اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۶۲

مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران منحل شد

مهر| هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مصوبه‌ای، انحلال مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران را اعلام و از مدیرعامل آن درخواست کرد تا هر چه سریع‌تر مجمع عمومی برای اعلام رسمی انحلال را برگزار کند. در نامه‌ای که محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به فرهادی، مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی ارسال کرده و نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته، آمده است:

با عنایت به مصوبه 08/۱۰/۱۳۹۸ هیات رییسه محترم اتاق ایران در خصوص انحلال آن مرکز، لازم است ضمن برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و اعلام رسمی تصمیم انحلال و تعیین مدیر تصفیه و ناظر تصفیه، از هرگونه اقدام تعهدآور از قبیل انعقاد یا تمدید قرارداد با نیروی انسانی، خرید و فروش اموال و دارایی‌ها اجتناب شده و هر گونه عملیات مالی یا اداری با هماهنگی امور مالی اتاق ایران صورت گیرد.

فرصت‌سازی با  تحریم‌ فلزات

ایسنا| مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: اعمال محدودیت برای صنایع فلزی معدنی نه تنها ایجاد مشکل‌ و محدودیت نکرد، بلکه فرصت‌هایی نیز ایجاد کرد تا توان تولید داخل افزایش یافته و به سمت بومی‌سازی حرکت کنیم. سیف‌الله امیری ضمن تاکید بر اینکه تحریم‌های صنایع فلزی تاثیر چندانی بر فعالیت معادن فلزی ما نداشته است، اظهار کرد: واقعیت این است که از روزی که رییس‌جمهور امریکا از برجام خارج شد، اسامی تعداد زیادی از شرکت‌های معدنی ایران در لیست تحریم‌ها قرار گرفته و تحت تاثیر قرار گرفتند، اما خوشبختانه این شرکت‌ها روی پای خود ایستاده و به فعالیت خود ادامه دادند. مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه ارایه لیست جدید تحریم برخی شرکت‌ها و فلزات ایران، تنها جوی روانی ایجا کرده و تاثیری در عملکرد این شرکت‌ها ندارد، خاطرنشان کرد: پیش از ارایه لیست جدید فلزات تحریمی، همه شرکت‌های ما جزو این تحریم‌ها بوده‌اند و اکنون تنها به جهت ایجاد جو روانی، هر بار تعدادی از شرکت‌ها را نام می‌برند. بخش خصوصی ما کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهد و بلد هستند که چگونه تحریم‌ها را دور بزنند. البته نمی‌گوییم تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشته است؛ تاثیرگذار بوده‌اند اما بیشتر از جنبه منفی، جنبه مثبت برای ما داشته‌اند و تاثیر آن روی کشور بسیار خوب بوده است؛ چراکه به سمت بومی‌سازی و داخلی‌سازی‌حرکت کرده‌ایم، تولید افزایش پیدا کرده است و ماشین‌آلاتی که به سختی از خارج وارد می‌شد را توانسته‌ایم در داخل کشور تولید کنیم.

 

ارسال نظر