اخبار

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۷۶۶

فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری اعلام شد

شاتا| معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: برای هدایت صحیح سرمایه در بخش تولید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن منتشر شده است. سعید زرندی در کارگروه سرمایه‌گذاری افزود: در سامانه بهین‌یاب بخشی را به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کردیم تا فهرست اولویت‌های صنعتی و معدنی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد جایگزینی واردات به اطلاع ذینفعان برسد. وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید به تکمیل طرح‌های نیمه تمام و واحدهای راکد است چراکه معتقدیم بجای اینکه سرمایه‌گذار از صفر کارش را شروع کند بهتر است به‌طرف احیای یک واحد تعطیل یا نیمه تمام برود. زرندی گفت: با مشارکت با سرمایه‌گذار قدیم و یا توافق با او، هم از هدر رفت سرمایه‌های معطل جلوگیری می‌شود و هم سرعت راه‌اندازی پروژه‌ها شتاب می‌گیرد. معاون طرح و برنامه افزود: با این سیاست، لیست واحدهای نیمه تمام و واحدهای راکد را به اطلاع عموم رساندیم. وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در آینده، بخش تولید با آن مواجه خواهد بود کاهش سرمایه‌گذاری است. زرندی توضیح داد: طی سال‌های اخیر رشد سرمایه‌گذاری ثابت ناخالص منفی بوده است. این بدان مفهوم است که سرمایه‌گذاری خالص منفی است و به عبارتی میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از استهلاک موجودی سرمایه کمتر بوده است و این امر زنگ خطری برای تولید و اشتغال محسوب می‌شود. به‌گفته وی، در این راستا به دنبال سرمایه‌گذاری با مقیاس بزرگ و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سهامی عام هستیم. وی افزود: از برخی چهره‌های خوشنام و صاحب برند دعوت کرده ایم تا با حضور آنها شرکت‌های سهامی عام تشکیل و با استفاده از بازار سرمایه به جذب نقدینگی از سوی مردم بپردازیم. گفتنی است؛ برای دریافت اطلاعات فرصت‌های سرمایه‌گذاری، به سامانه بهین یاب، بخش فرصت‌ها، اطلاعات کامل بارگذاری شده است.

قیمت هر کیلو مرغ به ۲۱ هزارتومان رسید

قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به ۲۱ هزارتومان رسید. بر اساس مشاهدات میدانی مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران با قیمت هر کیلو ۲۱ هزارتومان عرضه می‌شود. البته در برخی مغازه این مقدار اندکی کمتر یا بیشتر است. به گفته برخی از فروشندگان قیمت مرغ در روزهای اخیر افزایش ۳ تا ۴۰۰۰ تومانی پیدا کرده است و قیمت خرید عمده مرغ از کشتارگاه حدود ۱۹ هزارتومان شده است. این در حالی است که بر اساس مصوبه تیرماه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم آماده پخت در ستاد تنظیم بازار، ۱۵ هزار تومان تعیین شد و این اختیار به استانداران داده شد که قیمت محصول را با ۵ درصد کاهش یا افزایش در استان خود نرخ‌گذاری کنند.

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد ایران

شاتا| انجمن جهانی آهن و فولاد از رشد ۱۱.۳درصدی تولید فولاد ایران در ۸ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد. بنابراین گزارش تولید فولاد کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، فرانسه و کانادا با کاهش همراه بوده است. در گزارش این انجمن آمده است؛ تولید فولاد ایران که در ۸ ماهه سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۶ میلیون تن بوده در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۱۸ میلیون تومان رسیده است. رشد 11.3درصدی تولید فولاد ایران در این مدت، با وجود تشدید تحریم‌ها در حالی است که بسیاری از کشورهای صنعتی جهان تحت تاثیر شیوع کرونا با کاهش شدید تولید مواجه شده‌اند.

روسای 3 ناحیه در منطقه ساری معارفه شدند

مسوول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: طی احکامی روسای سه ناحیه ساری، قائمشهر و آمل درشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری تودیع و معارفه شدند . عباس خلیل پور مسوول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری بیان کرد: در مهر ۱۳۹۹ با صدور احکام جداگانه‌ای از سوی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، مهدی بهرامی، ذکریای بهمنی و سادات گوشه به ترتیب در نواحی ساری، قائمشهر و آمل به عنوان رییس ناحیه منصوب شدند. عباس خلیل پور افزود: در مراسم تودیع و معارفه روسای سه ناحیه آمل، قائمشهر و ساری که با حضور مدیر و روسای ستادی و نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری و جمعی از مقامات محلی انجام شد سبحان رجب پورمدیر شرکت سخنانی در مورد موقعیت استراتژیک این سه شهر ایراد کرد و با معرفی و اهداء حکم به مهدی بهرامی، ذکریای بهمنی و سادات گوشه از سوابق مدیریتی موفق آنها در پست‌های قبلی تقدیر کرد .سبحان رجب پور در ادامه از درخشش روسای قبلی سه ناحیه ساری، قائمشهر و آمل در خدمت‌رسانی درست و به موقع و با کمترین تنش و نارضایتی مردم قدردانی کرد.

 

ارسال نظر