اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۹۶۶

تاثیر آزادسازی صادرات تخم مرغ نطفه‌دار بر بازار نوروزی

ایلنا|نایب‌رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با تاکید بر اینکه حدود 135 تا 140 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه برای ماه‌جاری در کشور در حال تولید است، اظهار کرد: در صورت عدم خروج تخم مرغ نطفه‌دار از کشور با افزایش عرضه بیش از نیاز جوجه یک‌روز، افزایش جوجه‌ریزی و حجم بالای تولیدی مرغ روبه‌رو می‌شویم که موجب به‌هم خوردن تعادل بازار در ایام نوروز و زیان مرغداران می‌شود. حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه جوجه یک‌روزه مورد نیاز برای تامین مرغ ایام نوروز به‌طور کامل تولید و تامین شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با 15 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه مازاد بر نیاز روبه‌رو شویم که می‌تواند بازار مرغ را برهم زده و زیان مرغداران را رقم بزند. وی ادامه داد: در شرایطی فعلی تصمیم برای صدور تخم مرغ نطفه‌دار از کشور تصمیم درستی است چراکه علاوه بر تنظیم بازار می‌تواند برای کشور ارزآوری نیز داشته باشد. به گفته اسدالله نژاد؛ نگاه صنعت مرغداری به این تصمیم دولت مثبت است. وی یکی دیگر از تصمیمات مناسب برای کاهش فشار احتمالی به مرغداران در شرایط کنونی کاهش سن حذف گله‌های مادر از 70 هفتگی به 67 هفتگی عنوان کرد. اسدالله نژاد افزود: این تصمیم نیز بر کاهش عرضه و مازاد تولید جوجه یک‌روزه موثر است. وی از تلاش مرغداران برای کاهش بیشتر سن حذف گله مرغ مادر خبر داد و گفت: ما تلاش می‌کنیم سن حذف گله مرغ مادر را تا 64 هفته پایین بیاریم چرا که معتقدیم با حذف گله‌ها در سن 67 هفتگی همچنان عرضه جوجه یکى‌روزه بیش از نیاز خواهد بود. نایب‌رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور میزان حجم مرغ عرضه شده در بازار نوروز را با توجه به عدم امکان تعیین میزان تلفات، تنوع وزن عرضه مرغ‌ها به بازار و ... را غیرقابل پیش بینی عنوان کرد. اسدالله نژاد این اطمینان را داد که در هر شرایطی عرضه مرغ برای نوروز به میزان نیاز خواهد بود و کمبود آن را در بازار نخواهیم داشت.

واردات 24 میلیارد نخ سیگار قاچاق طی 18 ماه

فارس|با توجه به واردات 15 میلیارد و 350 میلیون نخ سیگار قاچاق در 9 ماهه ابتدای سال گذشته و واردات 8 میلیارد و 670 میلیون نخ سیگار قاچاق در 9 ماهه ابتدای امسال بیش از 24 میلیارد نخ سیگار به کشور وارد شده است. گفتنی است براساس آخرین آمارهای رسمی؛ واردات سیگار قاچاق در 9 ماهه ابتدای سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است. در 9 ماهه ابتدای سال 1397 در مجموع 15 میلیارد و 350 میلیون نخ سیگار قاچاق به کشور وارد شده است.

گفتنی است در 9 ماهه سال 1398 واردات سیگار قاچاق به 8 میلیارد و 670 میلیون نخ کاهش یافته که براین اساس برآورد می‌شود واردات سیگار قاچاق 43 درصد کاهش یافته است.

همچنین میزان مصرف سیگار در 9 ماهه ابتدای امسال با مدت مشابه سال گذشته یکسان و به میزان 48 میلیارد و 750 میلیون نخ گزارش شده است.

در همین حال واردات رسمی سیگار در 9 ماهه ابتدای امسال و ماهه ابتدای سال 97 هم صفر گزارش شده است. صادرات سیگار هم در 9 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

 

ارسال نظر