اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۳۷۹

بررسی شیوه‌های جذب نقدینگی برای خودروسازی

در نشست اعضای کارگروه مالی و اقتصادی مشترک میان ایران خودرو و قطعه‌سازان، راهکارهای تامین مالی و توزیع عادلانه نقدینگی میان قطعه‌سازان ارایه و دیدگاه‌ها و نظر سازندگان در مورد آن به منظور تسریع در فرآیند اجرایی بررسی شد. در این نشست قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید برشرایط ویژه کشور، خواستار همراهی و همدلی فعالان حوزه تامین برای بهبود وضعیت تولید شد. حمید مرادی افزود: به دنبال ایجاد بستری شفاف در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان هستیم تا نقدینگی هر چند محدود به صورت عادلانه میان آنان توزیع شود. او از پیگیری جذب نقدینگی از منابع مختلف خبر داد وگفت: از منابع مختلفی به دنبال تامین مالی هستیم و برای تحقق آن نیازمند حمایت از نهادها و ارگان‌های ذیربط هستیم. هرچند مذاکرات مختلفی توسط مدیرعامل گروه با سازمان‌های مختلف صورت گرفته اما عملیاتی شدن تصمیم‌گیری‌ها در شرایط فعلی و نجات صنعت خودرو و تولید در کشور بسیار ضروری است. مرادی تصریح کرد: باید تمامی منابع برای بهبود وضعیت فعلی بسیج شوند، ایران خودرو نیاز به نیروی پیش برنده اولیه دارد تا بتواند رونقی را در تامین و تولید ایجاد کرده و با ساماندهی خودروهای ناقص به سمت تولید تجاری حرکت کند. وی ضمن دعوت از سازندگان برای حرکت جمعی و همراهی در مسیر پیشرفت و تعالی ایران خودرو و زنجیره تامین پیش‌بینی کرد تا طی ماه‌های آتی و با عملیاتی شدن برنامه‌ها، تولید به روند بسیار بهتری نسبت به شرایط فعلی دست یابد. عباس حاج فتحعلی‌ها، قائم مقام مدیرعامل در مالی و اقتصادی ایران خودرو نیز در این نشست اظهار کرد: در مقطعی از زمان هستیم که جز با همدلی امکان عبور موفقیت آمیز از آن وجود ندارد. در مجموعه ایران خودرو و زنجیره تامین عرق بالایی نسبت به تولید و صنعت کشور وجود دارد که قابل تحسین و مباهات است. وی با بیان اینکه اصل و هدف رونق تولید است، تصریح کرد: باید همکاری‌های شکل گرفته ادامه یابد تا بتوانیم لوکوموتیو صنعت کشور را نجات دهیم. حاج فتحعلی‌ها افزود: با ساماندهی و شفاف‌سازی نظام پرداخت، تولید در خطوط سازندگان رونق خواهد یافت و به شرایط عادی بازخواهیم گشت. در این نشست مدیرعامل ساپکو نیز از تشکیل شش کارگروه تخصصی برای رفع مسائل موجود در میان ایران خودرو و زنجیره تامین خبر داد و گفت: کارگروه مالی و اقتصادی برای شفاف‌سازی و نظام مند کردن پرداخت به قطعه‌سازان اهمیت بسیار زیادی دارد.

از تولید کاغذ و مقوا چه خبر؟

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در ۵ ماهه نخست امسال ۳۹۸ هزار و ۸۰۰ تن انواع کاغذ تولید شده که نسبت به تولید ۳۸۹ هزار و ۹۰۰ تن از این محصولات در مدت مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، همچنین این آمار نشان می‌دهد که تا پایان مرداد ماه امسال ۳۰۷ هزار و ۶۰۰ تن کارتن تولید شده که نسبت به تولید ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ تن از این محصول در مدت مشابه سال گذشته، ۳۱.۹ درصد افزایش داشته است. تولید نئوپان و فیبر نیز در این مدت به ترتیب ۲۶.۴ و ۳.۴ درصد افزایش داشته و به ۲۸۸ هزار و ۲۰۰ و ۵۱۷ هزار و ۲۰۰ مترمکعب رسیده است. این در حالی است که در پنج ماهه اول سال گذشته به ترتیب ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ هزار و ۱۰۰ متر مکعب نئوپان و فیبر تولید شده است.

ایران در تولید بسیاری از انواع کاغذ و مقواهای پرمصرف از جمله کاغذ تیشو و کاغذ بسته‌بندی (لاینر و فلوتینگ) به خودکفایی رسیده، اما در شش ماهه دوم سال گذشته تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه ناچیز بوده و به گفته دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران، مهم‌ترین علت آن مشکلاتی است که تولیدکنندگان در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با آن مواجه هستند. همچنین از پاییز سال ۱۳۹۶ بازار کاغذ تحریر و روزنامه با کمبود و افزایش قیمت مواجه است، تا جایی که در مقاطعی برخی نشریه‌ها و روزنامه‌ها مجبور به کم کردن تعداد صفحات خود شدند.

 

ارسال نظر