اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۲۳

رشد تولید شمش آلومینیوم در دی‌ماه

ایرنا|جداول آماری عملکرد واحد‌های تولید‌کننده شمش آلومینیوم گویای آن است که با ثبت تولید ۲۴ هزار و ۸۹۳ تن در دی ماه امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۳۸ درصدی دارد. واحدهای تولیدکننده آلومینیوم کشور در ۱۰ ماهه امسال (منتهی به دی) در مجموع ۲۲۱ هزار و ۲۲۳ تن تولید داشتند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افت ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین میزان تولید شمش آلومینیوم در دی‌ماه امسال مربوط به ایرالکو (اراک) با رقم ۱۴ هزار و ۲۴۶ تن ثبت شد که در مقایسه با دی ماه ۹۷ افزایش دو درصدی دارد. علاوه براین در ماه مورد بررسی بیشترین درصد رشد هم مربوط به هرمزال با تولید چهار هزار و و ۵۳۸ تن و رشد ۱۳۲ درصدی است که نسبت به دی‌ماه ۹۷ نشان می‌دهد. براساس جداول آماری مورد بررسی در دوره این گزارش، ایرالکو با رقم ۱۴۶ هزار و ۹۳۹ تن بیشترین میزان تولید را ثبت کرد که نسبت به ۱۰ ماهه پارسال یک درصد رشد دارد. پیش از این جداول آماری ایمیدرو در دوره ۹ ماهه امسال (منتهی به آذر) خبر از تولید ۱۸۵ هزار و ۵۷۰ تن شمش آلومینیوم داده بود. جمهوری اسلامی ایران همچنین برای افق ۱۳۹۹ دستیابی به تولید ۸۲۳ هزار تن شمش آلومینیومی را هدفگذاری کرده که برای تحقق این مهم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صرف می‌شود، صنعت آلومینیوم پس از سال‌ها از شکل‌گیری مثلث سه وجهی ایرالکو، المهدی و هرمزال، تبدیل به مربع چهار ضلعی می‌شود که آلومینیوم جنوب از یک ایده کلان روی کاغذ، تبدیل به یک ضلع تولید در این بخش می‌شود.

فرآیند جدید ثبت‌نام خودرو اعلام می‌شود

ایرنا|معاون امور صنایع وزیر صمت با بیان اینکه تولید خودرو نسبت به سال گذشته ٣ برابر شده، گفت: طی هفته‌های آتی فرآیند جدید ثبت‌نام خودرو اعم از پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده اعلام خواهد شد و امیدواریم قیمت‌ها تعدیل شود. مهدی صادقی‌نیارکی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: نوسانات قیمت خودرو اغلب با موضوع دلالی و واسطه‌گری ارتباط مستقیم دارد. وی اعلام کرد: با وجود تحریم‌ها، تجارت ١٠ ماهه سال جاری افزون بر ۶٣ میلیارد دلار است و در حال حاضر شرایط باثباتی را تجربه می‌کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر آل‌هاشم نیز در این دیدار ارایه تسهیلات بانکی بیشتر با بهره کمتر به بخش خصوصی، پیشگیری از اسراف، خودداری از دولتی شدن اقتصاد را از جمله عوامل تحقق عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت برشمرد و گفت: برآیند همه اقدامات در همه سطوح باید به کاهش فشار اقتصادی بر معیشت و زندگی آحاد مردم منجر شود.

ثبت‌نام 3 هزار و ۸۸۳ بنگاه در سامانه تاپ

برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران بیان کرد: در سال ۲۰۰۰ مساله هزاره سوم مطرح شد و در این زمان ۱۹۳ نفر از رهبران دنیا به این نتیجه رسیدند که باوجود تمامی پیشرفت‌ها، انسان خسارت‌هایی را نیز به کره خاکی وارد کرده است. در حال حاضر ۱۷۰ کشور از این کشورها در زمینه توسعه پایدار فعالیت دارند.  به گزارش شاتا، وی، ادامه داد: هیچ کشوری توسعه‌نیافته است مگر اینکه از مسیر دانشگاه‌ها بگذرد؛ بپذیریم که باید کشور را علمی اداره کنیم و دانشگاه‌های ما به‌روز شوند. معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: دیگر نمی‌توان به شیوه قدیمی کشاورزی کرد و صنعت را اداره کرد؛ باید از فناوری‌های روز استفاده کرد. راهی جز عمیق فکر کردن نداریم. قبادیان، افزود: دنیا به دنبال ارتباط هرچه بیشتر بین صنعت و دانشگاه است و فعالان این حوزه نیز باید به دنبال تحقق این امر باشند. زمانی این همکاری شکل می‌گیرد که نیازی وجود داشته باشد بنابراین این کشش باید از هردو سو باشد. وی، گفت: اگر دانشگاهیان مساله ارتباط با جامعه را جدی بگیرند بخش دولتی و خصوصی نیز مجبور به همکاری خواهد بود. آنهایی که امروز به دنبال علم نروند و واحدهای فناور را ایجاد نکنند شکست خواهند خورد.  وی با اشاره به پروژه طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (طرح ملی تاپ)، بیان کرد: این طرح شش ماه است که به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است.

 

ارسال نظر