روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۹۷۸

آغاز عرضه 30 هزارتن برنج از محل ذخایر

شاتا | بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، 30 هزار تن برنج از محل ذخایر کشور جهت حفظ تعادل بازار این کالا عرضه خواهد شد. در راستای تنظیم موثر بازار برنج، ستاد تنظیم بازار عرضه 30 هزار تن برنج ذخایر را جهت حفظ تعادل بازار مصوب و به بازار عرضه خواهد کرد. طبق اطلاعیه ستاد تنظیم بازار و با توجه به ذخایر مکفی این کالا و مقادیر قابل اتکای برنج رسوبی در بنادر که بر اساس بازدید معاون اول رییس‌جمهور از بنادر کشور، در حال ترخیص هستند، بازار به هر میزانی که نیاز باشد از محل ذخایر و موجودی برنج بخش‌خصوصی، تامین خواهد شد. محمدرضا کلامی طی ابلاغیه‌ای به انجمن واردکنندگان برنج و سازمان‌های صمت استان‌های مبدا تولید را مکلف کرده تا با هماهنگی اعضا و تولیدکنندگان تحت پوشش خود، نسبت به عرضه برنج به صورت حداکثری در بازار اقدام نمایند. از سوی دیگر، سازمان‌های صمت استان مازندران، گیلان، اصفهان و خوزستان نیز مکلف شده‌اند با هر گونه واسطه‌گری که منجر به زیان تولیدکنندگان وکشاورزان برنج‌کار و نیز احتکار کالا توسط سلف‌خران است، برخورد جدی نمایند. ستاد تنظیم بازار همچنین دستور عرضه 30 هزار تن روغن خام به منظور تامین مایحتاج مورد نیاز خانوارها به 47 کارخانه تولید روغن نباتی را صادر کرد.

اعطای تسهیلات صادراتی  به تولیدکنندگان

شاتا | رییس سازمان توسعه تجارت ایران از اعطای تسهیلات صادراتی برای تولیدکنندگانی که جهش تولید دارند، خبر داد و گفت: با تحقق اهداف جهش تولید، واحدهای صنعتی می‌توانند علاوه بر تامین نیاز بازار داخل که یک بازار ۸۰ میلیونی است به فکر صادرات محصولات تولیدی واحد خود نیز باشند و در همین راستا سازمان توسعه  تجارت همکاری‌های لازم را با صادرکننده‌ها دارد. حمید زادبوم گفت: فرآیند تشکیل پرونده و پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه زیرساخت‌ها، شامل ارایه طرح توجیهی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به کارگروه توسعه صادرات استان و تایید و تصویب طرح و مجری در این کارگروه با حضور کلیه اعضا و در نهایت اعلام به سازمان توسعه تجارت ایران خواهد بود و پرداخت مشوق‌های صادراتی در دو قالب کمک بلاعوض و کمک سود تسهیلات بانکی، انجام خواهد گرفت. زادبوم گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، تاکنون، ۳۵ میلیارد یورو ارز توسط صادرکنندگان به کشور بازگشته است و می‌توان گفت که ۶۸ درصد ارز صادراتی، وارد چرخه اقتصادی کشور شده است. زادبوم افزود: از فروردین سال ۹۷ تا فروردین سالجاری، تعداد ۲۱ هزار و ۲۵۴ نفر صادرکننده، ارز حاصل از صادرات را به کشور برگردانده‌اند. معاون وزیر صمت، بیان کرد: تعداد صادرکنندگانی که از ابتدای 99 تا پایان مردادماه ۱۰۰ درصد به تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند، ۲۲۸۶ نفر هستند؛ در صورتی که از فروردین امسال تا تیرماه، تعداد ۲۰۱۴ صادرکننده به تعهدات خود عمل کرده بودند و به عبارتی در مردادماه ۹۹ تعداد ۲۷۲ صادرکننده دیگر نیز به تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند و ارز صادراتی را به کشور برگردانده‌اند.

صنعت خودرو با وجود تحریم‌ها  زمین گیر نشد

فارس | معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال‌های اخیر در زمینه طراحی و تولید خودرو پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و همچنین تلاش کرده محصولاتی بر اساس ذائقه و سلیقه مردم تولید کند. بابک دین پرست در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا و روندی که این مجموعه در طراحی و تولید محصولات جدید طی می‌کند، گفت: اقدامات متعدد و شایسته‌‌ای در مجموعه سایپا انجام می‌شود که مردم از بخش قابل توجهی از آن اطلاع ندارند، بدین جهت ضرورت دارد که توانمندی‌های گروه خودروسازی سایپا اطلاع‌رسانی شود. دین پرست افزود: صنعت خودرو سال‌های متمادی است که تخطئه شده و اینگونه تصویرسازی شده که تولید خودرو در ایران با پیشرفتی همراه نبوده است اما طراحی و تولید خودروهای جدید گویای آن است که صنعت خودروی کشورمان به سمت پیشرفت در حال حرکت است. وی تاکید کرد: خودروهای جدیدی که گروه خودروسازی سایپا طراحی و تولید کرده، نوید‌دهنده اتفاق‌های خوب است و از همه مهم‌تر اینکه خودروهای جدید که سال آینده وارد بازار خواهد شد با همت و تلاش مهندسان داخلی به نتیجه رسیده است. وی افزود: فعالان صنعت خودرو باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قضاوت‌های غیرعادلانه انجام دهند؛ وقتی صنعت خودرو در صدر لیست تحریم‌های ظالمانه قرار می‌گیرد بدان معنا است که دشمن اشتغال و صنعت مهم کشور را هدف قرار گرفته است چرا که اطمینان دارد صنعت خودرو در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. دین پرست اظهارداشت: صنعت خودرو با وجود تحریم‌های سخت زمین گیر نشد و برعکس پیش‌بینی‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و به نظر می‌رسد، سال آینده صنعت خودرو و به خصوص سایپا جهش تولید داشته باشند. وی با بیان اینکه صنعت خودرو با وجود تحریم و شیوع ویروس کرونا توانست مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودرو را تامین کند و به سمت کاهش معوقات خود حرکت کند، تصریح کرد: با ورود محصولات جدید سایپا به بازار که در آن ذائقه و سلیقه مردم به خوبی دیده شده، شاهد تحولات اساسی در بازار و صنعت خودرو خواهیم بود.

 

ارسال نظر