اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۱۹۷

درخواست رییس اتاق ایران از معاون اول رییس‌جمهور

پایگاه خبری اتاق ایران |در نامه غلامحسین شافعی به اسحاق جهانگیری آمده است: متاسفانه ترکیب اعضای هیأت‌های فوق و ساز و کارهای قانونی اتخاذ تصمیم توسط آنها از جمله زوج بودن تعداد اعضای هیأت‌های بدوی تشخیص مطالبات و عدم رعایت توازن در ترکیب هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر؛ مشکلاتی را برای کارفرمایان بخش خصوصی ایجاد کرده است. رییس اتاق ایران در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور خواستار انتخاب و معرفی نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا سایر مراجع به‌غیراز سازمان تأمین اجتماعی برای حضور در ترکیب هیات‎‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس مصوبه پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد. غلامحسین شافعی در این نامه خاطرنشان کرده است: «ترکیب اعضای هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی و سازوکارهای قانونی اتخاذ تصمیم توسط آنها ازجمله زوج بودن تعداد اعضاء هیأت‌های بدوی تشخیص مطالبات و عدم رعایت توازن در ترکیب هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر؛ مشکلاتی را برای کارفرمایان بخش خصوصی ایجاد نموده‌ که بعضاً عدم رعایت عدالت در تشخیص مطالبات را به دنبال داشته‌ است.»

آغاز بازرسی‌های سازمان صمت در بازار خودرو

تسنیم |رییس سازمان صنعت استان تهران از شروع بازرسی‌های این سازمان از بازار خودرو خبر داد و گفت: در صورت تخلف و فروش قیمت خودرو صفر در بازار، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود. یدالله صادقی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص بازگشایی صنوف پر خطر اظهار داشت: هنوز تصمیمی در خصوص این مشاغل گرفته نشده و تا زمانی که ستاد ملی کرونا نظر خود را اعلام نکند، نمی‌توان پیش بینی در این خصوص داشت. وی در خصوص بازرسی بازار خودرو نیز گفت: پس از اینکه ٢٢اردیبهشت ماه (دوشنبه) ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری خودرو را اعلام کرد و مقرر شد قیمت خودرو صفر در بازار 10 درصد بالاتر از نرخ کارخانه، بفروش برسد، بازرسی‌های سازمان صنعت در این خصوص شروع شد. رییس سازمان صنعت استان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل قیمت گذاری رسما ابلاغ نشده است ولی سازمان صمت کار بازرسی را شروع کرده و درصورت شکایت و یا تخلف فروش خودرو در نمایشگاه‌های ماشین بیش از نرخ مصوب، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

بررسی راه‌های حل مشکلات مرزی بین ایران و ارمنستان

گمرک ایران |روسای کل گمرک ایران و ارمنستان آمادگی خود را برای رفع مشکلات مرزی و توسعه مناسبات تجاری طرفین همزمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کردند. مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران وداوید آنانیان، رییس کمیته درآمدی ارمنستان در این مذاکرات که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد همچنین بر تسهیل و روان‌سازی امور گمرکی محموله‌های تجاری در مرزهای مشترک دو کشور تأکید کردند. بر اساس این گزارش طرف ارمنستانی با ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌ها با گمرک ایران، موافقت خود را با همه پیشنهادهای رییس کل گمرک ایران ازجمله استفاده بیشتر کامیون‌های ارمنستانی از امکانات کمرک مرزی نوردوز و ایجاد تسهیلات برای رانندگان کامیو ن‌های ایرانی در مسیر مرزایران تا شهر ایروان موافقت کرد. از سوی دیگر، سخنگوی گمرک ایران خبر داد که کیت‌های تشخیص کرونا، ساخته شده توسط متخصصان ایرانی، به آلمان رسید. سید روح‌الله لطیفی اظهار داشت: کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است، طی دو روز گذشته به آلمان رسید. وی ادامه داد: این محموله شامل ۲۰۰ ست از کیت‌های تشخیصی کرونا است که هر ست آن برای ۱۰۰ آزمایش تشخیصی به کار می‌رود، این محموله برای ۲۰ هزار تست تشخیصی این بیماری استفاده خواهد شد. سخنگوی گمرک ایران افزود: این محموله به همراه محموله ۲۲۰ ستی برای ترکیه در گمرک فرودگاه امام (ره)، ۱۷ اردیبهشت اظهار شده و مراحل قانونی آن انجام شده بود که به دلیل محدودیت‌های پروازی محموله برای کشور ترکیه روز بعد از صدور اظهارنامه صادراتی و محموله کشور آلمان دو روز گذشته پس از چند روز توقف با پرواز هواپیمایی قطر به این دو کشور ارسال شده است. وی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی کشور در موضوع کیت تشخیص کووید ۱۹ گفت: از این دو محموله ۴۲۰ هزار تست کرونا گرفته می‌شود و شرکت دانش بنیان داخلی سازنده این کیت‌ها اعلام کرده است که ظرفیت بسیار بالاتری در تولید انبوه و صادرات آن به کشورهای جهان را داراست و چند کشور از جمله کشورهای آفریقایی منتظر دریافت و خرید این محموله‌ها از ایران هستند که محدودیت‌های پروازی مانعی بزرگ برای ارسال این کیت‌ها ایجاد کرده است که امیدواریم با افزایش پروازهای بین‌المللی مشکلات  پیش رو بی‌اثر شوند.

 

ارسال نظر