اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۹۲۲

تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونا به کسب و کارها

تسنیم| رییس اتاق اصناف ایران از کندی پرداخت تسهیلات به مشاغل متضرر از کرونا توسط بانک‌ها خبرداد و گفت: ۱۶۶هزار واحد به بانک معرفی شده‌اند که بانک‌ها تا پایان مردادماه مهلت دارند این تسهیلات را پرداخت کنند. سعید ممبینی اظهار داشت: مساله مهمی که در این جلسه مطرح شد، کندی پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها بود که، قرار شد بانک‌ها تمهیداتی را فراهم کنند تا دریافت این وام‌ها سرعت بیشتری پیدا کند. وی با اشاره به اینکه تا کنون 4700 کسب و کار یا واحد شغلی تسهیلات 6، 12 و 16 میلیون تومانی دریافت کرده‌اند، گفت: برای مثال راننده‌های آژانس و تاکسی‌های تلفنی 6 میلیون تومان، مشاغل پر خطر مثل تالارها 16 میلیون تومان و مشاغلی که کم خطرتر بوده‌اند نیز مشمول 12 میلیون تومان تسهیلات شده‌اند. رییس اناق اصناف ایران خاطرنشان کرد: روند تسهیلات دهی در حال انجام است ولی اینکه به کندی صورت می‌گیرد، باید اصلاح شود و دولت نیز تمایل دارد هر چه زودتر این موضوع به نتیجه رسیده و تمام شود. 

ممبینی با بیان اینکه 166 هزار واحد شغلی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند، تصریح کرد: ثبت نام در سامانه کارا وزارت کار تا 25 تیر ماه مهلت داشته ولی بانک‌ها تا پایان مرداد ماه مهلت دارند که این تسهیلات را پرداخت کنند. وی در پایان در پاسخ به سوال که چرا هنوز تعداد زیادی از اصناف در این سامانه ثبت نام نکرده و آیا ممکن است به دلیل کم بودن رقم وام و عدم تأثیر آن در وضعیت صنوف باشد، گفت: اینکه هنوز بسیاری از صنوف مشمول دریافت تسهیلات ثبت‌نام نکرده‌اند، درست است، زیرا معتقدند این تسهیلات باید با سود 12 درصد برگردانده شود و با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد، تمایل آنها برای دریافت این تسهیلات کم است.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را گزارش دهید

جمشید گلپور «دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور» رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای کلیه صنوف ایران الزام آور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن در مجامع عمومی است. جمشید گلپور از کلیه اتحادیه‌های صنفی کشور و صنوف خواست برای حفظ سلامتی خود و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از مردم خواست در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی صنوف گزارش خود را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ثبت نمایند تا در اسرع وقت از طریق بازرسین مربوطه موضوع بررسی شود. دبیر کارگروه مقابله با کرونا (ستاد لجستیک کرونا) وزارت صمت از تولید و توزیع گسترده ماسک استاندارد جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور خبر داد.

ممنوعیت صادرات انواع ماسک ابلاغ شد

شاتا | مصوبه ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات انواع ماسک ابلاغ شد. دفتر مقررات صادرات و واردات، مصوبه ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات انواع ماسک را ابلاغ کرد. ابلاغ ممنوعیت صادرات ماسک که به امضای سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات رسیده، بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا انجام شده است. بر اساس این ابلاغیه صادرات انواع ماسک تحت ردیف‌های تعرفه‌ای 63079010 و 90200000 از تاریخ 20 تیر ماه امسال ممنوع شده است.

 

ارسال نظر