اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲۱۹

کاهش ارزبری 5‚17 میلیون یورویی ایران خودرو

ایرنا| مدیرعامل ایران خودرو از تحقق کاهش ارزبری ۱۷ میلیون و ۵۱۰ هزار یورویی در این گروه صنعتی از ابتدای امسال تاکنون با بومی‌سازی ۹ پروژه فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید خبر داد. فرشاد مقیمی افزود: ۳۱ پروژه دیگر فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید، تا پایان امسال و سال ۹۹ در طرح جهاد خودکفایی ایران خودرو برنامه‌ریزی شده است. او عنوان کرد: بومی‌سازی این ۳۱پروژه در دست اجرا بوده و تحقق آن ۵۲ میلیون و ۶۲۰هزار یورو کاهش ارزبری به دنبال خواهد داشت. مقیمی ادامه داد: ۲۶ پروژه داخلی‌سازی مواد اولیه دیگر با کاهش ارزبری ۱۶۳ میلیون یورو در مرحله امکان‌سنجی قرار دارد. او در زمینه داخلی‌سازی قطعات در میزهای صنعت، اظهار داشت: ‌در مجموع با برگزاری سه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، ۸۵ قطعه از محصولات این خودروساز توسط ۳۹ سازنده و با کاهش ارزبری سالانه ۱۲۷ میلیون یورو بومی‌سازی می‌شود. مدیرعامل ایران‌خودرو اضافه کرد: با همکاری ۳۲قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی، ۶۸ قطعه از میزهای نخست و دوم به مرحله خودکفایی رسیده، تعداد زیادی از آن‌ به تولید انبوه نیز رسیده و به زودی هفت قطعه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید.

تدوین پیش‌نویس سند توسعه صنعت ریلی

شاتا| سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت ریلی تأکید کرد که پیش‌نویس سند توسعه صنعت ریلی حداکثر تا یک ماه آینده تهیه و تدوین شود. صادقی نیارکی تصریح کرد: تشکیل این شورا در راستای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی توانمندی‌ها برای توسعه صنعت ریلی ضرورت داشت که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نخستین جلسه آن دیروز تشکیل شد. او ابراز امیدواری کرد که با برگزاری منسجم و هدفمند این جلسات و البته پیگیری سیاست‌های اتخاذ شده، اهداف پیش‌بینی شده گام به گام محقق بشود. او در صنایع پیشران برنامه‌ریزی‌های خوبی در حال انجام است و قانون حداکثر استفاده از توان و ظرفیت داخل در کنار توجه به تعمیق ساخت داخل و داخلی‌سازی با جدیت دنبال می‌شود.

رونمایی از اولویت‌های حمایت از طرح‌های تولید

شاتا| عضو موظف هیات‌مدیره و معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: پذیرش، بررسی و صدور ضمانتنامه برای آن دسته از صنایع کوچک که با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت‌ هستند و نیاز به سرمایه در گردش دارند یا طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد  علی الخصوص طرح‌های اشتغالزا، دانش‌بنیان و صادرات محور، با توجه به نیازهای کشور، در اولویت صندوق قرار دارند. محبوب پناهی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف آن حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان است. پناهی درباره میزان حمایت مالی صندوق از کارآفرینان اعلام کرد: صندوق با نگاه و رویکردی حمایتی در راستای صدور انواع ضمانتنامه، به خصوص صدور ضمانتنامه اعتباری جهت پوشش کسری وثیقه تسهیلات تا سقف 70 درصد اصل و سود تسهیلات و در مناطق کمتر توسعه یافته تا 85 درصد اصل و سود تسهیلات اقدام می‌نماید و سقف صدور ضمانتنامه صندوق مبلغ 30 میلیارد ریال است.

 

ارسال نظر