قیمت مصوب انواع ماسک

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۸۲۵

رییس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان قیمت مصوب هر عدد ماسک وارداتی را قیمت تمام شده آن کالا به اضافه 10 درصد سود اعلام کرد .عباس تابش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: مجوز توزیع انواع ماسک برای مصارف عمومی از هفته گذشته در شبکه تأمین کرونا صادر شد و بر این اساس در حال حاضر ماسک در داروخانه‌ها توزیع، عرضه و فروخته می‌شود.

رییس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان با اشاره به قیمت‌های مصوب انواع ماسک پزشکی گفت: قیمت مصوب هر عدد ماسک سه لایه پزشکی تولید داخل برای مصرف‌کننده 810 تومان تعیین شده است. وی افزود: قیمت مصوب هر عدد ماسک تولید نیمه صنعتی (کارگاهی) نیز 1600 تومان است. تابش اظهار داشت: قیمت مصوب عرضه انواع ماسک N95 در داروخانه‌ها بر اساس نوع، مدل و کیفیت بین 25 تا 50 هزار تومان است.

رییس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان افزود: ماسک‌های N95 عرضه شده در داروخانه‌ها وارداتی است، زیرا با توجه به ظرفیت محدود تولید ماسک N95 در داخل کشور، تولیدات داخلی ماسک N95 در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی عرضه و توزیع می‌شود.

تابش در رابطه با قیمت عرضه ماسک وارداتی گفت: بر اساس مجوز سازمان غذا و دارو قیمت هر عدد ماسک وارداتی بر اساس فرمول قیمت تمام شده ماسک وارداتی به علاوه 10 درصد سود محاسبه می‌شود. رییس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان با تأکید بر اینکه نظارت بر نحوه توزیع و عرضه انواع ماسک پزشکی بر عهده سازمان غذا و دارو است و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت حق ورود به داروخانه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارند، گفت: سازمان حمایت از طریق سامانه تلفنی 124 مجاز است تا شکایت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت و دریافت و به سازمان غذا و دارو برای رسیدگی و پیگیری انتقال دهد. رییس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان اظهار داشت: بر این اساس تمام فرایند نظارت بر نحوه توزیع ماسک برعهده سازمان غذا و دارو است.

 

ارسال نظر