کافه خبر

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۴۰۳

درج قیمت ۱۵۰۰ قلم لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ۳۲ شرکت از ۴۰ شرکت منتخب، برند و قیمت کالاهای لوازم خانگی خود را در سامانه ۱۲۴ اعلام کرده و قیمت حدود یک‌هزار و ۵۰۰ قلم کالا ثبت شده است. به گزارش وزارت صمت، «عباس تابش» در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار با تأکید بر اینکه معیار قیمت در بازار سامانه ۱۲۴ است، افزود: مردم می‌توانند با استعلام قیمت از این سامانه، گرانفروشی‌ها در بازار را به سازمان حمایت گزارش دهند. وی خاطرنشان‌کرد: بازرسان سازمان حمایت، بازرسان سازمان‌های صنعت استانی، اتاق اصناف و ناظران افتخاری بر پایه اطلاعات موجود در این سامانه اقدامات برخوردی خود را انجام خواهند داد. تابش با یادآوری اینکه در سامانه ۱۲۴ باید علاوه بر قیمت، برند کالا نیز ثبت شود، گفت: هر مسیری به غیر از مسیر ۱۲۴، عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود و مورد اقدام قانونی و تعزیری قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد: سامانه ۱۲۴ همچنان برای ثبت قیمت و برند شرکت‌های لوازم خانگی باز است و این سامانه همواره فعال خواهد بود. رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بیش از ۹۷ درصد کالاهای بازار مربوط به شرکت‌هایی است که به ثبت قیمت و برند خود در سامانه ۱۲۴ مبادرت ورزیدند. تابش با یادآوری اینکه برخورد با متخلفان بازار حلقه آخر تنظیم بازار است، ادامه‌داد: پیش از هر اقدامی برای تنظیم بازار، تأمین و فراوانی کالا در اولویت است و قیمت و موضوعات برخوردی در مرحله بعدی هستند.

قیمت اقلام لبنی

وی در خصوص قیمت اقلام لبنی در بازار نیز افزود: قیمت ۱۰ قلم از کالاهای لبنی مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی است و بقیه از طریق خوداظهاری انجام می‌شود و پس از ثبت در ۱۲۴ باید اقدام به فروش شوند. معاون وزیر صنعت گفت: جلسات مختلفی با انجمن‌های مرتبط صنایع لبنی درخصوص تنظیم و کنترل بازار این حوزه داشتیم و به تفاهم‌های خوبی رسیدیم. وی در خصوص موضوع قیمت گوشت مرغ، خاطرنشان کرد: تا روز چهارشنبه که جلسه فوق‌العاده‌ای در این زمینه تشکیل می‌شود، شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شد مرغ منجمد را  برای حفظ تعادل در بازار عرضه کند.

توضیحات وزارت دفاع درباره انفجار پارچین

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد که حادثه رخ داده در منطقه‌ای عمومی پارچین به خاطر نشت مخازن گازی بوده و هیچ تلفات جانی نداشته است. امیر سرتیپ دوم داود عبدی معاون فرهنگی وزارت دفاع و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره حادثه پنجشنبه شب در منطقه پارچین گفت: در ساعات پایانی پنجشنبه شب در جنوب شرقی تهران به دلیل نشت مخازن گازی در منطقه عمومی پارچین حادثه روی داد و عامل انفجار شد و این انفجار موجب شعله ور شدن آتش شد. وی افزود: در عین حال بلافاصله یگان‌های آتش نشان و اطفاء حریق وارد منطقه شدند و آتش را به خوبی و با سرعت مهار کردند. خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده و تلفاتی هم نداشتیم و مجموعه و منطقه مخازن گاز تحت کنترل است. بنده دقایقی پیش از این منطقه خارج شدم و الحمدالله همه‌چیز به روال عادی است. وی گفت: آنجا منطقه مسکونی نیست، یک جای تپه مانندی است که این اتفاق در آن رخ داده است و خدا رو شکر می‌کنیم که آسیبی به کسی وارد نشده است.

بنزین را به قیمت روز به ونزوئلا فروختیم

وزیر نفت گفت: بنزین را به قیمت روز به ونزوئلا فروختیم و بخشی از پول آن هم‌اکنون در کشور است. بیژن زنگنه در پاسخ به اینکه برنامه وزارت نفت برای ادامه صادرات بنزین به ونزوئلا با توجه به تحریم کردن ناخداهای این نفتکش‌ها چیست، اظهار کرد: این موضوع غیرمنتظره نبود؛ اول به آنها وعده و وعید پول دادند که آنها نپذیرفتند. سپس تهدید و تحریم کردند که آنها هم می‌دانستند. وی با اشاره به اینکه ایران کار تجاری با ونزوئلا انجام می‌دهد، افزود: برای ادامه صادرات باید دید مذاکرات بین دو کشور چگونه پیش می‌رود. وزیر نفت با بیان اینکه بحث‌های زیادی میان برخی از مردم درباره اینکه گویا ما بنزین خیراتی به ونزوئلا داده‌ایم، انجام می‌شود که درست نیست، تاکید کرد: بنزین ایران با قیمت روز به ونزوئلا فروخته شده است.

افزایش مصرف ماهانه مشترکین خانگی استان اصفهان

معاون خدمات مشتر کین و درآمد آبفا استان اصفهان اعلام کرد: در سال گذشته، 89 درصد مشترکین خانگی، مصرف آب را در طول ماه به خوبی مدیریت کردند و طی 30 روز بین 0 تا 20 مترمکعب آب مصرف نمودند. رضا رضایی با اشاره به میزان مصرف سایر مشترکین خانگی عنوان کرد: در سال 98 حدود 11 درصد مشترکین خانگی بین 20 تا 40 متر مکعب در ماه آب مصرف کردند و 5/0 درصد مشترکین خانگی در طول ماه بیش از 40 متر مکعب آب را به مصرف رساندند. وی با توجه به شیوع ویروس کرونا در انتهای سال گذشته پیرامون چگونگی مصرف آب توسط مشترکین خانگی تصریح کرد: در دوماهه پایانی سال 98 با توجه به شیوع ویروس کرونا مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت به‌طوریکه در دو ماهه ابتدایی سال جاری 86 درصد مشترکین خانگی بین 0 تا 20 متر مکعب آب طی 30 روز مصرف کردند.

 

ارسال نظر