اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۳۵۸

جزییات تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان متخلف

سازمان توسعه تجارت ایران|سازمان توسعه تجارت ایران در اطلاعیه‌ای به بنگاه‌های صادراتی شرایط زمانی تعلیق کارت بازرگانی در صورت عدم ایفای تعهد ارزی را ابلاغ کرد. در اجرای بند ج ماده ۷ دستورالعمل کارگروه پایش رفتار تجاری و مستند به نامه روز بیست ویکم اردیبهشت ماه ۹۹ بانک مرکزی درخصوص اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات، سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغیه‌ای برای بنگاه‌های صادراتی به قرار ذیل صادر کرد. دارندگان کارت بازرگانی (حقیق و حقوقی) که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود تاکنون اقدامی نکرده‌اند، در خصوص تعلیق کارت بازرگانی آنها به صورت زیر اقدام خواهد شد: «واحدهای غیرتولیدی از تاریخ هفتم تیرماه ۹۹ و واحدهای تولیدی از تاریخ سی و یکم تیرماه ۹۹» گفتنی است درصورت ایفای تعهد ارزی و ارایه تاییدیه بانک مرکزی کارت بازرگانی واحدها رفع تعلیق می‌شود.

کشف تخلف ۶۱۰  میلیاردی  دو شرکت پتروشیمی

فارس |مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از تخلف 6 هزار و 100 میلیارد ریالی دو شرکت پتروشیمی فعال در بورس کالای ایران خبر داد و گفت: طی خرداد ماه سال جاری، پرونده این شرکت‌های متخلف تشکیل و جهت صدور رأی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. سیدمجتبی سجادی گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات نظارتی سازمان حمایت در خصوص عملکرد شرکت‌های تولیدکننده وکیوم، باتوم (ماده اولیه تولید قیر) در بورس کالا، تخلف دو شرکت متخلف در سال 98 احراز و برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل شده است. طبق تصمیمات کارگروه تنظیم بازار کلیه پالایشگاه‌ها باید تمام وکیوم باتوم تولیدی خود را در بورس کالا عرضه کنند که با بررسی‌های صورت گرفته توسط حوزه تخصصی این سازمان مشخص شد دو شرکت بزرگ پالایش نفت از این امر اجتناب کرده و بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی خود که بالغ بر 230 هزار تن وکیوم باتوم بوده را برخلاف ضوابط توزیع و خارج از شبکه تعیین شده عرضه کرده‌‌اند. سجادی درباره برخورد جدی با متخلفین افزود: سازمان حمایت به صورت مستمر فعالیت شرکت‌ها و واحدهای صنفی را رصد کرده و در چارچوب وظایف و اختیارات خود اقدام به تشکیل پرونده و پیگیری آن تا حصول نتیجه می‌کند.

تشریح  برنامه‌های حمایتی اصناف

رییس اتاق اصناف ایران با تشریح برنامه‌های حمایتی اصناف، گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار همه انبارهای کالاهای سرمایه‌ای به خصوص لوازم خانگی و فولادی باید در سامانه انبارها ثبت و مورد رصد قرار گیرد. سعید ممبینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص برنامه‌های جدید اتاق اصناف ایران برای صنوف اظهار کرد: یکی از اقداماتی که برای اصناف در حال پیگیری است، موضوع مالیات و بخشودگی مالیاتی اصناف است. البته پیش از این نیز مذاکراتی در این خصوص انجام شده و از هفته آینده به صورت جدی این موضوع با سازمان امور مالیاتی پیگیری‌ می‌شود. وی ادامه داد: برخی از مشاغل از جمله آرایشگران و تالارهای پذیرایی در شرایط کرونا آسیب‌پذیری بالایی داشتند، حتی تالارها نیز هنوز بازنشده، بنابراین به دنبال این هستیم که صنوف آسیب دیده یا به‌طور کامل یا بخشی از مالیات آنها بخشوده شود. در بخش تسهیلات نیز شرایط و سودی که تعیین شده به نحوی نیست که بتواند صنوف را برای دریافت ترغیب کند. ممبینی افزود: قرار بود این تسهیلات به نحوی باشد که هم به حوزه اشتغال صنوف و هم احیای فعالیت آنها کمک کند، اما با این شرایط هدفی که مدنظر بوده تأمین نخواهد شد. بنابراین در حال پیگیری تغییر این شرایط با وزارت کار و محمد نهاوندیان رییس کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا هستیم. ممبینی گفت: در مورد واحدهای صنفی که مشمول حمایت‌های معیشتی دولت‌ می‌شوند، نیز به دنبال این هستیم آنهایی که فاقد بیمه بوده یا دارای بیمه خویش‌فرما هستند نیز از این شرایط استفاده کنند.

تایید آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار

تسنیم |سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از تأیید آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور در نشست شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور خبر داد. سهراب سلیمی افزود: مقرر شد آیین‌نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور با قید فوریت در دستور کار هیات وزیران قرار گیرد. در آیین‌نامه یاد شده برای هر یک از وزارت‌خانه‌های صمت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سازمان تأمین اجتماعی، صندوق ضمانت صادرات، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ج. ا. ایران تکالیفی مشخص شده و سازمان توسعه تجارت ایران نیز به عنوان محل استقرار دبیرخانه کارگروه اجرایی آیین‌نامه تعیین شده است. وی بیان داشت: با توجه به اینکه حجم بازار و گردش فناوری اطلاعات در ایران 3/13 میلیارد دلار است و نیز وجود افزون بر 20 هزار شرکت فاوا و250 هزار استارت‌آپ در کشور امید می‌رود تصویب عاجل آیین‌نامه فوق در هیات دولت موجب رونق بیش از پیش تجارت خارجی این حوزه و اشتغال مولد دانش‌آموختگان مربوطه شود.

 

ارسال نظر