اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۴۲۵

معرفی 403 شرکت برای واردات نهاده‌های دامی 

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (آوندا) سال گذشته ۴۰۳ شرکت در طبقات و توان‌های مختلف را به منظورجلوگیری از ایجاد انحصار در واردات نهاده‌های دامی به وزارت صمت برای دریافت ارز معرفی کرده است. به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (آوندا)، در متن نامه‌ای که از سوی این اتحادیه برای«حسین مدرس خیابانی» قائم مقام وزیر صمت ارسال شد آمده است: به منظور جلوگیری از ایجاد انحصار در واردات نهاده‌های دام وطیور سال گذشته 403 شرکت در طبقات و توان‌های مختلف جهت دریافت ارز و انجام امر واردات به وزارت صمت معرفی شد. براساس آمارهای ارایه شده؛ ۱۱۶ شرکت ثبت سفارش واردات نهاده‌ها تا سقف ۳هزار تن را انجام داده‌اند. همچنین ثبت سفارش ۱۲۱ شرکت بین ۳ تا ۱۰ هزار تن و ثبت سفارش ۱۰۵ شرکت بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تن بوده است. براساس این گزارش، ۲۱ شرکت ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن را انجام داده‌اند و فقط ثبت سفارش ۴۰ شرکت برای نهاده‌های دامی بالای ۱۰۰ هزار تن بوده است.

صدور ۱۳۲ بخشنامه برای بخش معدن در یک‌سال

ایرنا| رییس خانه معدن ایران گفت: امروز شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که روان‌سازی و تسهیل امور در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، اما در سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی با ۱۳۲ بخشنامه روبرو شد. محمد رضا بهرامن در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: خانه معدن در آبان‌ماه ۹۸ موضوع برگزاری نشست با مدیران بهره‌برداری و اکتشاف معاونت معدنی وزارت صنعت را مطرح کرده تا کلیه بخشنامه‌ها از سال ۱۳۹۲ (شروع به کار دولت یازدهم) مورد بازنگری قرار گیرد.وی افزود: بازنگری بخشنامه‌ها، امکان تغییر، روان‌سازی و جلوگیری از تصمیم‌های موازی را فراهم می‌سازد، اما این مهم اجرایی نشد. رییس خانه معدن ایران خاطرنشان ساخت: صدور ۱۳۲ بخشنامه در طول سال ۹۸ حاصلی جز تخریب فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی را به همراه نداشت، باید در این زمینه به عنوان یک ضرورت بازنگری شود. وی یادآور شد: صدور بخشنامه مبنی براینکه معادن جدید به مدت سه سال نباید تجهیزات از خارج وارد کنند، هیچ‌گونه توجیهی ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا سرمایه‌گذار بخش خصوصی امروز نیازمند تشویق و پشتیبانی است. به گفته بهرامن، براساس شرایط امسال که به جهش تولید هم نام گرفته، باید زمینه رفع موانع تولید را فراهم کرد و دولت بستر‌ساز احیای معادن و کارامدی آن باشد.

تولید فولاد به بیش از ۲۷ میلیون تن رسید

ایسنا| آمار اعلام شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد که این صنعت در سال گذشته، عملکردی مثبت داشته و تولید مجموع مقاطع طویل فولادی و مقاطع تخت فولادی، فولاد میانی، آهن اسفنجی و محصولات فولادی را نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش داده است. براین اساس تولید فولاد میانی کشور در سال ۱۳۹۸ با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ به ۲۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تن رسیده است. در حالی که در سال ۱۳۹۷ میزان تولید آن ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن بوده است. پس از آن، تولید محصولات فولادی و آهن اسفنجی نیز با رشد شش درصدی پس از فولاد میانی بیشترین رشد تولید را داشته‌اند. محصولات فولادی از ۱۹ میلیون و ۸۹ هزار تن تولید شده در سال ۱۳۹۷ به ۲۰ میلیون و ۱۸۲ هزار تن رسیده است. میزان آهن اسفنجی تولید شده در سال گذشته نیز ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزارتن بوده است. طی سال ۱۳۹۷ ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن آهن اسنفجی تولید شده بود. رشد شش درصدی تولید آهن اسفنجی در سال گذشته که کمتر از رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد میانی بوده است، سبب شده در مجموع، میزان تولید آهن اسفنجی در سال گذشته فقط ۶۶۷ هزار تن بیش از تولید فولاد میانی باشد. به همین دلیل در زنجیره فولاد، عدم توازن وجود داشته و این موضوع باعث کمبود آهن اسفنجی در سال ۱۳۹۸ شده است. همچنین مجموع مقاطع طویل فولادی و مقاطع تخت فولادی نیز به ترتیب پنج و شش درصد رشد تولید داشته‌اند. به‌طوری که در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۲۲۲ هزارتن مجموع مقاطع طویل فولادی و ۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تن مجموع مقطع تخت فولادی تولید شده است.

احتمال بازگشایی آرایشگاه‌ها قوت گرفت

ایرنا| در آخرین جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا با بازگشایی آرایشگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رفع محدودیت زمان فعالیت پاساژها و مراکز تجاری موافقت شده و این مصوبات برای تصویب نهایی به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارسال شده است. بر اساس اعلام روز چهارشنبه اتاق اصناف ایران، در آخرین جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا که با حضور رییس اتاق اصناف ایران برگزار شد، با دو پیشنهاد سعید ممبینی مبنی بر لزوم بازگشایی آرایشگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رفع محدودیت زمان فعالیت پاساژها و مراکز تجاری موافقت شد. البته مصوبات این کمیته باید به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارسال شده تا به تصویب نهایی برسد. 

 

ارسال نظر