اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۰:۳۰:۱۲
کد خبر: ۱۵۶۳۸۶

رونق تولید، لازمه حمایت از صادرات غیر‌نفتی

سازمان توسعه تجارت| رایزن بازرگانی سابق ایران در عمان گفت: برای رونق بخشی به تولید کشور، حمایت از توسعه صادرات غیر‌نفتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. عباس عبدالخانی با تاکید بر لزوم برداشتن گام‌های اجرایی در تحقق رونق تولید به عنوان شعار سال جاری گفت: برای رونق بخشی به تولید کشور، حمایت از توسعه صادرات غیر‌نفتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. او افزود: تقویت و تحکیم زیر ساخت‌های تجاری، تسهیل‌سازی تجارت خارجی به ویژه با کشورهای همسایه، تشویق حضور بنگاه‌ها و موسسات تجاری در کشورهای هدف، حمایت از پاویون‌های ملی در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی و همچنین پشتیبانی از رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف صادراتی و بازارهای دیگر کشورها، قطعا بر بهبود چرخه تولید داخلی کشور تاثیر شایانی خواهد داشت. رایزن بازرگانی اسبق کشورمان در لبنان اضافه کرد: محصولات زیادی در کشور با کیفیت و بسته‌بندی مناسب و کاملا رقابتی تولید می‌شود که نیازمند حمایت همه جانب دولت از صادرات هستند تا با راهکارهای تخصصی و به بهترین نحو در بازارهای هدف نفوذ پیدا کنند. او گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای حضور در بازارهای هدف، ثبت شرکت و اقداماتی مانند مونتاژ کالا و صادرات مجدد است.

صادرات غیرنفتی به ۱۵ کشور همسایه در دستور کار

 شاتا| وزیر صمت در دیدار با بازرگانان ایرانی مقیم چین بر ضرورت توسعه صادرات کالاهای ایرانی و ایجاد بازارهای جدید هدف صادراتی تاکید کرد. رضا رحمانی در این دیدار با اشاره به برنامه‌های صادراتی کشورمان در سال رونق تولید، بیان کرد: افزایش صادرات غیرنفتی را به ۱۵ کشور همسایه در دستور کار داریم. او خطاب به بازرگانان و تجار ادامه داد: روی افزایش مقاصد صادراتی کالاهای ساخت کشورمان و ایجاد بازارهای هدف صادراتی کار کنید. شایان ذکر است که رضا رحمانی پیش از این نیز در دیدار با وزیر تجارت ازبکستان و وزیر کشاورزی و غذای بلاروس بر گسترش و توسعه مناسبات و مراودات تجاری تاکید کرد. گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از شرکت در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای در تاشکند ازبکستان، برای شرکت در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی واردات چین و انجام چند دیدار و برنامه کاری مهم به کشور چین سفر کرد و هم‌اکنون در این کشور به سر می‌برد.

ایجاد نگاه جدید در توسعه صادرات غیر‌نفتی

سازمان توسعه تجارت| معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صادرات به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط حال حاضر کشور است که بر این مبنا، سیاست‌گذاری‌ها با محوریت تسهیل صادرات و ایجاد فرصت‌های توسعه در قالب هدف استراتژیک عملیاتی و اجرایی تعریف شده است. سعید زرندی اظهار کرد: باید نگاه جدیدی برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور ایجاد کنیم و از روش‌های نوین برای تقویت این بخش بهره‌مند شویم. او افزود: تولید محصولات دارای قابلیت صادراتی و به کارگیری سیاست جایگزینی واردات با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط وزارت صمت در پیش گرفته شده است. زرندی عنوان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارزیابی توانمندی سازندگان، شناسایی نیازها، تعیین سطح فناوری کالاها و محصولات، طراحی استانداردهای محصولات و در نهایت امکان سنجی ساخت داخلی کالاهای منتخب از طریق فعالسازی ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید و توسعه واحدهای موجود و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است. این مقام مسوول عنوان کرد: توانمند‌سازی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط در راستای افزایش صادرات از طریق کنسرسیوم‌های صادراتی مد نظر قرار دارد. همچنین توسعه صادرات به 15 کشورهای همسایه با توجه به شرایط تحریم و اثری که این صادرات در تأمین منابع ارزی کشور دارد، از اولویت‌های مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

ارسال نظر