اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۰۴

اولتیماتوم وزارت صمت  به تولیدکنندگان فولاد

مهر| عضو کمیته تخصصی فولاد از تعیین مهلت عرضه داخلی شرکت‌های فولادی مطابق با برنامه تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: چنانچه تولیدکنندگان بازار را تامین نکنند، صادرات فولاد را سهمیه‌بندی می‌کنیم. کامران کارگر از مصوبه کمیته تخصصی فولاد خبر داد و گفت: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت به تولیدکنندگان داخلی فولاد اولتیماتوم داده تا پایان آذر ماه کسری نیاز داخلی را با عرضه‌های فوق‌العاده خود جبران کنند. او افزود: بر این اساس شرکت‌های فولادی باید کف تعهدات توزیع داخلی این محصولات فولادی را مطابق با ابلاغیه معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت رعایت کنند. عضو کمیته تخصصی فولاد تصریح کرد: طی چند روز اخیر برخی مقاطع فولادی با کمبود عرضه داخلی مواجه شده بود که بر این اساس کمیته تخصصی فولاد تاکید کرد که تمامی تولیدکنندگان باید تا پایان آذر ماه تعهدات خود را مبنی بر تامین نیاز داخلی فولاد ایفا کنند. او اظهار کرد: چنانچه تولیدکنندگان نسبت به تامین کامل نیاز داخلی کشور به فولاد و مقاطع فولادی اقدام نکنند نسبت به تعیین سهمیه صادراتی برای آنها اقدام شده و از تمامی ابزارهای قانونی برای برخورد با تخلفات آنها استفاده خواهد شد.

احتمال وضع عوارض صادراتی بر تخم‌مرغ

فارس| رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: دلیل افزایش قیمت محصولاتی مانند تخم‌مرغ و گوجه فرنگی فصلی بوده و ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد. عباس تابش در مورد دلایل افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی از جمله تخم‌مرغ در روزهای اخیر، افزود: افزایش قیمت تخم‌مرغ هیچ ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد. او عنوان کرد: با مطالعه و بررسی قیمت تخم‌مرغ در 10 سال گذشته متوجه خواهیم شد که قیمت تخم‌مرغ هر ساله با ورود به فصل سرد سال افزایشی بوده و افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر مانند سال‌های گذشته تکرار شده است. این مقام مسوول بیان کرد: در صورتی که عرضه افزایش نیابد وزارت صنعت مجبور خواهد شد برای تعدیل قیمت تخم‌مرغ، عوارض صادراتی برای صادرات تخم‌مرغ وضع کند. او در مورد افزایش قیمت میوه‌ها بعد از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: اکنون قیمت سیب و گوجه فرنگی افزایشی بوده است و افزایش قیمت این دو محصول کشاورزی هم ارتباطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.

قاچاق سیگار نصف شد

ایسنا| جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت نشان می‌دهد؛ برآورد قاچاق سیگار از ۱۳ میلیارد نخ در شش ماه اول سال گذشته به شش میلیارد و ۹۰ میلیون نخ رسیده و در این مدت ۵۳.۲ درصد کاهش داشته است. طبق آمارها در نیمه اول امسال صادرات سیگار با کاهش ۷۶ درصدی به ۳۶ میلیون نخ رسیده است. این در حالی است که صادرات سیگار در شش ماهه اول سال گذشته ۱۵۰ میلیون نخ بوده است. در این مدت صادرات تنباکو سنتی و معسل نیز ۴۳.۳ و ۷۷.۲ درصد کاهش داشته است؛ به‌طوری‌که در نیمه اول امسال ۶۳.۳ و ۳۷.۱ تن تنباکو سنتی و معسل صادر شده است. با این حال صادرات توتون در این مدت بیش از ۹ برابر شده و به ۹۳۱ تن رسیده است. همچنین طبق این آمار برآورد مصرف سیگار تغییری نداشته و تولید سیگار در نیمه اول امسال ۲۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون نخ بوده که نسبت به تولید ۱۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون نخی در مدت مشابه سال گذشته، ۳۴.۶ درصد افزایش داشته است. در این میان آمارها نشان می‌دهد که تعداد واحدهای فعال دخانی در بخش سیگار و تنباکو از ۴۷ واحد در شش ماهه اول سال گذشته به ۵۸ واحد در نیمه اول امسال رسیده است. همچنین طبق این آمار واریزی اشخاص و شرکت‌ها جهت محصولات دخانی به خزانه در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تقریبا دو‌برابر شده است.

 

ارسال نظر