اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۲۰۷

یک امتیاز به صنوف تولیدی- صادراتی

مهر| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طراحی میز صادرات صنوف تولیدی و خدماتی در سازمان توسعه تجارت خبر داد و گفت: بر اساس تاکید وزارت صنعت، یک میز کالایی این سازمان به صنوف تولیدی و خدماتی اختصاص می‌یابد. حمید زادبوم از راه‌اندازی میز صادرات صنوف تولیدی و خدماتی خبر داد و گفت: با تاکیدات صورت گرفته در راستای توسعه صادرات صنایع کوچک و متوسط و به خصوص واحدهای صنفی، میز صادراتی صنوف تولیدی و خدماتی به زودی در سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی خواهد شد.  رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: بسیاری از صنوف تولیدی و خدماتی کشور توانایی صادرات دارند و بر این اساس، می‌توانند با صادرات هر چند کوچک خود، در شکل‌گیری آمار توسعه صادرات غیرنفتی کشور نقش داشته باشند؛ به همین دلیل با وجود اینکه در طبقه‌بندی‌های قبلی سازمان توسعه تجارت صنوف دیده نشده بودند، اکنون با تاکید قائم‌مقام وزیر صمت مبنی بر حمایت از صنوف و صادرات واحدهای صنفی، یکی از میزهای کالایی این سازمان در معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات، به صنوف تولیدی و خدماتی اختصاص خواهد یافت. به گفته زادبوم، بر این اساس قرار است که اصناف نیز در ارتباط ببیشتر با سازمان توسعه تجارت، از خدمات این سازمان به منظور توسعه صادرات کالا و خدمات خود استفاده کرده و در جایی که با مشکل در صادرات مواجه هستند، مسائل را جهت حل به سازمان توسعه تجارت ایران ارجاع دهند.

دفاتر تجارت ملی در دستورکار بخش خصوصی

اتاق بازرگانی ایران| رییس اتاق ایران گفت: پارلمان بخش خصوصی، آماده ایجاد پنج دفتر تجارت ملی در پنج کشور جهان، با هدف توسعه بازار و معرفی کالای ایرانی به کشورهای هدف است و نخستین دفتر در روسیه تاسیس خواهد شد. غلامحسین شافعی توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه را از یکی از راهبردهای اساسی کشورمان برشمرد و عنوان کرد: در این مسیر باید به سمت توسعه روابط پایاپای تجاری حرکت کنیم. طبیعتا نقش سفرا و رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای همسایه انکارناپذیر است. او با اشاره به تجارب نهادهایی نظیر جترو (مرکز توسعه تجارت خارجی ژاپن) و آژانس کوترا (سازمان توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری کره جنوبی)، بیان کرد: قریب به ده ماه پیش و با استناد به تجربه‌های موفقی که ذکر شد، پیشنهاد ایجاد دفاتر تجارت ملی با راهبری اتاق ایران را مطرح کردیم تا به مدد این ساختار، توسعه بازار برای کالاهای ایرانی ممکن شود و این موضوع می‌تواند توقعی که از رایزن‌های اقتصادی می‌رود را نیز تامین کند. شافعی ادامه داد: با توجه به پیوستن ایران به اتحادیه کشورهای اوراسیا، مقرر گردید تا اولین دفتر تجارت ملی در روسیه راه‌اندازی و فعال شود که تا به امروز کار ایجاد دفتر مذکور 40درصد پیشرفت داشته است. به گفته شافعی، کشورهای همسایه در اولویت تاسیس این دفاتر خواهند بود.

دو تخلف عمده نانوایان

ایسنا| معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه عمده تخلف نانوایان در زمینه کم‌فروشی و گران‌فروشی بوده، اعلام کرد که همه نانوایی‌های استان تهران بازرسی خواهند شد. عزیزاله افضلی با اشاره به ابلاغ قیمت‌های جدید نان از اول مهر ماه امسال از سوی استانداری، هشدار داد که این قیمت‌ها برای همه واحدهای نانوایی لازم‌الاجرا است. به گفته او، از ابتدای طرح بازرسی و نظارت بر نانوایی‌های استان تهران، ۶۰ درصد واحدهای صنفی نانوایی مورد بازرسی قرار گرفتند که بیشترین تخلفات مشاهده شده، گران‌فروشی و کم‌فروشی در وزن چانه بوده است. این مقام مسوول همچنین از وجود بیش از ۶۴۰۰ واحد نانوایی فعال در کل استان تهران خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، ۳۷۵۰ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند و تعداد ۹۴۰ واحد متخلف با ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

ارسال نظر