اعلام برندگان بخت‌آزمایی خودرو

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۷۹۶
اعلام برندگان بخت‌آزمایی خودرو

تعادل |

قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ۱۵ هزار دستگاه از محصولات ایران‌خودرو انجام شد. مطابق آمار اعلامی ایران خودرو در مجموع چهار میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر در طرح پیش‌فروش ویژه عید فطر این خودروساز شرکت کردند که ۳۲۵ هزار و ۳۹۷ نفر متقاضی رانا، دو میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۰۱ نفر متقاضی پژو پارس، یک میلیون و ۵۰ هزار و ۴۵۳ نفر متقاضی پژو ۲۰۶ معمولی و ۵۹۹ هزار و ۴۰۲ نفر متقاضی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس بودند. قرار بود بعد از تایید فرایند قرعه‌کشی، اسامی افراد منتخب از طریق پیامک، تارنمای خودروسازان و رسانه‌ها منتشر شود تا این افراد بتوانند تا 48 ساعت بعد از اعلام اسامی وجه معامله را واریز کنند. البته بعداز ظهر روز گذشته (تا لحظه تنظیم این گزارش) گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل حجم بالای مراجعه‌کنندگان به سایت ایکوپرس، بارگذاری لیست اسامی پذیرفته‌شدگان در قرعه کشی فروش فوق‌العاده امکان‌پذیر نیست و به محض کاهش بار ترافیکی سایت، فهرست نفرات در سایت اطلاع‌رسانی ایران خودرو بارگذاری خواهد شد. با این حال اسامی برندگان قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده مشخص شد. این گروه خودروسازی همچنین اعلام کرد که به منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی افراد سودجو، به متقاضیانی که در سایت سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir به عنوان منتخب قرعه‌کشی اخیر، انتخاب شده‌اند، فقط از طریق همین آدرس نسبت به ورود با نام کاربری و رمز عبور شخصی خویش اقدام و نسبت به فرآیند تکمیل وجه اقدام کنند. از آن‌سو، متقاضیانی که در قرعه کشی طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو برنده نشوند نیز می‌توانند در طرح پیش فروش 12 مدل از محصولات تولیدی این خودروساز مشارکت کنند. 

  مراسم قرعه کشی فروش خودرو 

«صبح روز گذشته؛ شنبه ۱۷خردادماه، » گروه صنعتی ایران‌خودرو در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت و پلیس امنیت اقتصادی قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ۱۵ هزار دستگاه از محصولات خود ویژه عید سعید فطر که پیش‌ثبت‌نام از چهارم خرداد و ثبت‌نام اصلی از هفتم خرداد آغاز و تا ۱۴ خرداد ادامه داشت را در محل ساپکو انجام داد. بر اساس آمار از میان پنج میلیون و ۲۷۳ هزار نفر شرکت‌کننده به‌طورکلی که در میان آنها ۳۹ هزار ۱۸ نفر در گروه سایپا هم ثبت‌نام کرده بودند و ۳۴۵ هزار و ۸۱۳ نفر هم پلاک فعال داشته یا فاقد گواهی‌نامه بودند که از دور متقاضیان واجد شرایط حذف شدند. درنهایت چهار میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر واجد شرایط شرکت در قرعه‌کشی ثبت‌نام‌کنندگان بودند که قرعه‌کشی میان این افراد برگزار شد. البته در فرایند قرعه‌کشی، تعداد برگزیدگان خرید هر محصول 10 درصد بیش از ظرفیت فروش مدنظر قرار گرفته شده تا درصورتی‌که برخی از پذیرفته‌شدگان نسبت به پرداخت وجه اقدام نکردند با این تعداد جایگزین شوند. طبق اعلام متولیان فروش فوق‌العاده خودرو به مناسبت عید فطر، نتایج قرعه‌کشی بلافاصله به مشتریان اطلاع‌رسانی می‌شود و  بانک اطلاعاتی تمامی ثبت‌نام کنندگان و پذیرفته‌شدگان در اختیار نهادهای نظارتی قرار خواهد گرفت. همچنین گروه ایران‌خودرو وعده داده است که به‌طور هم‌زمان به تعهدات معوق خود نیز عمل کرده و بزودی تعداد آنها را به صفر خواهد رساند. 

    شیوه واریز وجه منتخبان قرعه کشی

در همین حال، اصغر حق پناه معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های ایران خودرو گفت: از مجموع نفرات متقاضی پیش ثبت‌نام چهار محصول این شرکت خودروسازی، تعداد ۳۸۴ هزار و ۸۳۱ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند. وی ادامه داد: پس از آن نتایج قرعه کشی اعلام و افراد برنده می‌توانند به سایت مراجعه کرده و با تکمیل پرداختی‌ها مدارک خود را تحویل دهند.پس از ساعاتی از برگزاری مراسم قرعه کشی، بعد از ظهر روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی این گروه صنعتی ضمن پوزش از هموطنان اعلام کرد: به دلیل حجم بالای مراجعه‌کنندگان به سایت ایکوپرس به نشانی ikcopress.ir بارگذاری لیست اسامی پذیرفته‌شدگان در قرعه کشی فروش فوق‌العاده امکان‌پذیر نیست. در این اطلاعیه تاکید شده به محض کاهش بار ترافیکی سایت، اسامی بارگذاری خواهد شد. از همین رو، برندگان این بخت آزمایی می‌توانند برای برای دریافت و مشاهده اسامی خود به لینک https: //b2n.ir/922524 مراجعه کنند. همچنین شرکت ایران خودرو، جهت پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی افراد سودجو، به متقاضیانی که در سایت سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir به عنوان منتخب قرعه کشی اخیر، انتخاب شده‌اند، تاکید کرده که صرفا از طریق همین آدرس، نسبت به ورود با نام کاربری و رمز عبور شخصی خویش اقدام و نسبت به فرآیند تکمیل وجه اقدام کنند. این شرکت خودروسازی همچنین تاکید کرده که مشتریان برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری و سوءاستفاده، پس از حصول اطمینان از منتخب بودن در قرعه کشی اخیر از طریق دریافت پیامک از شماره 98300096440 متعلق به سامانه اطلاع‌رسانی شرکت ایران خودرو و مشاهده نتیجه قرعه کشی از سایت سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس

 esale.ikco.ir و کسب اطمینان از منتخب شدن، صرفا از طریق همین آدرس و پس از ورود از طریق نام کاربری و رمز ورود اختصاصی، اقدام به تکمیل وجه کنند.

   خودروهای پر متقاضی کدام  بودند؟ 

مطابق آمار اعلامی ایران‌خودرو تعداد ثبت‌نام‌ کنندگان برای خودرو رانا ۳۲۵ هزار و ۳۹۷ نفر، دو میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۰۱ نفر متقاضی پژو پارس، یک‌میلیون و ۵۰ هزار و ۴۵۳ نفر متقاضی پژو ۲۰۶ معمولی و ۵۹۹ هزار و ۴۰۲ نفر متقاضی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس بودند. همچنین در ثبت‌نام فروش فوق‌العاده گروه خودروسازی سایپا نیز در محصول تیبا و تیبا ۲ هرکدام با حدود ۳۲۰ هزار متقاضی پر متقاضی‌ترین محصولات هستند. با توجه به آمار اعلامی، نکته جالب این است که بیش از ۸۰ درصد ثبت‌نام کنندگان برای خرید خودروهایی اقدام کرده‌اند که بیشترین حاشیه قیمتی را دارد و این باز به معنی آن است که بیشتر این افراد به دلیل دریافت سود و اختلاف بیشتر نرخ کارخانه با بازار آزاد برای این خودروها ثبت‌نام کرده‌اند و درواقع نگاه مصرفی ندارند بلکه از همین حالا به فکر فروش هستند. به‌طوری که طبق اعلام مسوولان وزارت صمت ثبت‌نام برای خرید خودرو به روش قرعه‌کشی تا پایان سال در چند نوبت دیگر هم برگزار می‌شود، اقدامی که به نظر کارشناسان هدف اصلی اجرای آن از سوی وزارت صمت کاهش التهاب در بازار است. طرح بعدی که با پایان قرعه‌کشی کنونی قرار است اجرا شود شامل پیش‌فروش یک‌ساله با ۷۵ هزار دستگاه خودرو است.   بااین حال و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وزارت صمت و خودروسازان، حداقل تا پایان سال، سه بار دیگر قرعه‌کشی صورت خواهد گرفت؛ اما گام بعدی در برنامه‌ریزی‌ها برای فروش، پیش‌فروش ۷۵ هزار دستگاه خودرو به‌صورت یک‌ساله است که بزودی در قالب اطلاعیه‌هایی از سوی خودروسازان اعلام خواهد شد. اما این قرعه‌کشی‌ها در حالی برگزار می‌شود که به اعتقاد کارشناسان پیام اصلی ثبت‌نام بیش از 5 میلیون نفر برای خرید خودرو، موج بزرگ نقدینگی در کشور است. موجی به وسعت حدود 2500 هزار میلیارد تومان که می‌تواند هر بازاری از جمله خودرو را فلج کند.

 

ارسال نظر