اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۳۱:۲۷
کد خبر: ۱۵۴۸۰۹

دستورالعمل استخراج رمزارزها تدوین شد

شاتا| مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری استخراج رمزارز با همفکری صاحب نظران و فعالان این بخش تدوین شده است. علیرضا هادی در گردهمایی آشنایی با فعالیت استخراج رمزارزها، افزود: برای فعالیت استخراج رمزارزها به دلیل جدید بودن و عدم شناخت کافی که در مجموعه دستگاه‌های مختلف بود، مشکلاتی در جمع‌بندی نظرات وجود داشت اما در مجموع دولت معتقد به فعالیت رسمی استخراج رمزارزها بود و این موضوعی اجتناب‌ناپذیر است. او گفت: موضوع بلاک‌چین حوزه وسیعی را دارد و به سرعت نیز در حال گسترش است لذا ما نمی‌توانیم به این صنعت توجه نکنیم. مدیرکل دفتر طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در تهیه دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری استخراج رمزارز تلاش کردیم همه جوانب موضوع را ببینیم و نظرات دستگاه‌های مختلف را در آن لحاظ کنیم. او ادامه داد: دستورالعمل نهایی شده و در آینده نزدیک توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد اما نیاز است به دلیل جدید بودن این صنعت، سازمان‌های استانی کاملا توجیه شوند. هادی عنوان کرد: صدور مجوزهای موضوع این دستورالعمل کاملا از طریق سامانه انجام می‌شود و آموزش‌های لازم در این خصوص داده خواهد شد.

دستور وزیر صمت برای تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه

شاتا| پیرو بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، وزیر صنعت، معدن و تجارت به معاونان و مدیران این وزارتخانه برای تجاری‌سازی طرح‌های دانش بنیان و فناورانه دستور داد. رضا رحمانی این دستور را در پی برگزاری نمایشگاه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان صادر کرده است و در آن ضرورت تحقق این مهم را به خصوص در جهت خودکفایی و حمایت از داخلی‌سازی و تولید ملی مورد تاکید قرار داده است. گفتنی است که حمایت از طرح‌های فناورانه، کسب و کارهای نوین و مبتنی بر دانش بنیان همواره از اولویت‌های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و در برنامه امسال که متشکل از هفت محور و 35 برنامه راهبردی نیز هست، جایگاه ویژه‌ای دارد.

واردات قطعاتی که امکان داخلی‌سازی‌ دارد، ممنوع شد

ایسنا| مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن اعلام وضعیت قطعات هدف‌گذاری شده برای تعمیق ساخت داخل، اظهار کرد: با توجه به تمرکزی که بر این فضا شکل گرفته، به زودی روند روبه رشد داخلی‌سازی قطعات خودرو آشکار خواهد شد. فرشاد مقیمی درباره جدیدترین وضعیت داخلی‌سازی قطعات خودرویی عنوان کرد: تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو از همان روزهای ابتدایی آغاز شده و به صورت هفتگی کنترل می‌شود. اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که ۶ قطعه که در میز اول تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو هدف‌گذاری شده بود، اکنون به تولید انبوه رسیده و در خط تولید مورد استفاده قرار گرفته‌اند. او ادامه داد: پنج قطعه نیز تست‌های یک روز خط آنها در حال انجام است. قطعه‌ای نیز وجود دارد که نمونه ‌آن تحت بررسی است. سایر قطعات نیز در این فضا قرار خواهند گرفت و با مجموعه تمرکزی که روی آنها شکل گرفته، به زودی روند روبه رشد تولید قطعات داخلی در تامین نیازهای صنعت خودرو را خواهیم دید. مقیمی افزود: قطعاتی که توان ساخت داخل آن را داشته باشیم، خریدشان را ممنوع کرده‌ایم و حتما به جد با کسانی که بخواهند در این فضا خللی ایجاد کنند، برخورد می‌کنیم. او اظهار کرد: پتانسیل‌های داخلی، توان تولید داخلی کشور را بالا بوده و مهندسان ایرانی که سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند، این توانمندی را دارند و ما این باور را داریم که می‌توانند. به زودی مردم نیز از مجموعه اقداماتی که در حوزه داخلی‌سازی صنعت خودرو دنبال می‌شود آگاه و از آن بهره‌مند خواهند شد.

 

ارسال نظر