اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۱۸۴

تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات ارزش افزوده اصناف

فارس | رییس اتاق اصناف ایران از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیات ارزش افزوده متعلق به دوره زمستان 1398 تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 خبر داد. سعید ممبینی، با بیان اینکه فعالان صنفی نگرانی‌های جدی در زمینه تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، مسائل بیمه‌ای و تعاملات بانکی، دارند، گفت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، اتاق اصناف ایران علاوه بر اقدامات جدی در حوزه مسوولیت اجتماعی و ارایه راهکارها و دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی با هدف جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس، پیگیری مطالبات صنفی را در دستور کار قرار داد. رییس اتاق اصناف ایران افزود: لذا از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا رایزنی و نامه‌نگاری با سازمان‌های مسوول را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه بسیاری از سازمان‌های دولتی و حاکمیتی نیز تعامل و همکاری ارزنده‌ای با اتاق اصناف ایران داشتند. ممبینی با بیان اینکه در این زمینه سازمان امور مالیاتی اقداماتی در خور توجه به انجام رساند، بیان داشت: سازمان امور مالیاتی که در بستر قوانین موجود بیشترین همکاری را با اصناف داشتند، به‌طوری که پس از پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران، این سازمان با صدور بخشنامه‌ای معافیت‌هایی را برای 10 رسته شغلی در نظر گرفت. وی افزود: به‌طور طبیعی این معافیت‌ها شامل همه فعالان نمی‌شد و لازم بود تا برنامه‌ریزی‌هایی به منظور تامین برخی مطالبات اصناف صورت گیرد. رییس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: پس از بررسی مشکلات عمده اصناف در حوزه‌های گوناگون و رایزنی‌های فشرده با سازمان امور مالیاتی، این سازمان، افزون بر بخشنامه مذکور با صدور دستورالعملی کلیه واحدهای تابعه را مکلف کرد تا مهلت تسلیم اظهارنامه فصلی مالیات ارزش افزوده متعلق به دوره زمستان 1398 را تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه سال جاری تمدید کنند. ممبینی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه این امکان برای کلیه فعالان صنفی در سراسر کشور و در همه مشاغل به وجود آمده است و هیچ استثنایی ندارد. به بیان دیگر این مهلت برای تمامی فعالان صنفی در سراسر کشور مهیا شده و قابل استفاده است. وی گفت: ‌امروز تردیدی وجود ندارد که فعالان صنفی کشور در زمره گروه‌هایی هستند که بیشترین آسیب از ناحیه شیوع ویروس کرونا بر آنها وارد آمده است. بنابراین اتاق اصناف ایران با جدیت فراوان کلیه مطالبات اصناف را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد. رییس اتاق اصناف ایران همچنین اظهار داشت: از شریعتمداری وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی هم انتظار داریم تا در شرایط فعلی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه شده و واحدهای صنفی دچار مشکلاتی شده‌اند، معافیت‌هایی این وزارتخانه را هم برای تمامی مشاغل و واحدهای صنفی در نظر بگیرند.

قیمت‌های جدید خودرو از سوی دولت اعلام شود

خبرگزاری تسنیم| دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که اختلاف قیمت کارخانه تا بازار بسیار زیاد است باید قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، گفت: باید در اسرع وقت نسبت به اعلام قیمت‌های جدید خودرو اقدام کرد. احمد نعمت بخش با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید که براساس آن انجمن‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند، اظهار داشت: با وجود این قوانین دعوتی از انجمن خودروسازان برای حضور در جلسات ستاد تنظیم بازار که به منظور بررسی قیمت خودرو برگزار می‌شود صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه خودروسازان با قیمت‌های دستوری هزاران میلیارد تومان ضرر کرده‌اند، افزود: به اعتقاد ما سازمان حمایت یا شورای رقابت باید در اسرع وقت نسبت به تعیین فرمول منطقی تعیین قیمت خودرو که شامل افزایش هزینه‌های تولید به همراه محاسبه سود حداقلی برای تولیدکنندگان است، اقدام کنند تا خودروسازان با ضرر بیشتر روبه رو نشوند. دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه البته به اعتقاد ما در شرایط فعلی که اختلاف قیمت کارخانه تا بازار بسیار زیاد است باید قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود، گفت: اگر این موضوع اجرایی شود به‌طور حتم اختلاف قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

قیمت زنجیره فولاد تغییری نکرد

ایسنا | جلسه روز ۲۶ فروردین وزارت صمت در رابطه با سیاست‌گذاری برای تعیین قیمت زنجیره فولاد از سنگ آهن تا فولاد در نهایت بدون تغییری در قیمت ها به پایان رسید. در این رابطه محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران، با بیان اینکه در این جلسه تولیدکنندگان فولادی و مصرف‌کنندگان گندله کنسانتره، تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه حضور داشتند، اظهار کرد: در رابطه با سیاست‌گذاری برای آنکه آنها در چه جهتی و با چه هدفی حرکت کنند، موضوعاتی مطرح شد و درباره بازار مصرفی برای محصولات فولادی و اینکه مصرف‌کننده بتواند محصول مورد نیاز را به قیمت مناسب و نه گران‌تر از بازار داخل تهیه کند نیز مذاکراتی صورت گرفت.

وی افزود: قرار بر این شد که بعد از ارایه راهکارها، جمع‌بندی لازم برای سیاست‌گذاری قیمت زنجیره از سنگ تا فولاد تعریف شود. طبق روال گذشته قیمت شمش خوزستان، مبنای قیمتی خواهد بود و به احتمال زیاد هفته آینده جلسه‌ای متشکل از انجمن سنگ آهن ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و معاونت معدنی وزارت صمت و خانه معدن ایران برگزار و تصمیم‌گیری شود. ضمن اینکه در این جلسه در رابطه با اینکه باید به ذوب آهن اصفهان با نگاه تولید ملی نگریسته شود نیز مطالبی مطرح شد تا مشکلات تامین مواد اولیه این شرکت نیز مورد بررسی و حمایت قرار گیرد.

 

ارسال نظر