اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۵۸

استقبال از سرمایه‌گذاری ترکیه در ایران

شاتا| قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک در ایران استقبال و از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی، به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، در ترکیه حمایت می‌کنیم. حسین مدرس‌خیابانی با «حسنو دیلمره»، مدیرکل قراردادها و امور اتحادیه گمرکی وزارت تجارت ترکیه، در راستای توسعه روابط تجاری دو کشور و رفع موانع موجود دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه با وجود فشارهای امریکا، تجارت ایران را در سطح مطلوبی نگه ‌داشته‌ایم، اظهار کرد: حضور ترکیه در جمع کشورهای صنعتی و همچنین ظرفیت عظیم ایران در زمینه‌های مختلف تولید و تجارت مبین آینده روشن ارتباطات تجاری و اقتصادی دو کشور است. او درباره تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه افزود: این تفاهمنامه باید مقدمه‌ای برای همکاری‌های بیشتر آتی در زمینه‌های بانک، بیمه، حمل و نقل و توافقات در مورد بازارچه‌های مرزی باشد. قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه در ارتباط تجاری با ترکیه به منافع بلندمدت فکر می‌کنیم، بیان کرد: از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک در ایران استقبال و از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی، به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، در ترکیه حمایت می‌کنیم. او سازمان توسعه تجارت ایران را مرجع مسائل تجاری کشور دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های تجاری همچون پایانه‌های صادراتی بین مرز ایران و ترکیه، بازارچه‌های مشترک و آزمایشگاه‌های فنی استاندارد در دستور کار قرار دارد و از ترکیه نیز دعوت می‌کنیم در این راستا با ایران همگام باشد.

عرضه ۷۵۰  تن چای  وارداتی با  ارز  دولتی

تسنیم| رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از عرضه ۷۵۰ تن چای وارداتی با ارز دولتی در ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: در هفته‌های گذشته چندین جلسه با شرکت‌های واردکننده چای داشتیم و با توجه به اسناد چای وارداتی با ارز رسمی، گزارش کاملی از این بررسی‌ها را به ستاد تنظیم بازار اعلام کردیم. عباس تابش گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، 750 تن چای وارداتی با ارز دولتی شناسایی شدند که این میزان چای برای طرح محرم و صفر و تامین چای مورد نیاز در این طرح تخصیص یافت. بر اساس این گزارش، آمار واردات چای با ارز دولتی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پیش از 18 خرداد ماه، حدود 20هزار تن چای با ارز دولتی به کشور وارد شده و پیش از این نیز سازمان حمایت از شناسایی 70شرکت واردکننده چای با ارز دولتی خبر داده بود.

راه‌اندازی واحد فرآوری ماده معدنی   بیتومین

شاتا| مدیرعامل شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران در اولین جلسه هماهنگی فعال‌سازی معادن تعطیل کوچک مقیاس ایلام از طرح ایجاد واحد فرآوری ماده معدنی بیتومین در ایلام خبر داد. وجیه‌الله جعفری افزود: پس از اتمام مطالعات پهنه‌های معدنی و مشخص شدن میزان ذخایر قطعی 6 معدن بیتومین تعطیل، احداث واحد فرآوری ماده بیتومین در ایلام عملیاتی می‌شود. او بیان کرد: بیش از 98 درصد معادن کشور کوچک مقیاس هستند که به دلایلی فرآیند اکتشاف و استخراج آنها به صورت علمی صورت نگرفته و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان شده است. وی اضافه کرد: با تشکیل شورای تخصصی در جهت شناسایی مشکلات و رفع موانع آنها هستیم. مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اضافه کرد: سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی را با هدف حمایت از طرح‌های اکتشافی و تهیه و تجهیز ماشین آلات معادن سه برابر افزایش داده‌ایم. او ادامه داد: از عمده مشکلات معادن، عدم اکتشاف سیستماتیک برای تعیین ذخیره بوده و یکی ازاهداف این تیم انجام مطالعات پهنه‌های اکتشافی وایجاد واحدهای فرآوری است. جعفری استفاده مناسب از پتانسیل‌های مواد معدنی استان ایلام مانند گچ و آهک از طریق راه‌اندازی کارخانجات فرآوری و تولید محصول توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از اولویت‌های کارگروه احیاء و فعال‌سازی معادن تعطیل دانست و از ارایه بسته‌های تشویقی و حمایتی سازمان ایمیدرو برای اجرایی شدن این برنامه خبر داد. او خواستار همکاری بیشتر بخش خصوصی شد و بیان کرد: راه‌اندازی کارگروه استانی پیگیری احیا و فعال‌سازی معادن تعطیل در دستور کار مرکز قرار دارد.

 

ارسال نظر