اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۵۷۷

بسته شدن مرزهای عراق  یک هفته دیگر تمدید می‌شود

ایلنا| با شیوع بیماری کرونا در ایران بسیاری از کشورهای منطقه اقدام به بستن مرزها یا کنترل شدید تردد کامیون‌های ایرانی کردند. در این میان کشور عراق به عنوان اولین مقصد کالاهای صادراتی ایران از نخستین کشورهایی بود که نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. به‌طوری که هیات گذرگاه‌های مرزی عراق روز یکشنبه ۱۸ اسفند اعلام کرد پنج مرز زمینی شلمچه، زرباطیه، منذریه، شیب و مندلی میان ایران و عراق به مدت یک هفته بسته و تبادلات تجاری از این مرزها انجام نمی‌شود. سید مصطفی موسوی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد بازگشایی مرزهای عراق اظهار داشت: قرار بود که این تصمیم هیات گذرگاه‌های مرزی عراق پس از یک هفته دوباره مورد ارزیابی و در مورد بازگشایی مرزهای تجاری ایران و عراق تصمیم‌گیری شود. البته این مدتی برای بازگشت عراقی‌های به کشورشان هم بود. نایب‌رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران ادامه داد: حالا براساس صحبت‌های آقای مسجدی، سفیر ایران در عراق، قصد کشور عراق از همان ابتدا بستن مرزها به مدت دو هفته بود. بنابراین بازگشایی مرزها از روز شنبه یا یکشنبه درست نبوده و این تصمیم یک هفته دیگر تمدید شده است.

ظرفیت تولید   ماسک  ۱۰ برابر شد

شاتا| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک به ۱۰ برابر افزایش یافته است، گفت: با ورود نهاد‌های نظارتی و امنیتی محتکران و سوءاستفاده‌کنندگان منزوی شدند. صابر پرنیان   بیان کرد: از ظرفیت بسیج وزارتخانه‌ها برای مبارزه با کرونا استفاده شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک به ۱۰ برابر افزایش یافته است، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چند ساله گذشته و تدابیر مقام معظم رهبری کشور را نجات داده است.

پرنیان با اعلام اینکه هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد، افزود: چند سال آینده شاهد جهش اقتصادی در کشور خواهیم بود. او با تأکید بر اینکه تحریم به‌طور قطعی شکست خورده است، گفت: فضای کسب و کار باید در یک حرکت جهادی تسهیل شود و موانع تولید از بین برود. او  با بیان اینکه تولید‌کنندگان در کنار مردم هستند، اضافه کرد: باید قوی شویم و نهضت ساخت داخل با قدرت باید ادامه پیدا کند.

 

ارسال نظر