نیاز تولیدکنندگان به پارچه برای تولید «ماسک و گان»

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۰:۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۶۵۴۸۹

عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با انتقاد از اینکه دولتی‌ها به جای شعار در مقام عمل مواد اولیه کافی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند، گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم یک متر پارچه از دولت دریافت کنیم.

شاهرخ جعفری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه این روزها واحدهای تولیدی به سختی مشغول فعالیت و تولید ماسک برای تامین نیاز کشور هستند، اظهار داشت: بسیاری از تشکل‌ها و واحدهای صنفی به صورت خودجوش مشغول فعالیت هستند اما نکته اینجاست ما پارچه کافی برای تولید ماسک نداریم.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت مدام از ارایه پارچه مورد نیاز جهت تولید ماسک به واحدهای تولیدی صحبت می‌کند، افزود: ما حتی پول پارچه‌ها را با مشقت بسیار به دولت پرداخت می‌کنیم اما باید درگیر بروکراسی اداری باشیم و هنوز نتوانسته‌ایم یک متر پارچه از دولت دریافت کنیم. این عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اعلام اینکه بنده روزانه 20 تا 30 هزار ماسک به صورت رایگان تولید می‌کنم، اضافه کرد: اگر پارچه کافی در اختیار ما قرار گیرد از روزی 20 هزار ماسک به روزی 200 هزار ماسک و از تولید روزانه 2500 گان بیمارستانی به تولید 20 هزار گان خواهیم رسید اما نمی‌دانم چرا کسی به این پتانسیل بالا توجه نکرده و پارچه کافی در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

جعفری عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه صحبت‌های خود با تاکید براینکه بسیاری از کارگاه‌ها در شرایط فعلی برای تولید ماسک آمادگی کافی خود را اعلام کرده‌اند، گفت: ما در حال حاضر پارچه‌ها و نقدینگی مورد نیاز خود را از خیرین و بخش‌های دیگر تأمین می‌کنیم و دولت هیچ کمکی به ما نکرده است. حتی نمی‌گوید شما که به زحمت مشغول تولید ماسک هستید آیا مشکلی دارید یا نه .

این تولیدکننده پوشاک با انتقاد از اینکه دولتی‌ها به جای شعار در مقام عمل مواد اولیه کافی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند، گفت: ما تا زمانی که نقدینگی کافی در اختیار داشته باشیم می‌توانیم ماسک تولید کنیم در زمان اتمام نقدینگی دیگر پولی برای تولید ماسک رایگان نداریم.

 

ارسال نظر