روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۲۰۲

انبار محل نگهداری کالا  زیر ذره‌بین

شاتا | رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشدید نظارت بر بازار خبر داد و گفت: انبارها و محل‎های نگهداری کالا زیر ذره‌بین بازرسان قرار دارند. عباس تابش در نشست ستاد تنظیم بازار از تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی و اقلام پرمصرف مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: انبارها و محل‌های نگهداری کالا زیر ذره‌بین قرار دارند و بر این اساس، انبارها برای محتکران ناامن خواهد بود. رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: گشت‌های مشترک در بازار و مراکز نگهداری و عرضه کالا ۵۱ درصد و تعداد بازرسی‌ها در سه ماهه نخست امسال، ده درصد رشد داشته است. وی تصریح کرد: در این مدت تعداد پرونده‌های بررسی شده در این سازمان از حداقل یک میلیارد تومان تا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ۳۵ پرونده به ۵۶۱ پرونده افزایش یافت که رشد هزار و ۶۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. در این میان به جای برخورد با تخلفات صنفی، برخورد با تخلفات کلان در دستور کار ما قرار دارد و این رویکرد سازمان حمایت است. به گفته تابش، ۱۷ گروه کالایی در اولویت بازرسی هفتگی این سازمان قرار دارد که در سه ماهه نخست امسال ۳۲۸ هزار و ۲۱۸ مورد بازرسی بر روی این کالاها انجام شده که به تشکیل ۱۲ هزار و ۶۵۲ پرونده تخلف منجر شده و از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق سامانه ۱۲۴، «نرم افزار قیمت» و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها شکایت‌های موردی خود را اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

داروخانه‌ها در اولویت  تامین ماسک قرار گرفتند

مهر | رییس ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت با بیان اینکه داروخانه‌ها در اولویت تامین ماسک قرار گرفتند، گفت: هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد و ماسک‌های صنعتی و کارگاهی به صورت نامحدود عرضه می‌شود. جمشید گلپور با تاکید بر اینکه داروخانه‌ها در اولویت تأمین ماسک قرار گرفتند، گفت: هیچ‌گونه کمبودی در حوزه تولید و توزیع ماسک وجود ندارد و هم‌اکنون داروخانه‌ها در اولویت تأمین و توزیع ماسک قرار گرفته‌اند. وی افزود: بر این اساس هر داروخانه‌ای که احساس کمبود کرده و ماسک کافی در اختیار ندارد می‌تواند مراتب را به ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت اطلاع دهد تا به صورت نامحدود، ماسک در اختیار آن قرار داده شود. وی خاطرنشان کرد: هیچ عذری برای کمبود ماسک از سوی داروخانه‌ها پذیرفته شده نیست و بنابراین داروخانه‌ها مکلف هستند تا نسبت به تأمین نیازهای مردم به نرخ مصوب اقدام نمایند. گلپور با بیان اینکه ماسک‌های کارگاهی نیز به صورت مکمل ماسک‌های صنعتی در داروخانه‌ها عرضه خواهند شد، گفت: مردم امتناع از عرضه ماسک در داروخانه‌ها را گزارش کنند؛ ضمن اینکه سامانه جامع انبارها موضوع رصد ماسک‌های توزیع شده را در دستور کار قرار داده و با متخلفان بدترین برخورد صورت خواهد گرفت.

قیمت ماسک‌های سه لایه اعلام شد

مهر | مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، حداکثر نرخ مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه را اعلام کرد. اسماعیل مهدی پور اظهار داشت: حداکثر نرخ مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه کارگاهی در مراکز عرضه تعیین شده از جمله واحدهای صنفی زیر مجموعه اتحادیه‌های سوپرمارکت‌ها و مترو، معادل ۱۵,۰۰۰ ریال و حداکثر نرخ مصرفکننده ماسک سه لایه صنعتی عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مبلغ ۱۳,۰۰۰ ریال است. مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: هر گونه فروش به قیمت‌های بالاتر تخلف گرانفروشی بوده و در صورت انعکاس شکایات در این خصوص به شماره تماس ۱۲۴ یا درج در سامانه 124.ir مراتب پیگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر