روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۰۴۴

استعلام آنلاین از ضمانتنامه‌های بانکی 

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور تسهیل رویه‌های معاملات دولتی، ارتباط سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با سامانه پیام‌رسان مالی بانک مرکزی (سپام) برقرار و قابلیت استعلام سیستمی و برخط ضمانتنامه‌های بانکی فراهم شده است. علی رهبری تصریح کرد: در راستای مصوبه هیات دولت و به منظور تسهیل و تسریع رویه‌های معاملات دولتی، ارتباط سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با سامانه پیام رسان مالی الکترونیکی (سپام) بانک مرکزی بر قرار و قابلیت استعلام سیستمی و برخط ضمانتنامه‌های بانکی فراهم شده است. دبیر کارگروه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت افزود: بر این اساس، هنگام بازگشایی تضامین در زیر سامانه‌های مزایده و مناقصه و هنگام بررسی تضامین خدمات مشاوره در زیرسامانه خرید جزئی و متوسط، امکان استعلام اصالت ضمانتنامه و مشاهده مشخصات آن اعم از مشخصات ضمانت خواه و ذی‌نفع کد سوئیفتی بانک و شعبه صادر‌کننده نوع، وضعیت، مبلغ، تاریخ، صدور و سررسید ضمانتنامه برای دستگاه‌ها فراهم شده است. وی تصریح کرد: از این پس نیازی به مکاتبه با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری جهت استعلام اصالت ضمانتنامه‌های دریافتی وجود ندارد.

تفویض بخشی از اختیارات شورای عالی معادن به استان ها

بخشی از اختیارات شورای عالی معادن با هدف رونق‌بخشی به تولید و احیا و ایجاد تحرک در معادن غیرفعال مستقر در سراسر کشور، به شورای معادن استان‌ها واگذار شد. جلسه شورای عالی معادن با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و در قالب آن مصوب شد تا بخشی از اختیارات شورای عالی معادن به شورای معادن استان‌ها واگذار شود. بر این اساس بخشی از مفاد اختیارات شورای عالی معادن از جمله کاهش یا افزایش موجودی معادن، بهره‌برداری، کیفیت و کمیت ذخایر، میزان برداشت‌ها و مشوق‌های در اختیار این شورا جهت بهره‌برداری بهینه از ذخایر معدنی به شوراهای معادن استان‌ها واگذار شد.  هدف از این تصمیم، رونق بخشی به تولید محصولات معدنی و نیز ایجاد تحرک و احیای معادن غیرفعال اعلام شده است. شورای عالی معادن در جلسه روز گذشته خود تاکید کرد که شوراهای معادن استان‌ها باید مراقبت‌های لازم از حیث محیط زیست و ایمنی در معادن را به خوبی صورت دهند. بر این اساس، با تفویض بخشی از اختیارات شورای عالی معادن به شورای معادن استان‌ها، بعد نظارتی تقویت شده و هر استان مکلف است نسبت به ارایه گزارش‌های مستند به صورت مرتب و ماهانه به شورای عالی معادن اقدام نمایند. در جلسه شورای عالی معادن مقرر گردید تا استان‌های غیرفعال در حوزه احیای معادن غیرفعال معرفی شده و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

ابلاغ دستورالعمل نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی 

شاتا|رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت با اشاره به مصوبه بیست و هشتمین جلسه ستاد ملی کرونا، گفت: برای حفظ سلامتی مردم عزیز، ناگزیر به تشدید و گسترش نظارت همگانی و تخصصی بر دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم. جمشید گلپور، دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با تقدیر از همراهی جامعه صنفی کشور، افزود: صاحبان کسب و کار و صنوف با جمعیت چند میلیونی در همراهی با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، بیش از پیش اهتمام ورزند و این همراهی در گام اول برای سلامتی خود و خانواده و در گام دوم سلامتی سایر مردم عزیز موثر می‌باشد. رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت از نحوه اعمال قانون با استفاده از ظرفیتهای قانونی و همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای حفظ سلامت مردم تاکید کرد و گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا توسط اصناف و خدمات‌دهندگان غیر دولتی، پلمب و مطابق قوانین، مقررات و ضوابط برخورد می‌شود که نظارت و مسوولیت پیگیری بر عهده اتحادیه‌های صنفی شهرستان‌ها است.

عرضه 10 هزار تن مرغ منجمد 

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر و سخنگوی ستاد تنظیم بازار، بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، 10 هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر خود در میادین میوه و تر بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف منتخب در سطح کشور شروع به عرضه کرده است. محمدرضا کلامی، با بیان این مطلب، افزود: در اسفندماه سال گذشته کمبود تقاضا و بسته بودن هتل‌ها و رستورانها به خاطر شیوع کرونا، سبب شد تا مرغدار مرغ زنده را در حدود 6 تا 7 هزار تومان بفروشد و مصرف‌کننده 10 هزار تومان بخرد که این وضعیت باعث شد تولید‌کننده متضرر بشود. وی ادامه داد: برای حفظ تعادل، دولت مقادیر مازاد عرضه مرغداران را جمع‌آوری نمود که در این راستا روزی 2 هزار تن مرغ جمع‌آوری کردیم و الان بیش از 90 هزار تن ذخایر گوشت مرغ داریم. کلامی گفت: در حال حاضر مرغ زنده را باید مرغدار 10 هزار و 500 تومان درب مرغداری بفروشد و متوسط خرده فروشی حدود 15 تا 17 هزار تومان است. اما بالاترین قیمت مرغ در سیستان و بلوچستان می‌باشد که قیمت مرغ به واسطه اینکه این استان تولید زیادی ندارد و فواصل بین شهری در آن زیاد است، حدود 17 هزار و 700تومان بود. 

 

ارسال نظر