کشورهای سی‌آی‌اس بازار هدف صادرات محصولات مینو

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۱:۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۶۲۹۷
کشورهای سی‌آی‌اس بازار هدف صادرات محصولات مینو

مدیرعامل گروه صنعتی مینو با اشاره به تولید 400نوع محصول به میزان 600 تن در روز در زیرمجموعه‌های این گروه از اجرای بالغ بر 100 پروژه بزرگ و کوچک طی پانزده سال گذشته خبر داد.

علیرضا عباسیانفر در نشست خبری که پیش از ظهر روز یک‌شنبه به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس شرکت «مینو» برگزار شد، گفت: برنامه توسعه 20 ساله‌ای برای شرکت طراحی و تدوین شده که شامل سرمایه‌گذاری در جهت بهبود وضعیت موجود، ورود خطوط جدید، بازسازی و بهسازی خطوط کنونی، تکمیل زنجیره تامین و تولید سایر محصولات غذایی است.

وی مشتریان وفادار، کارکنان پرتلاش و سهامداران را سه رکن اصلی گروه صنعتی «مینو» برشمرد و افزود: اگرچه تنگناهای معیشتی و وضعیت اقتصادی دشوار سال‌های اخیر، منجر به کاهش قدرت خرید برخی از دهک‌های درآمدی جامعه شده است اما شرکت مینو با قیمت گذاری منصفانه و کمترین افزایش نرخ، تلاش دارد تا این محصولات از سبد مصرفی خانوارها حذف نشود. عباسیانفر با بیان اینکه دولت مالکیت این شرکت را از سال 59 تا 80 برعهده داشت، یادآور شد: در زمان تصدی دولت، اقدام قابل توجهی جهت نوسازی و بازسازی خطوط تولید نشد که همین مساله متاسفانه منجر به فرسودگی آن شد.

وی تصریح کرد: پس از اجرای اصل 44 و واگذاری شرکت‌های دولتی، مالکیت گروه «مینو» نیز به بخش خصوصی منتقل شد و از سال 83 سرمایه‌گذاری‌های بزرگی جهت نوسازی، بهسازی و تنوع محصولات با اجرای بالغ بر 100 پروژه کوچک و بزرگ صورت گرفت.

مدیرعامل گروه صنعتی «مینو» به بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور خط تولید آدامس بدون قند با سرمایه‌گذاری 20 میلیون یورویی در سال89 راه‌اندازی شد که این خط تولید در دنیا کم نظیر است.

وی ادامه داد: خط تولید شکلات با سرمایه‌گذاری 6میلیون یورویی، خط تولید اسنک با سرمایه‌گذاری 5/5 میلیون یورویی، تولید سافت ژل با ظرفیت تولید 60میلیون عدد در سال ازجمله این سرمایه‌گذاری‌هاست.

عباسیانفر با اشاره به میزان صادرات محصولات گروه صنعتی مینو گفت: کشورهای همسایه، حوزه خلیج‌فارس، کشورهای حوزه سی‌ای‌اس، کانادا و حتی اروپا بازارهای هدف صادراتی این شرکت محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه 600 محصول در این گروه تولید می‌شود،  افزود: از این تعداد 400محصول غذایی و 200 محصول آرایشی و بهداشتی است.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: قوانین سخت‌گیرانه بیمه، مالیات‌های چندباره و تعارضات و تعدد قوانین، کارآفرینان را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است که از دولت انتظار داریم این موانع را برطرف کند.

وی به تاثیر عوامل بیرونی بر فعالیت بنگاه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: تنش‌های سیاسی و فشارهای بین‌المللی نیز از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است به طوری که نوسان ارزی سال‌های اخیر باعث شده تا گروه صنعتی «مینو» در خرید مواد اولیه با مشکل افزایش چندبرابری نرخ‌ها مواجه شود.

عباسیانفر ادامه داد: هرچند قیمت نهاده‌های تولید ما در سال گذشته بین 60تا270درصد افزایش یافت اما تمام تلاش‌مان را کردیم تا با لحاظ کردن کمترین حاشیه سود، محصولات شرکت با کمترین افزایش قیمت به دست مصرف‌کننده برسد و کالاهای ما تبدیل به اجناس لوکس برای طبقه‌های کم درآمد نشود. وی با اشاره به تاریخچه تاسیس و فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه مینو گفت: این برند یک نشان تولیدی بین نسلی است.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان و وفاداری مردم طی این سال‌ها به این برند، اصلی‌ترین سرمایه ما محسوب می‌شود.

عباسیانفر با اشاره به تاریخچه تاسیس مینو اظهار کرد: گروه صنعتی مینو یک هلدینگ بزرگ است که با مدیریت 12 شرکت فرعی در زمینه تولید محصولات غذایی و بهداشتی و دارویی و توزیع و پخش فعالیت می‌کند.

وی افزود: این شرکت در 16آبان سال 1338 فعالیت خود را در کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج با تولید آبنبات و تافی کره‌ای آغاز کرد و در سال 1346 و همزمان با تاسیس بورس، جزو نخستین شرکت‌های ایرانی بود که وارد بازار سرمایه شد.

به گفته وی، شرکت صنعتی پارس مینو، شرکت قاسم ایران و شرکت صنعتی مینو (خرمدره)، شرکت دارویی مینو، شرکت صنایع غذایی مینو شرق و شرکت صنایع غذایی مینو فارس ازجمله بزرگ‌ترین شرکت‌های این هلدینگ بزرگ صنعتی است.

در این نشست خبری وحید هوشنگ نژاد گفت: ما دو خواسته از دولت در زمینه قوانین مالیاتی داریم، نخست اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده همانند الگوی مرسوم جهانی اجرا شود و دوم اینکه افزایش پلکانی و ضریب سالانه آن کنترل شده باشد تا آسیبی به فعالیت شرکت‌ها وارد نشود. وی درخصوص وضعیت بورسی شرکت مینو نیز گفت: تمام تلاش‌مان براین است تا منافع سهامداران توسط عده‌ای سودجو با سفته بازی و ایجاد حباب به خطر نیفتد.

همچنین محمدتقی قلندر لکی مدیرعامل شرکت صنعتی مینو خرمدره با اشاره به نوستالژی برند مینو گفت: پیوند چند نسل با محصولات این شرکت ما را برآن داشت تا بسته‌بندی محصولات قدیمی را همچنان حفظ کنیم و برای نسل جدید و جوانان محصولات تازه با بسته‌بندی جدید عرضه کنیم.

محمدحسین یوسف خزرایی مدیرعامل شرکت پخش مویرگی قاسم ایران از زیرمجموعه‌های گروه مینو نیز در این نشست خبری گفت: شرکت قاسم ایران با داشتن ناوگان حمل ونقل باری گسترده و داشتن بیش از 350هزارمترمربع انبار استاندارد نگهداری محصولات غذایی و دارویی در کشور به صورت روزانه بیش از 600محصول گروه صنعتی مینو را در نقاط مختلف کشور به صورت مویرگی در بین 110هزارفروشگاه توزیع می‌کند.

خزرایی با اشاره به اقدامات این شرکت در خدمات‌رسانی مطلوب به مردم گفت: در چالش کمبود شکر طی ماه مبارک رمضان امسال، شرکت قاسم ایران با به‌کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات خود و عرضه روزانه بیش از هزارتن شکر از محل مواد اولیه شرکت‌های گروه صنعتی مینو برای رفع این مشکل با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران به یاری مردم شتافت و آمادگی دارد هرگاه اقتصاد کشور در زمینه توزیع بهینه و هدفمند کالاهای اساسی با مشکل روبه‌رو شود، به یاری مردم بشتابد.

 

ارسال نظر