ثبت قیمت حدود 130 قلم کالا به صورت روزانه

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۳۷

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در سه ماهه امسال بیش از 5 هزار فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق سامانه 124 استان‌ها دریافت شده است که از این تعداد 4 هزار و 348 مورد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته است و مابقی تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذی ربط می‌باشد.

به گزارش شاتا، عباس تابش در خصوص عملکرد و نحوه کارکرد و فعالیت سامانه 124 در سه ماهه اول سال جاری و نیز دو هفته پایانی 16 تیر تا دوم مرداد ماه سال جاری بیان کرد: براساس این گزارش؛ آمار تعداد شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری حاکی از آن است که استان تهران با 1707 فقره، از بیشترین میزان دریافت شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 برخوردار بوده که تاکنون به 1447 مورد شکایت در این استان رسیدگی شده است. وی ادامه داد: همچنین استان ایلام با 20 مورد، کمترین تعداد گزارش و شکایات مردمی ثبت ‌شده را طی این مدت، داشته است، که از این تعداد، به 12 مورد آن رسیدگی شده است. رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: سامانه 124 شامل کالاها و خدمات ضروری و پرمصرف مردم می‌باشد و از تاریخ دوم مرداد ماه 98 به صورت رسمی ثبت قیمت به صورت روزانه در این سامانه آغاز شده است. تابش ادامه داد: سامانه چهار بخش مهم شامل بخش ثبت قیمت حدود 130 قلم کالا توسط کاربران استان‌ها به صورت روزانه، بخش نمایش عمومی قیمت کالاها و خدمات پرمصرف برای عموم مردم، بخش ثبت شکایات مردمی و رسیدگی به شکایات و بخش ثبت قیمت‌های خوداظهاری بنگاه‌های تولیدی است. رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: به صورت روزانه قیمت حدود 130 قلم کالا توسط 31 استان و جنوب کرمان از سطح بازار مراکز استان‌ها جمع‌آوری و در این بخش از سامانه ثبت می‌شود. و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مستمر و روزانه گزارش مقایسه‌ای قیمت را با استفاده از این اطلاعات تهیه و برای دستگاه‌ها و مراجع مختلف ارسال می‌نماید. تابش با اعلام اینکه در این سامانه 6 گروه کالا و بیش از 160 قلم کالاست، افزود: طبق داده‌های آماری موجود، لوازم خانگی شامل تلویزیون، فریزر، یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، لاستیک پرایدی و شکر سفید فله پربازدیدترین کالاها در سه ماهه اول سال جاری بوده‌اند. وی اضافه کرد: این در حالی است که، مطالعه آماری کالاهای ثبت شده در سامانه 124 طی بازه زمانی 16 تا 31 تیرماه سال جاری نشانگر آن  است که به ترتیب محصولاتی از قبیل تلویزیون، لاستیک پرایدی، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و در نهایت شکر از کالاهای اساسی بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. رییس سازمان حمایت بیان کرد: با توجه به آمار و گزارشات ارایه شده، طی مدت سه ماهه اول سال 1399، بیشترین شکایت‌هایی که از مردم از طریق سامانه 124 دریافت شده است، مربوط به گوشت مرغ تازه، شکر، برنج هندی، نان، ماسک سه لایه کشدار و بعد از آن تخم مرغ، لاستیک و دستکش لاتکس پرشکایت‌ترین کالاهای مورد نیاز مردم هستند. تابش گفت: این در حالی است که مطابق این آمار، طی تاریخ 16 تیر تا 31 تیرماه سال جاری، بیشترین شکایات واصله در حوزه کالایی ماسک سه لایه صنعتی، گوشت مرغ تازه، تخم مرغ، برنج هندی، شکر سفید فله و بعد از آن یخچال فریزر، نان سنگک، سیمان خاکستری و شیر کم چرب قرار گرفته است.

 

ارسال نظر