش می‌رسد. قیمت عمده فروشی انواع میوه و تره بار برای عرضه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شد. این نرخ‌ها ملاک قیمت گذاری انواع میوه در سطح شهر هستند و خرده فروشان میتوانند تا 35 درصد به این مبالغ اضافه کنند. قیمت‌های میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران نرخ‌های عجیب و غریب و عمدتا دو رقمی را تجربه می‌کنند به‌طوری که هرکیلوگرم انار 7 تا 11 هزار تومان، انگور بیدانه زرد 7 تا 11 هزار تومان، انگور بیدانه قرمز 10 تا 16 هزار تومان، انگور عسگری 6 تا 9 هزار تومان، انگور مهری 5 تا 9 هزار تومان و پسته تازه 60 تا 90 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت خربزه 2 هزار و 500 تا 5 هزار و 500 تومان، خیار 4 تا 7 هزار تومان، انواع سیب 7 تا 12 هزار تومان، انواع گلابی 15 تا 28 هزار تومان، موز 17 تا 20 هزار و 500 تومان، نارنگی انشو 3 تا 7 هزار تومان، انواع هلو 5 تا 10 هزار تومان، هلو انجیری 8 تا 12 هزار تومان و لیمو شیرین 7 تا 10 هزار تومان قیمت گذاری شده است. قیمت انواع پیاز 2 تا 6 هزار تومان، سبزی خوردن 3 تا 5 هزار تومان، سبزی جور 2 هزار و 500 تومان تا 4 هزار تومان، سیب زمینی هزار و 700 تومان تا 2 هزار و 500 تومان و گوجه فرنگی 2 هزا و 200 تا 3 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد.

کاسبی جدید با خرید و فروش «کدهای رزرو تایرهای وانتی»

ایرنا | سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران گفت: خرید و فروش کدهای رزرو تایرهای وانتی در سامانه جامع تجارت توسط دلالان و واسطه‌ها، سبب شده تا افزایش قیمت این تایرها را در بازار شاهد باشیم. مصطفی تنها افزود: در سامانه جامع تجارت گزینه‌ای تحت عنوان رزرو ۲ ماهه تایر پیش‌بینی شده که امکان ثبت تایرهای وانتی را توسط مالکان خودروهای سواری میسر کرده است. وی بیان داشت: از روز نخست با این گزینه مخالف بودیم، زیرا رزرو بدون پرداخت وجه انجام می‌شود و این مساله به خریداران امکان می‌دهد تا هر زمانی که خواستند برای پرداخت وجه اقدام کنند و در برخی موارد به هیچ‌وجه برای خرید مراجعه نمی‌کنند. تنها خاطرنشان کرد: مشکلی که اکنون و متاثر از هیجانات و رفتارهای بازار به وجود آمده، این است که کد رزرو‌های تایرهای وانتی از سوی افراد به دیگران فروخته می‌شود. تنها بیان داشت: پس از آنکه تایرسازان از حدود یک ماه پیش مکلف به ثبت تایرهای وانتی تولیدی خود در سامانه جامع تجارت شدند، برخی افراد به سرعت اقدام به رزرو این تایرها در سامانه کرده و در نتیجه موجودی توزیع کنندگان این تایرها را به نفع خود قفل کردند که در ادامه، افزایش قیمت‌ها را به دنبال داشته است. وی یادآور شد: علاوه بر سامانه جامع تجارت که مربوط به ستاد تنظیم بازار است و تولیدکنندگان موظفند تولیدات و محصولات خود را با ذکرجزئیات وارد آن کنند، سامانه‌های دیگری نظیر سامانه جامع انبارها و سامانه ۱۲۴ وجود دارند، این درحالی است انتظار می‌رود سامانه‌های ذکر شده با یکدیگر پیوند داشته باشند. تنها تاکید کرد: وجود گزینه رزرو دو ماهه کالا در سامانه جامع تجارت فساد زا بوده و یکی از آثار سوء آنکه همین فروش کدهای رزرو و در نتیجه افزایش قیمت تایر‌های وانتی است.

 

ارسال نظر