اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۹۶۳

ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌ها برداشته شد

ایسنا | فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز شد. بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، در آخرین نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و براساس مذاکرات انجام شده در این کمیته که با حضور رییس اتاق اصناف ایران برگزار شد، مقرر شد فعالیت تمامی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاز شود. در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها و از روز ۳۰ فروردین هم در تهران آغاز شد. همچنین طبق تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مقرر شده بود فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را نداشته باشند. اما فعالیت پاساژها هم از اول اردیبهشت آغاز شد اما این واحدها فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت هستند.

تعویق مجامع انجمن‌ها بلامانع است 

شاتا |معاون طرح و برنامه و رییس کمیسیون نظارت برتاسیس و فعالیت تشکل‌های صنعتی و معدنی اعلام کرد: مجامع انجمن‌های صنایع همگن و خانه‌های صنعت، معدن در استان‌ها می‌تواند در زمان دیگری برگزار شود. سعید زرندی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسات و تجمعات، تا زمان اعلام رسمی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، عدم برگزاری مجامع از نظر کمیسیون نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل‌های صنعتی و معدنی بلامانع است. وی همچنین با اشاره به فعالیت کمیسیون نظارت برتاسیس و فعالیت تشکل‌های صنعتی و معدنی افزود: در سال گذشته 14 انجمن صنایع همگن در استان‌های مختلف تاسیس شد. معاون طرح و برنامه و رییس کمیسیون نظارت برتاسیس و فعالیت تشکل‌های صنعتی و معدنی گفت: به دنبال تقویت و ارتقای جایگاه انجمن‌های و تشکل‌ها در کشور هستیم چرا که معتقدیم تقویت بخش خصوص می‌تواند کمک بزرگی به حاکمیت و توسعه کشور کند. زرندی تصریح کرد: دراین راستا، در سال گذشته برخی از اختیارات قابل واگذاری وزارتخانه به خانه‌های صنعت و معدن تفویض شد. وی گفت در تمام تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها از انجمن‌ها و تشکل‌ها بخش صنعت و معدن استفاده می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در سال جاری نیز جایگاه آنان را بیشتر ارتقا دهیم.

افزایش عرضه مس در بورس کالا تصویب شد

خبرگزاری فارس|معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا در راستای تقویت صنایع پایین‌دستی حداقل عرضه مس در بورس از

 3 به 4 هزار تن در هفته افزایش یابد. عباس قبادی، با اشاره به طرح پیشنهادات کمیته تخصصی مس برای تنظیم بازار این محصول گفت: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار که دوشنبه هفته جاری برگزار شد، مقرر شد تا در راستای تنظیم بازار مس، عرضه این محصول در بورس کالا افزایش یابد. دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار افزود: بنابراین برای تقویت صنایع پایین‌دستی در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد تا عرضه حداقل مس در بورس افزایش یابد. قبادی با بیان اینکه معمولاً عرضه مس در بازار بورس توسط شرکت ملی صنایع مس انجام می‌شود، گفت: بر این اساس مقرر شد کف عرضه رعایت شود و حداقل عرضه از 3 هزار تن به 4 هزار تن در هفته افزایش یابد.

افتتاح 2.2 میلیارد دلار طرح معدنی در سال جاری

ایرنا |رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از برنامه‌ریزی برای افتتاح 2.2میلیارد دلار طرح بخش معدن و صنایع معدنی طی سال جاری خبر داد. خداداد غریب‌پور گفت: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه تا پایان امسال، 31 طرح با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد و 276 میلیون دلار در حوزه‌های فولاد، مس، طلا، آنتیموان، نفلین سینیت، فسفات، زیرساختی و بخش‌های دیگر افتتاح می‌کند. وی افزود: میزان اشتغال مستقیم این طرح‌ها 4 هزار و 113 نفر و اشتغال‌زایی غیرمستقیم آن 23 هزار و 280نفر خواهد بود. رییس ایمیدرو با اشاره به افتتاح یک میلیارد و 93 میلیون دلار طرح توسط بخش خصوصی با حمایت ایمیدرو در سال 99 تصریح کرد: این طرح‌ها شامل تولید آب شیرین کن با ظرفیت 55 هزار متر مکعب در روز، فاز 2 احداث کارخانه تولید بیلت ظرفیت 1.2 میلیون تن و فولادسازی زرند با ظرفیت تولید سالانه 1.7 میلیون تن شمش است. وی ادامه داد: با راه‌اندازی این طرح‌ها برای 4790 نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

 

ارسال نظر