اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۷۳

نشانه‌های حذف ارز ۴۲۰۰

ایسنا| رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده نشان می‌دهد که توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی کاهش یافته و این امید وجود دارد که در آینده نزدیک این ارز حذف شود.  مسعود خوانساری اظهار کرد: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی همان‌طور که پیش از این‌بارها اعلام کرده، با توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی و به‌طور کلی با ارز چند نرخی مخالف است زیرا به نظر ما ارز چند نرخی فقط رانت و فساد را افزایش می‌دهد و کمکی به بهبود اوضاع اقتصادی کشور نمی‌کند. به گفته وی، عملکرد ماه‌های گذشته این نوع ارز در بازار نیز نشان داده که بستر فساد برای برخی رانت‌خواران فراهم شده و برای عبور از چنین شرایطی توقف توزیع این ارز از سوی دولت اهمیت زیادی دارد. رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نشانه‌های مثبتی که در عملکرد ارزی دولت در ماه‌های اخیر دیده می‌شود، تصریح کرد: کاهش توزیع این نوع ارز و محدود شدن کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، نشانه‌های مثبتی از تغییر نگاه دولت در این زمینه است و امیدواریم با تداوم این روند به سمت حذف ارز دولتی حرکت کنیم.

خوانساری با بیان اینکه اتاق بازرگانی مذاکرات خود با دولت را در این زمینه ادامه خواهد داد، گفت: ما در ماه‌های گذشته هر جا فرصت بوده نظرات خود در این زمینه را ارایه کرده‌ایم و از این پس نیز تلاش می‌شود با انتقال نظر فعالان اقتصادی به دولت، شرایط برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور فراهم شود. حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اخیرا اعلام کرده که فعلا دولت برنامه‌ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد اما تعداد کالاهایی که این ارز را دریافت می‌کنند، کاهش یافته است.

عوارض صادراتی گوشت مرغ تعیین شد

مهر | وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک ایران، عوارض صادراتی گوشت مرغ را به میزان هر کیلوگرم پنجاه هزار ریال اعلام کرد. علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران پیرو نامه قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی، در بخشنامه‌ای به کلیه گمرکات اجرایی موضوع «تعیین عوارض صادراتی گوشت مرغ به میزان هر کیلوگرم پنجاه هزار ریال» را اعلام کرد. در نامه مدرس خیابانی خطاب به رییس کل گمرک ایران که در تاریخ ۲۸ مرداد ماه صادر شده، آمده بود: صدور هر کیلوگرم مرغ تحت ردیف تعرفه‌های ۰۲۰۷۱۲۰۰، ۰۲۰۷۱۲۱۰، ۰۲۰۷۱۴۲۰، ۰۲۰۷۱۴۱۰ و ۰۲۰۷۱۴۹۰ مشمول پرداخت پنجاه هزار ریال عوارض صادراتی می‌گردد.

 

 

ارسال نظر