اخبار

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۶۳۰

سقف قیمت تخم مرغ  بسته بندی اعلام شد

ایسنا | ستاد تنظیم بازار سقف قیمت تخم مرغ بسته بندی در احجام مختلف را اعلام کرد. در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد تخم مرغ ۳۰عددی بسته بندی شناسنامه‌دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزار تومان، تخم مرغ ۲۰ عددی ۲۲ هزار تومان، تخم مرغ ۱۵ عددی ۱۸ هزار تومان، تخم مرغ ۹ عددی ۱۱ هزار تومان و تخم مرغ شش عددی ۷۰۰۰ تومان عرضه شود. طبق اعلام ستاد تنظیم بازار، ارقام یاد شده سقف قیمت است و برندهای دیگر باید زیر این عدد رقابت کنند. در این جلسه همچنین اعلام شد که سهم خرده فروشی برای واحد  فروشگاه‌های زنجیره‌ای حداکثر برای تخم مرغ ۳۰ عددی ٢٠٠٠ تومان و ذیل همین قیمت خواهد بود. برای تخم مرغ ۲۰ عددی سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۵۰۰ تومان، برای ۱۵ عددی ۱۰۰۰ تومان، برای ۹ عددی ۶۰۰ تومان و برای شش عددی نیز ۴۰۰ تومان است. همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه از ابتدای مهرماه صادرات تخم مرغ از همه گمرکهای کشور بدون عوارض امکان پذیر نیست و سقف صادرات ۵۰۰۰ تن در ماه است. در جلسه قبلی ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ فله در مرغداری ۱۲ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد.

کاهش 70  درصدی   واردکنندگان  نهاده‌های دامی

رییس هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: تعداد شرکت‌های واردکننده نهاده‌های دام و طیور در نیمه نخست سال‌جاری حدود سه چهارم کاهش یافت و پیش بینی می‌شود روند کاهش تعداد این شرکت‌ها در نیمه دوم سال نیز ادامه داشته باشد. ابوالحسن خلیلی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سال گذشته 403 شرکت برای واردات نهاده‌های دامی اقدام کردند اما این تعداد در نیمه نخست سال‌جاری به 111 شرکت رسیده است. وی با اشاره به کاهش 70 درصدی تعداد شرکت‌های واردکننده نهاده‌های دامی به کشور در۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به تداوم مشکلاتی که در مسیر واردات و تامین کالا وجود دارد مجددا از تعداد شرکتهایی که به عرصه واردات نهاده‌های دامی ورود پیدا کرده‌اند، کاسته شود. خلیلی افزود: انتقال ارز مهم‌ترین مشکل واردکنندگان است و این در حالی است که بیشتر از سوی مسوولان بر میزان ارز تخصیص داده شده برای واردات کالا تاکید می‌شود اما برای واردکنندگان امکان انتقال ارزهای نامرغوب وجود ندارد و باید برای جابه‌جایی ارزهای تخصیصی که شامل وون کره، ریال عمان، دینار عراق و روپیه پاکستان می‌شود معضلات بسیاری را متحمل شوند. وی تصریح کرد: از روز یکم فروردین تا 21 شهریور ماه سال‌جاری واردات روغن خام 56 درصد، کنجاله سویا 60 درصد، جو 23 درصد و دانه‌های روغنی 35 درصد کاهش یافته که با استناد به این آمار می‌توان گفت به دلیل معضلاتی که در مسیر انتقال ارز وجود دارد از میزان واردات کالا به کشور کاسته شده است. خلیلی افزود: به منظور تسهیل فرآیند تامین و واردات کالا به کشور لازم است مسوولان جسارت یکسان سازی نرخ ارز را پیدا کنند و تا زمانی که این امر محقق نشود همچنان در فرآیند واردات کالا با معضلات جدی مواجه هستیم. وی با اشاره به قیمت 25 هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار اظهار کرد: بخش خصوصی از اردیبهشت ماه نسبت به این مساله هشدار داده بود کمااینکه اکنون فعالان بخش خصوصی نسبت به کمبود مرغ در یک ماه آینده هشدارهای لازم را می‌دهند اما ظاهرا گوش شنوایی برای شنیدن مشاوره‌های بخش خصوصی نیست.

فراخوان ثبت نام  صادرکنندگان برتر از اتاق تهران

اتاق بازرگانی تهران از صادرکنندگان دعوت کرد برای شرکت در مراسم انتخاب صادرکنندگان برتر در سامانه رسمی این اتاق ثبت نام کنند.بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، بیست و چهارمین دوره انتخاب صادرکنندگان برگزیده استان تهران در سال ۱۳۹۹ از سوی این اتاق برگزار خواهد شد. این مراسم در کنار برنامه اتاق بازرگانی ایران و سازمان توسعه تجارت، برای انتخاب صادرکنندگان برتر کشوری برگزار  خواهد شد و در مراسم روز ملی صادرات، برگزیدگان آن معرفی خواهند شد. متقاضیان صرفا در صورت رفع تعهدات ارزی خود، یعنی بازگرداندن ۵۰ درصد ارز صادراتی برای شرکت‌های تولیدی، دارویی و دانش‌بنیان و ۷۰ درصد برای شرکت‌های بازرگانی، امکان شرکت و انتخاب در فرآیند صادرکننده نمونه را خواهند داشت.

صادرکنندگان برای قرار گرفتن در معرض این محک، می‌توانند با مراجعه به سایت بیست و چهارمین مراسم روز صادرات به آدرس اینترنتی http: //ed.iccima.ir/ نسبت به مطالعه کامل و دقیق شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه‌های کالایی و گروه‌های خدماتی اقدام کرده و بعد از جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز با مراجعه مجدد به سامانه روز ملی صادرات و ورود به صفحه ثبت‌نام، نسبت به تکمیل فرم‌ها و ثبت‌نام آنلاین در این رویداد اقدام کنند. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، صادرکنندگان زمان دارند، تا ۱۵ مهر ماه امسال نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

ارسال نظر