اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۴۵:۵۴
کد خبر: ۱۵۲۶۴۸

توزیع ۷۵۰ تن چای وارداتی با ارز دولتی

شاتا| رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از توزیع ۷۵۰ تن چای وارداتی با ارز دولتی در ایام محرم و صفر خبر داد. عباس تابش با اشاره به توزیع بخشی از چای وارداتی با ارز دولتی در طرح محرم و صفر اظهار کرد: در هفته‌های گذشته چندین جلسه با شرکت‌های واردکننده چای داشتیم و با توجه به اسناد چای وارداتی با ارز رسمی، گزارش کاملی از این بررسی‌ها را به ستاد تنظیم بازار اعلام کردیم. او ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۷۵۰ تن چای وارداتی با ارز دولتی شناسایی شدند که این میزان چای برای طرح محرم و صفر و تامین چای مورد نیاز در این طرح تخصیص یافت. تابش با بیان اینکه ۷۰ شرکتی که چای با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد کرده‌اند احصا شده‌اند، از مشخص‌شدن میزان دقیق موجودی چای وارداتی با ارز دولتی و تعیین شبکه توزیع خاص برای عرضه این چای خبر داد.

عوارض ۲۵ درصدی صادرات مواد معدنی خام

شاتا| معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت گفت: از اول مهرماه امسال، صادرات مواد معدنی خام مشمول عوارض ۲۰ تا ۲۵ درصدی می‌شود. جعفر سرقینی با بیان اینکه از اول مهرماه امسال، صادرات مواد معدنی خام مشمول عوارض ۲۰ تا ۲۵ درصدی می‌شود، افزود: این دستور با تصویب کارگروه موضوع بند ۱ دستورالعمل مدیریت صادرات و در راستای حمایت از تولید داخل صادر شده است. او تصریح کرد: صادرات کنسانتره و گندله سنگ آهن نیز مشمول عوارض ۲۵ درصدی خواهد بود. این تصمیم به منظور جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر اجرایی می‌شود.

آغاز فصل جدید تجارت خارجی

شاتا| نخستین نشست مدیران ارشد سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر تسریع در اجرایی شدن سیاست‌های کلان صادراتی کشور و نیز بررسی قوت‌ها و ضعف‌های ساختاری این حوزه به ریاست حمید زادبوم سرپرست سازمان توسعه تجارت برگزار شد. حمید زادبوم ضمن تشریح 10 بند وظایف سازمان توسعه تجارت ایران که از سوی قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی ابلاغ شده است، خواستار تجمیع سیاست‌های تجارت خارجی کشور و پرهیز از موازی‌کاری در این حوزه شد و گفت: به باور من، سکان تجارت خارجی کشور کاملا باید در دست کارشناسان متخصص و خبره این حوزه باشد تا بتوانیم شاهد نتایج مورد انتظار باشیم. گفتنی است، راه‌اندازی ستاد (کارگروه) توسعه صادرات متناظر با شورای عالی صادرات غیر نفتی، حفظ جایگاه سازمان و اشراف سیاست‌گذاری بر شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و دفتر مقررات صادرات و واردات، پیشتازی در عرصه خدمت‌رسانی به صادرکنندگان و تجار و تنوع‌بخشی صادرات در سطح کالا، بازار و بنگاه‌های صادراتی بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران است.

رشد 128 درصدی وصول حقوق دولتی معادن

فارس| طی 4 ماه اول امسال 5 هزار و 147 میلیارد و 22 میلیون تومان حقوق دولتی از معادن کشور وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 128.5 درصد رشد داشته است. طی 4 ماهه اول امسال 5 هزار و 147 میلیارد و 22 میلیون تومان حقوق دولتی از معادن کشور وصول شده که در مقایسه با 4 ماهه اول سال گذشته رشد 128.5 درصدی را تجربه کرده است. در این مدت سازمان توسعه معادن 40 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن پرداخت کرده در حالی که این رقم برای 4 ماهه سال 97 صفر بوده است. طی 4 ماهه اول امسال معادن جنوب کرمان بیشترین میزان رشد حقوق دولتی را در مقایسه با 4 ماهه اول سال 97 تجربه کرده‌اند که این میزان رشد 2739 درصد بوده است.

نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصاد مقاومتی

ایلنا|عضو هیات‌مدیره کنفدراسیون صنعت ایران گفت: مقاوم بودن اقتصاد، حمایت از تولید، مردمی‌کردن اقتصاد، مدیریت مصرف و فعالیت‌های دانش بنیان از ویژگی‌ها و اهداف مهم بخش تعاون است که می‌تواند در توسعه اقتصاد مقاومتی نقش مستقیمی ایفا کند. مهدی کریمی‌تفرشی ادامه داد: تعاونی‌ها، واحدهای کوچک اقتصادی ویژه‌ای هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، در تولید ملی، کارآفرینی و جذب نیروی کار، با افراد جامعه مشارکت می‌کنند و غالبا مالکیت مستقلی دارند. او اظهار کرد: طی 10 سال گذشته جمعیت تعاونی‌ها در جهان 2 برابر شده، از سال 1985 که حدود 120 میلیون نفر اعضاء تعاونی‌ها بودند، اکنون اعضا به بیش از یک میلیارد نفر رسیده است. یعنی طی 31 سال گذشته حدود 10 برابر شده است. 2.6 میلیون تعاونی در دنیا وجود دارد که نزدیک به 3 میلیارد نفر از جمعیت جهان از خدمات تعاونی‌ها استفاده می‌کنند، 85درصد حمل و نقل در کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود. تقریبا بیش از 30 میلیون نفر در کشور، درگیر تعاونی‌‌ها هستند. رییس هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران افزود: بر اساس اصل 44 قانون اساسی نظام اقتصاد ایران بر سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و درست استوار است. همکاری و کار گروهی و مشارکت مهم‌ترین ویژگی و هدف تشکیل تعاونی‌هاست.

 

ارسال نظر