اتصال 1500 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۳۰۵

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با روز جهانی ارتباطات، آیین «بهره‌برداری از اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت همراه اول» با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران استانی، مدیران همراه اول و جمعی از مسوولان و دست‌اندرکاران صنعت مخابرات به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

شرکت ارتباطات سیار ایران از ابتدای سال 1398 با احداث 279 سایت جدید، تعداد 655 روستا را تحت پوشش خدمات ارتباطی مبتنی بر نسل‌های نوین تلفن همراه درآورده است؛ همچنین 381 سایت در 1407 روستا در بازه زمانی مذکور به نسل‌های 3 یا 4 ارتقای تکنولوژی یافته‌ است. بنابراین در بازه زمانی یک سال اخیر، 1587 روستا با پوشش جمعیتی حدود 1.3 میلیون نفری از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شده‌اند. میزان پیشرفت این پروژه‌ها در قالب USO (طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) برای سال جاری، احداث 39 سایت در 58 روستا و همچنین ارتقای 17 سایت در 42 روستا بوده است. اپراتور اول با در اختیار داشتن بالغ بر نیمی از بازار ارتباطات کشور، توانسته تاکنون در 4142 روستا نسل چهار، در 5707 روستا نسل سه و در 44968 روستای کشور پوشش نسل دو ایجاد کند. سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در قالب تجهیز روستاها و مناطق کمتر برخوردار کشور از محل USO، باعث شده که بزرگ‌ترین اپراتور کشور، 86 درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش سرویس‌های باکیفیت خود قرار دهد و گسترده‌ترین شبکه را در زمینه ارتباطات سیار ایجاد کند.

  تحقق رویای دیجیتال 

در این مراسم از سایت نسل 4 روستای سیدان از توابع شهرستان درمیان در استان خراسان جنوبی نیز از طریق ویدئو کنفرانس رونمایی شد. مرتضی طاهری‌بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در این مراسم با بیان اینکه با شعار تحقق رویای دیجیتال برای همه ایرانیان، پروژه‌های بزرگی را استارت زده‌ایم که بخشی از آنها امروز افتتاح می‌شود و پروژه‌های زیرساختی بزرگی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید بسیاری بر توسعه دسترسی روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت داشتند و در این راستا از محل اعتبارات USO و با حمایت سهامداران شرکت، اقدام به ظرفیت‌سازی در روستاهای کشور برای بهره‌مندی روستاییان عزیزمان از پتانسیل‌های نهفته در این شبکه کردیم. وی ادامه داد: در یک سال اخیر ارتقاء دسترسی 1407 روستا و ایجاد دسترسی جدید برای 655 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت نسل چهارم شرکت ارتباطات سیار ایران صورت پذیرفته که آیین آن به شکل نمادین در روستای سیدان خراسان جنوبی برگزار شد. معاون فنی همراه اول   اذعان کرد: تمامی شرایط بحرانی اخیر باعث شد تا میزان مصرف شبکه ارتباطی روز به روز گسترش یابد، تا جاییکه مصرف برخی اپلیکیشن‌های داخلی تا 1000 درصد و متوسط مصرف کاربران از این اپلیکیشن‌ها نیز 500 درصد رشد داشته است.

 

ارسال نظر