فعال‌سازی سامانه بازرسی وزارت صمت به زودی

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۳۶۳

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از عملیاتی شدن سامانه بازرسی تا دو هفته آینده در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه برخورد با واحدهای صنفی متخلف به صورت منجسم‌تر و خدمات پس از فروش نیز از این طریق تسهیل می‌یابد.

عباس تابش در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندکان و تولیدکنندگان برتر مازندران در ساری با اشاره به وجود مشکلات در بررسی شکایت‌های خودرویی اعلام کرد: در جلسه روز گذشته که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد از این پس شکایت‌های خودرویی در ۶ منطقه از کشور بررسی خواهد شد.

او ادامه داد: پیش از این شکایت‌های خودرویی تنها در پایتخت مورد بررسی قرار می‌گرفت. تابش افزود: با افزایش ۲ برابری تولید خودرو در کشور و رفع محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم تا اواخر اردیبهشت سال آینده تعهدات در این بخش را به صفر برسانیم.

به گفته او، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در سال آینده هم ادامه می‌یابد و در شرایط تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، تامین کالاهای مورد نیاز سیاست اصلی و راهبردی دولت برای مقابله با تورم و افزایش احتمالی قیمت‌هاست.

او با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت حلقه‌هایی از کنترل وضعیت بازار به شمار می‌رود، تاکید کرد که این راهکار پس از وفور کالای مورد نیاز در بازار می‌تواند اثرات خود را داشته باشد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه تلاش‌های دولت برای کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت در بازار تاثیر خود را داشته است، گفت: با بررسی تغییرات قیمت قبل و بعد اصلاح بنزین می‌بینیم که تغییرات قیمت نداشته‌ایم و اگر تغییری بوده تنها در چند قلم کالای فصلی همچون تخم‌مرغ و گوجه فرنگی بود.

تابش به راه‌اندازی سامانه‌ای که در آن تغییرات قیمتی یکصد قلم کالا مورد مصرف شهروندان درآن قرار داده شده است، گفت: در بررسی نمودار قیمت ۳۴ روز قبل و بعد اصلاح قیمت بنزین نشان می‌دهد نمودار نرمال قیمتی را داشته‌ایم.

او با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ بازرس و نظارت آنها بر چهار میلیون واحد صنفی گفت: این تعداد اندک بازرس نمی‌تواند به تنهایی جوابگوی مسائل مربوط به نظارت بر بازار باشد و در این بین نظارت‌های مردمی و همگام شدن این بخش با سیستم نظارتی می‌تواند اثرات بهتری بگذارد.آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان مازندران با معرفی ۱۷ تولیدکننده و تقدیر از آنها برگزار شد.

 

ارسال نظر