اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۱۹

تولید 90  درصد پوشاک کشور در واحدهای صنفی

شاتا| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه 90 درصد از پوشاک مورد نیاز کشور توسط واحدهای صنفی تولید می‌شود گفت: فقط حدود 10 درصد پوشاک موجود از طریق واحدهای صنعتی تهیه می‌شود که لازم است از فعالیت‌های صنفی حمایت بیشتری شود. یداله صادقی افزود: نتایج طرح مبارزه با قاچاق پوشاک باعث فعال‌تر شدن واحدهای پوشاک داخلی شدند و موجب شده تا با ظرفیت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند. او افزود: ممنوعیت واردات پوشاک و افزایش قیمت ارز موجب رونق واحدهای تولیدی پوشاک داخلی شده است؛ از طرفی با افزایش قیمت ارز، واردات پوشاک صرفه اقتصادی ندارد، در حالی که پوشاک خارجی قبلا از طریق کولبری و مناطق آزاد به کشور وارد می‌شد.

 صادقی با اشاره به تشکیل کارگروه مواد اولیه واحدهای تولید پوشاک اظهار داشت: این کارگروه از حدود یک سال پیش فعالیت خودرا آغاز کرد و یکی از اهداف تشکیل آن تهیه امکانات و مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشاک است. او در پایان اضافه کرد: بازار پوشاک در اختیار تولیدکنندگان داخلی است و کالای قاچاق بسیار اندک شده است و امیدواریم با کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کنیم.

بسته شدن موقت پنج مرز عراق با ایران

ایسنا| بر اساس اعلام هیات گذرگاه‌های مرزی عراق، این کشور پنج مرز زمینی خود با ایران را به صورت موقت از روز گذشته تا یک هفته بست و در حال حاضر مرزهای مشترک با اقلیم کردستان عراق باز است. این اقدام دولت عراق با هدف افزایش تجهیزات بهداشتی در مرزهای زمینی برای مبارزه با شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و افزایش کنترل‌های مرزی به مدت یک هفته صورت گرفته است.

بر اساس اعلام مسوولان گمرکات مرزی ایران، رایزنی‌ها و مذاکرات برای تجهیز سریع مرزها به امکانات بهداشتی و بهبود کنترل‌ها میان دو طرف در حال انجام است و پیشنهاداتی به طرف عراقی اعلام شده تا مدت زمان یک هفته‌ای به چند روز کاهش یابد. مطابق اعلام هیات گذرگاه‌های مرزی عراق، پنج مرز زمینی شلمچه، شیب، زرباطیه، منذریه و مندلی میان ایران و عراق از روز گذشته بسته شدند و این گذرگاه‌ها از هشتم مارس تا ۱۵ مارس بسته خواهند بود. همچنین مرزهای مشترک ایران و عراق در منطقه اقلیم کردستان عراق همچنان باز است، اما تردد کامیون‌ها در این مرزها با ترافیک همراه شده است. همچنین با تدابیر مسوولان گمرکات مرزی، تمرچین پیرانشهر، باشماق مریوان و پرویزخان، شیفت‌های کاری کارکنان افزایش پیدا کرده و در گمرکات تمرچین و باشماق کارکنان گمرک بعد از نیمه‌شب هم خدمات گمرکی ارایه می‌کنند.

صادرات محدود شیر خشک تا پایان فروردین ۹۹ آزاد شد

مهر|مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت اعلام کرد بر اساس تصمیمات معاونت اقتصادی رییس‌جمهور، صادرات ۱۰هزار تن شیرخشک تا پایان فروردین ۹۹ بلامانع است. طی نامه سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن وتجارت خطاب به مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران، بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مبارزه با آثار کرونا به ریاست محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهور، صادرات ۱۰ هزار تن شیرخشک صنعتی با معرفی دو انجمن شیر خشک و صنایع لبنی تا پایان فروردین ۹۹ بلامانع است.

 

ارسال نظر