افزایش ۳۴ درصدی ورود کالا به بندرامام‌خمینی(ره)

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۰:۴۲:۱۶
کد خبر: ۱۶۱۲۱۶
افزایش ۳۴ درصدی ورود کالا به بندرامام‌خمینی(ره)

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: ورودی کالا به بندرامام‌خمینی(ره) از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، حسین مدرس خیابانی در جریان بازدید از بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: همه ظرفیت‌های بندر امام خمینی(ره) به کار گرفته شده و خروجی و ترخیص کالا از این بندر برای توزیع و عرضه مناسب در سطح کشور، از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ درصد نسبت به مشابه پارسال افزایش یافته است.  وی افزود: با توجه به بازدیدی که چند ماه پیش از این منطقه داشتم اقدامات برای تخلیه و ترخیص هر چه سریع‌تر کالای اساسی است از این بندر و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تامین و ترخیص کالا بسیار خوب است. به گفته وی، مباشران دولتی و مباشران بخش خصوصی و پشتیبانی امور دام عملکرد بسیار مناسبی را در این بندر برای تامین و توزیع کالا دارند.  مدرس خیابانی با اشاره به اینکه افزایش واردات سبب ایستایی کالا در این بندر نشده، بیان کرد: عملکرد گمرک در ترخیص کالاها بسیار خوب است؛ ضمن اینکه به هیچ‌وجه از بحث توسعه زیرساخت‌ها در بندر امام خمینی(ره) غافل نشده‌ایم. وی گفت: در حوزه فرآوری غلات و ساخت کارخانجات نیز کارهای خوبی در این منطقه در حال انجام است.  قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور بازرگانی افزود: ۲۰۰ هزارتن ظرفیت سیلوها در بندرامام خمینی(ره) و ظرفیت‌ نگهداری کالا و زیرساخت‌های تجاری در این منطقه در حال افزایش است؛ با انجام این پروژه‌ها در نظر داریم که فضا برای تامین و انبار کالاها افزایش یابد.

به گفته وی، از برنامه‌هایی که وزارت صمت به صورت جدی پیگیر آن است، متوازن شدن توزیع بار در بنادر جنوبی و استفاده از ظرفیت سایر بنادر کشور مثل بندرشهیدرجایی و بندر بوشهر و چابهاراست.

مدرس خیابانی با بیان اینکه این کار برای کنترل ترافیک کشتی‌های حامل کالا در بندر امام خمینی (ره) است، ادامه داد: از چند ماه پیش بندر چابهار برای تحویل و توزیع کالا در کشور فعال شده است.

او افزود: بندر بوشهر نیز می‌تواند به بندر استراتژیک ورودی کالای اساسی تبدیل شود. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی همچنین بیان کرد که وضعیت ذخیره و تامین کالای اساسی در کشور از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و می‌توانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به اینکه خیلی بیشتر از نیاز کشور کالای اساسی ذخیره شده ادامه داد: کشتی‌های حامل کالای اساسی بدون قطعی در حال ورود به بنادر کشور هستند و جریان تامین و ورود کالاعادی است. وی با اشاره به اینکه افزایش تولید داخل از دیگر برنامه‌های مهم وزارت صمت است بیان کرد: تولید کالاهای مختلف داخلی بین هفت تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

 

 

ارسال نظر