اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۵۰۰

بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه ملی تا سال ۱۴۰۰

شاتا | معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال ۱۴۰۰ در قالب پویش هفتگی (تولید مستمر - اشتغال موثر-  صادرات پایدار) هدف‌گذاری شد. سعید زرندی گفت: بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال ۱۴۰۰ در قالب پویش هفتگی (تولید مستمر – اشتغال موثر – صادرات پایدار) هدف‌گذاری شد. وی افزود: برای راه‌اندازی این پروژه‌های ملی از حدود ۱۶۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بهره‌برداری خواهد شد و با افتتاح این طرح‌ها برای نزدیک به ۴۱ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود. معاون طرح و برنامه گفت: به لحاظ تعداد طرح‌ها، استان کرمان با ۲۶ پروژه و به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری استان خوزستان با نزدیک به ۳۶ هزار میلیارد تومان، بیشترین سهم را در کشور دارا هستند. وی افزود: این ۲۰۰ طرح که دارای شاخص‌هایی چون تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، صادراتی بودن، استفاده از فناوری و کمک به رفع محرومیت شناسایی شده و به عنوان پروژه‌های ملی انتخاب شده‌اند. معاون طرح و برنامه تأکید کرد: برای این طرح‌ها، پایش، پیگیری و رفع مشکلات احتمالی تا زمان تکمیل، راه‌اندازی و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام شده، به صورت منظم انجام خواهد شد. زرندی همچنین گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد وجود دارد که ۶ هزار فقره از آنها در زمره صنایع پیشران و اولویت‌دار است.

مهلت ثبت‌نام خودرو تا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ 

شاتا | وزارت صنعت، معدن وتجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان خرید خودرو مهلت انجام پیش‌ ثبت‌نام در سامانه‌های فروش طراحی شده از سوی خودروسازان را تا چهارشنبه هفته آینده (۱۴ خردادماه ۹۹) خواهند داشت و متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز با مراجعه به درگاه‌های اینترنتی معرفی شده از سوی خودروسازان، عملیات پیش‌ ثبت‌نام خودروهای مورد نظر خود را انجام دهند. در این اطلاعیه، بار دیگر اعلام شده که تقدم و تاخر در ثبت‌نام برای خرید خودروها، هیچگونه تاثیری در روند قرعه‌کشی و فرآیند طراحی شده فروش ندارد و تمامی متقاضیان تا چهارشنبه 14 خردادماه می‎توانند درخواست خرید خودروی مورد نظر خود را در سامانه به ثبت برسانند. وزارت صمت بار دیگر تاکید کرده است: در این مرحله از ثبت‌نام خودروها، متقاضیان نیاز به مراجعه مستقیم به سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) نداشته و صرفا باید به سامانه‌های فروش طراحی شده از سوی خودروسازان مراجعه نمایند.

صادرات محدود مرغ زنده آزاد شد 

تسنیم | براساس ابلاغیه ستاد تنظیم بازار، صادرات محدود مرغ زنده تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری از مرزهای استان سیستان و بلوچستان آزاد شد. بر اساس تصمیمات نود و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار صادرات مرغ به صورت محدود آزاد شد. در بند 8 این ابلاغیه آمده است: بر اساس درخواست استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر صادرات مرغ زنده در سقف 400 تن از مرز‌های این استان در جلسه طرح و با توجه به تولید مازاد این کالا در استان مذکور با صادرات مرغ زنده در سقف اعلامی با مسوولیت استاندار حداکثر تا 15خردادماه سال جاری موافقت گردید.

 

ارسال نظر